• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sagalo

Nu har vi berättat för våra föräldrar mfl! Dom är överlyckliga :) min mamma blev superöverraskad medan svärmor redan hade anat! Är i stugan m svärfamiljen över helgen så har blivit mkt bebisprat ikväll :) jag tar egentligen examen i slutet på januari så mest troligt hinner barnet komma innan dess så har varit lite orolig för hur det blir med exarbetet. Men svärmor som arbetar inom uni har förklarat hur jag kan lägga upp arbetet osv så nu känns det superbra :)

Grattis till alla nya också, många vi blivit nu!! :)

• vilja89

Jag har berättat för mina närmsta vänner nu. Vi umgås så pass mycket och har våra vinkvällar så hade aldrig gått att hålla det hemligt längre. De började gråta! Så fint att de blev så glada för vår skull. :)
    Imorgon går vi in i vecka 7. :) Har haft rejäl molvärk idag i magen. Hade väldiga problem med mensvärk förut och åt mycket piller mot det, kan det höra ihop? Mycket mensvärk förut och mycket molvärk nu? Hm.

• Magda85

Vi ska ha fest med jobbarkompisarna om några veckor och det är strängeligen förbjudet att vara chaffis är det sagt, va f*n ska man hitta på för ursäkt?! Kommer att jobba samma dag och kvällen efter så det går inte att köra med att jag ska upp å jobba iaf.. Sjukt svårt! Vill absolut inte berätta ännu..

• viggen

Från v 7 kan man se hjärtat tror jag de är :D
    Jag ska inte göra vul förrän 22... känns som en evighet tills dess....

• viggen
    {#emotions_dlg.flower}BF Lista {#emotions_dlg.flower}

1/1 - FruGul, 26 år, första barnet  
    1/1 - Lua, 25 år, första barnet  

2/1 - MizzMyzig83, 29 år, första barnet  
    2 /1 - heartems, andra barnet  
    2/1 - Jossehaugen, 20 år, första barnet  

3/1 - Smurfsyster88, första barnet  
    3/1 - Naniismamma, 21 år, tredje barnet 

4/1 - Moto, 33 år, andra barnet  
    4/1 - Elvinsmamma, 24 år, andra barnet  
    4/1 - Chaplin89, 36 år, andra barnet  
    4/1 - LinaThulin, 27 år, tredje barnet 
    4/1 - fluu, 20 år,andra barnet  
    4/1 - debbie85, 28 år, första barnet  
    4/1 - vilja89, 24 år, första barnet 
    4/1 - mallann, 26 år, andra barnet 

5/1 - EmmaSee, 27år, första barnet
    5/1 - Jennsan85, 28 år ,första barnet  

6/1 - Mymemlan, 22 år, andra barnet.  
    6/1 - Trollbarnet, 23 år, första barnet  
    6/1 - annadenise, 30 år, första barnet 
    6/1 - bananiss, 22 år, andra barnet   
    6/1 - Bano 22 år, tredje barnet 

7/1 - popcornplaya, 28 år, tredje barnet 
    7/1 - sunnydays, 25 år, första barnet 
    7/1 - londonsvenska, 32 år, andra barnet  

8/1 - Martini92, 21 år, första barnet 
    8/1 - lamouri, 26 år, första barnet  

9/1 - Aadomeniqe , 26 år, andra barnet 

10/1 - ofeigur, 33 år tredje barnet  

10/1 - winterlong, 29 år, andra barnet 
    10/1 - eriksson i dalsland, 32 år, andra barnet
    10/1 -Verkar,33 år, fjärde barnet   

11/1 - Nesseo, 27 år , Första barnet    
    11/1 - Doffan, 29 år, Första barnet   
    11/1 - Viggen 29 år, Andra barnet (2 mf i bagaget)

12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet  
    12/1 - Mariafii 1985, 27 år, första barnet  
    12/1 - Majpan 29 år, andra barnet

14/1 - Susanne 1975, 38 år, andra barnet 

14/1 - Liam05Milton08, 27 år, fjärde barnet  
    14/1 - Oh baby 14/1 - Leosmamma, andra barnet 

15/1 - 30maj, 22år, andra barnet  

17/1 - Sassa11, 31 år, andra barnet

20/1 - Magda85, 26 år, tredje barnet

20/1 - Turdusmerula, 28 år, första barnet.
  • winterlong
    Trollbarnet skrev 2013-05-11 19:07:01 följande:
    Haha nä, vi satt hemma och såg hockeyn, tog oss någon öl och 15 minuter in i sista perioden ordnade vi skjuts och åkte upp till folkparken, och just som vi klev in ljöd slutsignalen och vilket liv det blev. Gåshud bara jag tänker på det!!
    Här har ni en till Skelleftetjej! Kul att vi är flera :) Vår lilla böna blev troligen till inom en timma efter slutsignalen gått, "guldknullet" kallar min sambo det ;) Pardon my french!
  • mariafii

Mariåsa- Tror inte det ska vara någon fara med glaset du drack. Jag drack också ett glas mousserat samma dag som ägget fäste 7 dagar efter befruktningen. Men man ska leva på som vanligt tills du plussar. Vet till och med en tjej som plussade så tidigt att hennes barnmorska ska att det kunde vara ok att dricka ett glas om hon ville då det var en stor högtid och inte ens mensen hade blivit sen. Jag skulle aldrig göra det efter jag plussat men innan är ingen fara

• EmiliaGK

Hej på er! Får jag vara med här? Plussade den 4 maj! Fick ett MF i mars och hann inte få tillbaka mensen emellan så jag vet inte riktigt när jag blev gravid! Gjorde gravtest emellanåt och tror jag har BF runt den 10 jan.

Har en dotter på 15 mån och är fortf mammaledig med henne. Är för övrigt 26 år och bor i Småland! ð???

• mariafii
    winterlong skrev 2013-05-12 06:45:22 följande:
    Här har ni en till Skelleftetjej! Kul att vi är flera :) Vår lilla böna blev troligen till inom en timma efter slutsignalen gått, "guldknullet" kallar min sambo det ;) Pardon my french!

Haha roligt :)

Idag när jag vaknade kände jag en svag känsla av illamående men nu är det inte lika farligt. Men är det fler än jag som har svårt att sova? Jag är trött men vaknar runt 5-6 och kan inte somna om     
Svar på tråden BF januari 2014