• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Sandra 061
    majpan skrev 2013-05-15 12:50:15 följande:
    NI verkar alla ha fått tid så snabbt hos bm. Jag ska dit den 10/6 och är då i vecka 9+0. Blir lite avis :P
    Jag ringde förra måndagen och fick inte inskrivning fören 19 juni då är jag i v.11. Men jag skippade första hälsobesöket. De är bara information och jag har koll på det sen innan.
  • Chaplin89

Jag jobbar inom hemtjänsten och tänker ta ut havandeskapspenning from 1/11. Förra graviditeten jobbade jag också fram till 2 månader före bf och man blir ju rätt stor och klumpig så det är ganska svårt att få plats överallt. Lyft och vändningar i säng är också jobbiga och att sätta på kläder när man måste stå på knä!!!

• Magda85

Jag kommer oxå att gå hem på havandeskapspenning 2 månader innan bf. Jobbar på ett gruppboende med dementa och här är det allt ifrån våld och tunga lyft till matning och obekväma ställningar. Brukar kännas skönt att gå hem i slutet och få förbereda sig ordentligt

• mariafii
    Veronica76 skrev 2013-05-15 13:05:35 följande:

Man börjar flåsa redan 1km å sen får man håll efter yttelrigare 1km å blir ju feg att köra på, hade man inte varit gravid hade man pressat sig mer.
    Men hoppas på att man lär sig hur kroppen fungerar snart å kan komma överens med den = )

Ikväll blir det crawl, får se hur det funkar!  

Ja man börjar flåsa direkt och känns bättre km 3 men sedan blir det jobbigt igen och håll. Men jag körpå iaf för jag har svårt att tro att jag ska kunna träna ut ungen så länge jag inte får ont. Var på gymmet igår också och körde styrka och tänkte köra lugnt men gick inge bra :P  körde mest armar och sån så det tror jag är lugnare än ben och mage
  • Veronica76

Jag har ett lätt arbete (kontorsarbete) så jag hoppas kunna jobba in i det sista som jag gjorde förra gången jobbade då så jag var ledig 5 dagar innan han kom för lite återhämtning.

Fasar dock redan för hösten/vintern när man ska börja åka komunalt här i sthlm å trängas med alla på t-bana/pendel igen = ( Tacka vet jag sommaren så man kan åka motorcykel! Cool  

• Lilla Ladyn

Mariafii menar du att jag måste vänta till v typ 18 för att få se om hjärtat börjat slå. Kan man inte få gå tidigare om man bokar på privat klinik?

• Veronica76
    mariafii skrev 2013-05-15 13:20:36 följande:

Ja man börjar flåsa direkt och känns bättre km 3 men sedan blir det jobbigt igen och håll. Men jag körpå iaf för jag har svårt att tro att jag ska kunna träna ut ungen så länge jag inte får ont. Var på gymmet igår också och körde styrka och tänkte köra lugnt men gick inge bra :P  körde mest armar och sån så det tror jag är lugnare än ben och mage

Lugnt är inte ett ord man använder med träning så jag förstår dig ; )

Nej tror inte heller man kan träna så ngt går fel, blev lite irriterad på min svåger i helgen när han fick veta om 'tillståndet' för det första han frågade var om det är så bra att träna nu? Bara för att jag var ute å sprang varje dag där. 

Vid min förra graviditet så fick jag en hel del problem tidigt och även foglossning så nu kör jag på så länge det bara går och njuter av det!      
  • sagalo
    majpan skrev 2013-05-15 10:45:54 följande:
    Vad roligt! Jag bor också i Umeå =)
    Där ser man, vad kul! :) Första barnet? :)
  • Soulmaama

En till med BF i januari 2014!
    Har läst ALLA inlägg i tråden....
    Tog ett tag! ;)

Bor i Uppsala.
    Är beräknad till 13 januari.

Nu ut i vårvärmen en stund! =D 

• sagalo

Duktiga många är på att hålla igång träningen! Jag tror inte jag har tränat en enda gång sen jag plussade :s Tränar normalt 3-5 ggr i veckan. Beror väl mer på att jag har så mycket med plugg/jobb nu och är så himla trött, brukar normalt träna ganska sent på kvällen men det är stört omöjligt nu.. lägger mig mkt tidigare nuförtiden ;) Igår tänkte jag dra och träna innan maten, men somnade!

Jaja, bara att hoppas att tröttheten går över snart.. :)

Svar på tråden BF januari 2014