• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • FruGul
    mariafii skrev 2013-05-15 10:08:03 följande:

Ja det blir en liten kyrka där vi bor och sedan en liten loka. Vi blir ca 40 pers.

Jag är i v 17 så hoppas på en liten kula iaf :) Ska ni berätta något på bröllopet om barnet?

Förstår att det var jobbigare. Ja det känns väldigt mysigt och är glad att jag är gift när barnet kommer :)

Vi ska inte dansa någon dans :)  

Vi ska gifta oss borgerligt.. men efter det blir det middag och fest i en lokal belägen i en lada. Blir lite 50tals tema.

de flesta vet redan om det, då vi bjudit de närmasta.. de finns vissta som inte vet. Jag vet inte om jag kommer säga det i talet direkt, men det kommer inte att vara någon hemlighet längre..

Ja känns fint att vara gift innan barnet kommer... och lite mysigt att den får vara med i magen.    
  • majpan
    sagalo skrev 2013-05-14 22:35:21 följande:
    LivetEnligtSandra: Grattis!! :) skriv gärna in dig i bm-listan, där får du iaf lite hum om vilka vi är som hänger här också :) jag bor inte Boden eller Övik, men i Umeå så är ju i närheten av Övik iaf :) Är det förresten fler som bor häromkring? Har för mig att några bodde i Skellefteå? :)

Är också jättejättetrött och blir andfådd för ingenting!! Har så himla mycket med studier och jobb nu innan sommaren så det rimmar verkligen illa med denna fruktansvärda trötthet.. Skulle lätt kunna sova dygnet runt just nu!
    Vad roligt! Jag bor också i Umeå =)
  • Teresia0407

Tjena tjejer! Är illamående vareviga morgon, hur gör ni andra för att dämpa det?! O hur i hundan ska jag dämpa det på jobbet... *lyxproblem*

• Mymemlan

Nu har jag vågat mig på att ringa till barnmorskan.. 29/5 ska jag dit, och den 23/5 ska jag och göra mitt ultraljud för att få se hjärtat. Hoppas vi kommer så långt denna gång. :) 

Illamåendet spökar rejält här hemma.. Tar mina lergigan comp noga 3 ggr om dagen, men tusan att dom inte riktigt hjälper ändå.. :/  

Pojke född -09, bebis jan 2014
  • Teresia0407

Ajaj vad jobbigt:/
    Vad roligt att du fått tider så snabbt!
    Själv fick jag 24 maj inskrivning och 27 maj ultraljud för o kolla hjärtat!  

• mariafii

Värst vad det är många som får kolla hjärtat.

Idag känner jag mig nästan orolig för att jag mår så bra :P 

• Veronica76

Har klarat mig från illamående, får bara lite obehag å snurr i magen när hungern börjar komma. Så det blir lite "småätande".

Försökte mig på en joggingrunda nu innan lunch men klarade bara 4km innan jag fick ngt hållliknande känsla i magen. Bättre än inget :)

• Mymemlan
    Ida 22 22 skrev 2013-05-15 11:42:21 följande:
    Ajaj vad jobbigt:/
    Vad roligt att du fått tider så snabbt!
    Själv fick jag 24 maj inskrivning och 27 maj ultraljud för o kolla hjärtat!  
    Jag vet inte om barnmorskan är inskrivning, men ska ta prover och prata iaf. Det är ju mitt andra vul för att se om det utvecklats som det ska då vi såg hinnsäck och gulesäck i måndags :) 
  • Mymemlan

Jag gör ju ul för att veta hur långt gången jag är. Jag har ju inte haft någon mens sen mitt missfall, och jag var i måndags och fick veta 5+ nånting då man såg hinnsäck och gulesäck. Och eftersom jag fick missfall i mars, och är rätt orolig nu fick jag komma tillbaka den 23/4 för att få se att det utveklas som det ska för att minska lite på oron :)  

• Lilla Ladyn

Mariafii skönt att höra att du känner typ samma symptom som mig. Har fortfarande väldigt svårt att glädjas för jag är så nervös. I morgon går jag in i V 6. Spännande och galet nervöst för det är väl i den 6:e veckan det gäller att det lilla hjärtat börjar slå:)

Jag har tid hos barnmorska den 11 juni. Tror ni att dom kollar om hjärtat söår då eller måste man vänta yttligare tills man bokat vul?

Svar på tråden BF januari 2014