• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • fluu
    sunnydays skrev 2013-05-14 22:01:14 följande:

ok vad "skönt" att det inte bara är jag som gråter då :) 

fluu va jobbigt. har du pratat med dib bm om kräkfobin? hon kanske har nå tips eller så. 

Jag har samma som förra gången så hon vet ju om det. Men det är väldigt svårt att förstå ordentligt om man inte har fobin själv. Så jag pratar med likasinnade och sambon istället,han förstår bäst trots att han inte har några fobier alls och han vet hur min fobi funkar.

Hoppas bara att jag inte får samma BM som sist på förlossningen(bytte ut henne) hon hade ingen förståelse för fobin utan tjatade om att jag visst borde ta den där peditinsprutan trots att man kan kräkas av den för "det är inget mot smärtan".
    Jo,det är det. Jag fixar smärta,men inte att må illa. Kanske låter konstigt,men så är det.
    Fick byta ut bm som sagt efter att sambon skällt ut henne när hon istället började tjata om lustgas som jag skrivit i mitt förlossningsbrev att jag inte ens ville höra talas om.
    Fick en ny sen som var mycket bättre.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • sagalo

LivetEnligtSandra: Grattis!! :) skriv gärna in dig i bm-listan, där får du iaf lite hum om vilka vi är som hänger här också :) jag bor inte Boden eller Övik, men i Umeå så är ju i närheten av Övik iaf :) Är det förresten fler som bor häromkring? Har för mig att några bodde i Skellefteå? :)

Är också jättejättetrött och blir andfådd för ingenting!! Har så himla mycket med studier och jobb nu innan sommaren så det rimmar verkligen illa med denna fruktansvärda trötthet.. Skulle lätt kunna sova dygnet runt just nu!

• Susanne1975
    SaraKarla skrev 2013-05-14 22:03:14 följande:

Tack

Jag är i 6+2. Vilken vecka är du i?  
    5+0 imorgon...tiden sniglar sig fram Drömmer
  • mariafii
    EmiliaGK skrev 2013-05-14 20:21:33 följande:
    Som sagt, ni med illamående, prova lakrits! Funkar kanon! ;)

Läste idag att man bara får äta 50 g lakrits om dagen :) när man är gravid
  • sunnydays
    fluu skrev 2013-05-14 22:33:57 följande:
    Jag har samma som förra gången så hon vet ju om det. Men det är väldigt svårt att förstå ordentligt om man inte har fobin själv. Så jag pratar med likasinnade och sambon istället,han förstår bäst trots att han inte har några fobier alls och han vet hur min fobi funkar.

Hoppas bara att jag inte får samma BM som sist på förlossningen(bytte ut henne) hon hade ingen förståelse för fobin utan tjatade om att jag visst borde ta den där peditinsprutan trots att man kan kräkas av den för "det är inget mot smärtan".
    Jo,det är det. Jag fixar smärta,men inte att må illa. Kanske låter konstigt,men så är det.
    Fick byta ut bm som sagt efter att sambon skällt ut henne när hon istället började tjata om lustgas som jag skrivit i mitt förlossningsbrev att jag inte ens ville höra talas om.
    Fick en ny sen som var mycket bättre.
    jobbigt när de inte lyssnar. du känner väl dig sj bäst och vet hur du funkar. får du henne igen så byt innan hon hinner öppna munnen! har de inte psykologer hos bm? sin kanske har nå bra knep för fobin när du mår illa? skönt att ha en så förstående sambo iaf
  • sunnydays
    mariafii skrev 2013-05-14 22:42:07 följande:

Läste idag att man bara får äta 50 g lakrits om dagen :) när man är gravid

aldrig ens hört. vet du varför? inte ätit någon lakrits än men gud vad gott det är med saltlakrirs! man vill ju äta sånt man inte är bra för lilla.

• fluu
    sunnydays skrev 2013-05-14 22:58:24 följande:
    jobbigt när de inte lyssnar. du känner väl dig sj bäst och vet hur du funkar. får du henne igen så byt innan hon hinner öppna munnen! har de inte psykologer hos bm? sin kanske har nå bra knep för fobin när du mår illa? skönt att ha en så förstående sambo iaf
    Jo,jag hade tänkt prata lite med mvcpsykologen. Fobin har blivit lite värre sen hela familjen låg i vinterkräksjukan för några månader sen... 
    Jag har inga speciella knep mer än att sambon är med och han kan lugna mig så mår jag jättedåligt hänger han med dit jag ska.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • viggen
    LivetEnligtSandra skrev 2013-05-14 20:11:11 följande:
    Hej tjejer! Tänkte trycka in mig här med er! Såg att det blivit mkt skrivit redan dock så ni får Gärna presentera er om ni vill :) Sandra heter jag, 24 år från Boden och har BF den 2januari. Har en liten dotter sedan tidigare som nu är 10,5månad :) alltså hinner hon bli 1,5 år innan Bebbe kommer. Hihi. Nu i juni ska vi flytta till Örnsköldsvik! Hoppas på att få lära känna fler här inne och är det någon Som kommer från Boden eller Övik så hojta till! :)

Vad kul! Min som är också 10.5 månad :) Va du möjligtvis med i juli bebis 2012 gruppen?
Svar på tråden BF januari 2014