• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya

Har precis tryckt i mig en tallrik med enbart köttbullar som jag doppade i bearnaisesås. Vilka konstiga sug man kan få alltså!

• Teresia0407

Jag kollar hjärtat för att jag ätit starka mediciner innan jag visste jag var gravid. Sen är jag ju inte helt hundra på heller vilken vecka jag är i.
    Jag mår så illa hela tiden, kallsvettas, huvudvärk och trött, orkeslös o trött i ögonen.  

• majpan

Har börjat fundera på det här med arbete och graviditet. Undrar hur länge jag ska klara av mitt jobb och vad som händer om man inte gör det.Är personlig assistent. Är i och för sig inte jätte tungt men det är vändningar på natten och man ska dra rullstol och en hel del obekväma arbetsställningar som att sitta på huk vid påklädning och sånt. Med sonen studerade jag och jobbade bara extra på helgerna och hann därför vila upp mig mellan arbetspassen. Någon mer som har dom här funderingarna och/eller som vet vad som gäller vid tex sjukskrivning, gravidpenning och liknande?  

• majpan

NI verkar alla ha fått tid så snabbt hos bm. Jag ska dit den 10/6 och är då i vecka 9+0. Blir lite avis :P

• mariafii
    Veronica76 skrev 2013-05-15 11:49:51 följande:
    Har klarat mig från illamående, får bara lite obehag å snurr i magen när hungern börjar komma. Så det blir lite "småätande".

Försökte mig på en joggingrunda nu innan lunch men klarade bara 4km innan jag fick ngt hållliknande känsla i magen. Bättre än inget :)

Så du får också håll. Jag kommer precis från en joggingtur och sen jag plussade så har jag också fått mer håll. Trotsade hållet och lyckades ändå köra 5 km men känns tyngre.
    Lilla Ladyn skrev 2013-05-15 12:00:53 följande:
    Mariafii skönt att höra att du känner typ samma symptom som mig. Har fortfarande väldigt svårt att glädjas för jag är så nervös. I morgon går jag in i V 6. Spännande och galet nervöst för det är väl i den 6:e veckan det gäller att det lilla hjärtat börjar slå:)
    Jag har tid hos barnmorska den 11 juni. Tror ni att dom kollar om hjärtat söår då eller måste man vänta yttligare tills man bokat vul?
    Ja nu i början av v6 ska hjärtat slå och i slutet blodet, 5+2 idag. Ja man är lite nervös men tyvärr tror jag inte du får ultraljud fören efter v 12 eller om det tilloch med är v.17-20. Jag vill också veta nu
  • 30maj

Jag ska jobba hela sommaren på ett äldreboende, är i v. 19 när jag slutar och plugget (undersköterska) börjar igen... Undra hur de ska gå, där är de väldigt mycket lyft och vändningar och obekväma arbetsställningar!! Bara jag inte får gravidilöamående för ibland kan de va bra ofräscht och hur ska man liksom klara de? Haha ilandsproblem som nån sa;)

• puchelina88
    30maj skrev 2013-05-15 12:53:22 följande:
    Jag ska jobba hela sommaren på ett äldreboende, är i v. 19 när jag slutar och plugget (undersköterska) börjar igen... Undra hur de ska gå, där är de väldigt mycket lyft och vändningar och obekväma arbetsställningar!! Bara jag inte får gravidilöamående för ibland kan de va bra ofräscht och hur ska man liksom klara de? Haha ilandsproblem som nån sa;)

Samma för mig jobbar inom hemtjänsten i sommar jag läser till undersköterska är klar med 1 a terminen snart så 2a terminen börjar i augusti men läser på distans så hoppas att de går bra!
    den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • Veronica76
    mariafii skrev 2013-05-15 12:52:07 följande:

Så du får också håll. Jag kommer precis från en joggingtur och sen jag plussade så har jag också fått mer håll. Trotsade hållet och lyckades ändå köra 5 km men känns tyngre.

Man börjar flåsa redan 1km å sen får man håll efter yttelrigare 1km å blir ju feg att köra på, hade man inte varit gravid hade man pressat sig mer.
    Men hoppas på att man lär sig hur kroppen fungerar snart å kan komma överens med den = )

Ikväll blir det crawl, får se hur det funkar!  

Svar på tråden BF januari 2014