• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • mariafii
    EmiliaGK skrev 2013-05-15 08:15:50 följande:
    ". Lakrits går bra att äta när man är gravid. alla andra bör du dock inte äta mer än 50 gram lakritskonfekt per dag. " Alltså bör ju varken gravid eller icke gravid äta alltför mycket lakrits...
    Lakrits går bra att äta när man är gravid. Liksom alla andra bör du dock inte äta mer än 50 gram lakritskonfekt per dag.

Nä jag har aldrig hört om detta men visst man ska väl alltid vara försiktig med att äta för mycket men ger iaf en tanke.
    EmiliaGK skrev 2013-05-15 08:11:46 följande:
    Mousserande kan jag dricka ibland som har 0,5% alkohol. Den lilla mängden kan omöjligt göra någon skada! Och om det handlar om en gång, på etta bröllop, är det ingen som helst fara!
    Grattis till giftermål förresten ;)
    Jag skulle inte vilja dricka även om det är 0,5 % men om det är 0% så är jag lugn och ja som du säger så det handlar om ett litet glas bara för att skåla och sedan kan jag dricka något annat. Tack :)

• pippsor

Alltså guuud. Jag har drömt nu i tre nätter i rad att sambon håller på att flörta och prata om sitt ex och typ vill ha henne tillbaka (mamman till hans två första barn). Jag vaknar och mår så jävla dåligt. Det känns så verkligt. Jag får typ panikkänslor och vill dra. Jag är den som inte stannar om saker börjar bli konstiga och min instinktiva känsla säger att jag borde skita i det här. Så jävla sjukt. Ingen har ju gjort något, jag drömmer ju bara sjuka saker. I realiteten så vet jag att min sambo älskar mig och bara mig. Han är världens gulligaste. Det finns ju inget tvivel om saken.. Sen har han och sitt ex visserligen ganska bra kontakt för barnens skull, men det stör mig inte det minsta (fram tills nu, haha). Jag har bra kontakt med henne också så jag fattar inte..

Blä, mår så dåligt.

• FruGul

Hej! Vi ska också gifta oss i sommar.. Jag hade också tänk alkoholfritt vin. Men blev osäker nu när jag läste detta... Kollade på systemets sida på vita viner. Det står på vissa att de innehåller 0,5% osv.. men på några så står det 0,0% törs man nu lita på det? Inte så att jag MÅSTE ha vin på bröllopet.. men de hade varit lite roligt... Vad tror ni?
  • popcornplaya

Tycker nog man kan lita på det, även i alkoholfri cider finns det ju pyttelite alkohol. Det är ju så fruktansvärt lite och man smuttar ju kanske bara på ett glas.

Jag gifte mig när jag va gravid med min yngsta och skålade i ett glas alkoholfritt rosa bubbel. Och då är jag ganska nojjig med alkohol.

Sen kan jag nog säga i efterhand att jag nog gärna gift mig nån annan gång än när jag vart gravid. Hade skitttåkigt på mitt eget bröllop.

• puchelina88

Hej tjejer hoppas ni mår bra! I dag har ja inte känt nått i går hade ja som mensvärk men inget i dag! Har hostat massor i går hosta ja så ja fick ont i ryggen kan knappt lyfta sonen gör så ont men är väl bara att röra på sig så går de väl över! Just de kurrar det i era magar? Kram på er

den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • popcornplaya

Ja i min mage kurrar och bubblar det massor. Tarmsystemet jobbar lite långsammare så det är väll normalt antar jag. Ligger i soffan nu och det kurrar för fullt ;)

• EmiliaGK

De viner som säljs i butik och Systembolaget står ju "less than 0,5% alkohol" så det är ju i princip inget alls. Så ett glas eller två gör ingen som helst skada eller ens påverkan på bebisen.

• FruGul
    popcornplaya skrev 2013-05-15 09:05:55 följande:
    Tycker nog man kan lita på det, även i alkoholfri cider finns det ju pyttelite alkohol. Det är ju så fruktansvärt lite och man smuttar ju kanske bara på ett glas.

Jag gifte mig när jag va gravid med min yngsta och skålade i ett glas alkoholfritt rosa bubbel. Och då är jag ganska nojjig med alkohol.

Sen kan jag nog säga i efterhand att jag nog gärna gift mig nån annan gång än när jag vart gravid. Hade skitttåkigt på mitt eget bröllop.

Tanken var absolut att inte vara gravid på bröllopet. Men nu blev vi gravida mitt i planeringen.(planen var att bli det efter) Som tur är det i juni, så jag hinner inte bli såå långt gången. Så jag hoppas det ska gå bra. Fullt upp med att träna dans nu ;)
Svar på tråden BF januari 2014