Inlägg från: SaraKarla |Visa alla inlägg
  • SaraKarla

BF januari 2014

Vad har du för hb kramardig? Känns som att jag är ensam om att ha så högt :-/ jag har ju gått ner 1 kg trots att jag äter massor, verkligen massor. Känns lite skumt

• SaraKarla

Leavemealone: nej såklart, men jag har ju gått ner(!) i vikt, det är ju det som oroar mig. Först gick jag upp 3 kg och nu ner 1 kg. Är säkert ingen fara men tycker det är märkligt då jag inte gör annat än äter?

• SaraKarla

Ja i vecka 29 popcornplaya. Men kan man be om att få göra extra prover?

• SaraKarla

Är inte så orolig men tycker det känns smartast att göra ett blodprov i v.20 eftersom det ligger högt. Och urinprov för att undvika uvi. Är ju inget värre än så Fast vikten oroar mig faktiskt!

• SaraKarla

Viggen: är det så? Hittar ingen info om det. Vad beror det på då? Låter ju jättemärkligt! Men jag tackar ju inte nej till viktnedgång :)

• SaraKarla

Kramardig: smärtan kan vara normal men i och med blödningen bör det ju kollas upp, har du ringt?? Behöver inte vara någon fara!

• SaraKarla

Hoppas allt går bra kramardig. Vilken vecka är du i?

• SaraKarla

Soulmaama: tack för en mycket bra förklaring! Nästan alla gravida har lågt hb och så sitter man här med högt, känns självklart att något kan vara fel då. Försökte förklara för min bm men enligt henne blir det inga mer prover innan vecka 29. Skulle gärna vilja göra ett nytt prov i vecka 20, så jag ska försöka tjata till mig det! Det är dessutom märkligt att det är högt då jag ätit väldigt lite det senaste året (om det nu har med kosten att göra??) och jag förväntade mig massa brister i blodet... Så något är ju knäppt... Även om det är normalt att gå ner i vikt så tycker jag även det är märkligt att jag gått ner ett kilo (minst, kanske 2kg) trots att jag överäter. Äter två mackor fem minuter efter en redig middag liksom. Äter hela tiden. Innan jag blev gravid åt jag diabetesmedicin dessutom (metformin) men vet inte om det har något samband, att jag går ner i vikt (har inte diabetes, men pcos vilket måste behandlas som diabetes, något med insulinet)....

Du verkar ha rätt inställning och bra kunskaper så det kommer nog gå bra för dig och bebisen kroppen är ett mysterium! :-/

• SaraKarla

Förresten, har du alltid haft högt hb?

Svar på tråden BF januari 2014