Inlägg från: LeaveMeAlone |Visa alla inlägg
  • LeaveMeAlone

BF januari 2014

c4trin skrev 2013-09-04 13:39:09 följande:

Vi ska ha Brio go babyskydd med bas, isofix e insatt i bilen. Verkar jättesmidigt! Vi har känt o klämt på den innan vi bestämde oss. Plus e att den går att ha i vagnens chassi också :)
    Ja det verkar supersmidigt :) Helt löjligt. Får köpa det av en för 200kr :D 
  • LeaveMeAlone
    c4trin skrev 2013-09-04 16:36:09 följande:

Perfekt ju! Hade jag varit du hade jag slått till direkt :D
    Nu står det hemma hos mig och jag är SÅ nöjd :) Skönt att ha den biten avklarad. Då var det bara vagnen sen också :P 
  • LeaveMeAlone
    vartjagängår skrev 2013-09-04 19:11:38 följande:
    Någon som har erfarenhet av akupunktur mot foglossning? Ringde bm idag & ska få prova på det..
    Inte fått det mot foglossning men gått regelbundet och fått akupunktur för annan värk förut och det har fungerat bra på mig. Svårt att veta om det fungerar men jag ska be att få prova det hos sjukgymnasten om inte smärtan ger sig. Vore ju underbart om det fungerade! 
  • LeaveMeAlone
    c4trin skrev 2013-09-05 06:42:37 följande:

Nej de låter inte kul, själv e de bara Levaxin utöver vitaminer o så + astmamedicin, men de känns som att de räcker också! Förstår stt de känns trist :(
    Härligt, vilken vagn har ni siktat in er på då? :)
    Inget bestämt än faktiskt. Men jag har gått och blivit lite fixerad vid teutonias vagnar. Först var det en cosmo jag ville ha men nu kollar jag på mistral s som verkar ännu smartare. Ska köpa begagnat och det dyker upp lite här och nu i alla möjliga prisklasser och skick så det är ju bara att haffa när man hittar något. Kronan är jag också lite förtjust i. Vad vill/kommer ni skaffa?
  • LeaveMeAlone
    sunnydays skrev 2013-09-05 09:07:50 följande:
    Är det någon mer än jag som svullnar upp? Svullnar i hela kroppen. Känner mig som en köttbulle. 
    Är lite svullen om händerna och fötterna känns svullna om jag stått mycket. Det var värre när värmen låg på. Skönt att slippa vara gravid under sommaren. Med sonen som föddes i juli var jag som en vattenballong! Men kommer nog vara rätt svullen till och från nu ändå. Har en tendens att samla vätska även som ickegravid.
  • LeaveMeAlone
    c4trin skrev 2013-09-05 11:43:51 följande:

Vi har bokat en Brio Go vagn :) Superfin tycker vi!
    Den är fin :) Vart har ni beställt?
  • LeaveMeAlone

Hehe, ja det är mycket kläder med öron för bebisar. Jag personligen tycker bara det är sött. Är ju trots allt bara när de är sådär supersmå som man kan spöka ut dom i sådana där konstiga saker. Fast hittills har jag inte köpt någon sådan. Ska få låna en brunbjörns-overall i storlek 56 av en kompis som är sådär lurvig och mysig. Sen köpte jag en jättefin fleeceoverall idag på en second hand i storlek 62. Jag tänker att overall kommer man nog använda jan-april beroende på väderlek så skadar ju inte att den inte passar från början. Ja eller är bebben i storebrors storlek så är nog inte storleken så galen. Han var ju 56cm när han föddes.

Idag plockade jag dessutom fram alla gamla kläder jag sparat från storebror från förrådet. Höll ju på att gå i bitar av hur litet och sött allt var. Har ju bara sparat de första som jag köpte redan innan sonen föddes så de är väldigt fint skick och könsneutrala.

Lite tidigt att börja boa redan men jag vill inget annat nu när jag är hemma och är sjukskriven.
    Gick förresten in i v 22 idag. Tiden tickar på. 

• LeaveMeAlone
    englasmamma86 skrev 2013-09-05 18:55:59 följande:

lägger upp en bild så du får bedöma själv, en genomsnitts stor bebis 1 dag gammal i en strl 56 overall.
    Men sluta sådär söt får man ju inte vara! :P  
  • LeaveMeAlone
    sunnydays skrev 2013-09-05 19:56:53 följande:

Så jag är inte helt ensam om det då iaf. Känns som jag samlar vätska, min syster gjorde det som gravid också.Jag har tilome fått under hakan.
    Var det något som hjälpte på er eller fick ni helt enkelt stå ut?
    Mja vätskan i sig kan man kanske inte göra så mycket åt. Vad jag har hört så är det stödstrumpor, dricka mycket vatten samt lägga upp fötterna högt emellanåt som kan hjälpa. Men jag har inte undersökt saken så mycket. Kanske finns något smart knep. Jag gissar dock på att det är till att stå ut.
  • LeaveMeAlone

Så har man äntligen fått lite koll på hur jag ska försöka jobba månaden ut. Det är alltså väldigt lite. 6 timmar i veckan ca. Utspritt på två dagar. Känns nästan larvigt, men måste försöka jobba lite iaf för att se om det går. Kanske blir det mer om jag orkar sen, kanske mindre om fogarna blir värre. Ska bli skönt att få vara lite social och tillbaks på jobbet igen iaf. 

Svar på tråden BF januari 2014