Inlägg från: LeaveMeAlone |Visa alla inlägg
  • LeaveMeAlone

BF januari 2014

popcornplaya skrev 2013-09-27 15:17:14 följande:
    Huuuu sockerbelastning fick jag göra med sonen. Smakar skit!
    Belgien skrev 2013-09-27 16:05:53 följande:

Jag tror jag gjorde ett sånt prov häromdagen.. fick inte äta ngn frukost (redan där var jag tillräckligt upprörd) sen stack dom mig 4 ggr på 2 timmar. Helt öm i armarna efteråt :( Hatar nålar!
     Är det så att man ska fasta, får dricka det där äcklet och sen gör de blodprover innan och efter eller?
    Är inte nålrädd så det är ju tur men inte äta låter ju däremot jobbigt. Kan lätt svimma vid blodsockerfall. Nåja, det är ju inget man gör hela tiden.

• LeaveMeAlone
    englasmamma86 skrev 2013-09-27 16:21:43 följande:

Oki då förstår jag dem får ringa dig om dem vill ändra på nått ..här där jag bor ingår det att göra glukosbelastningen man har inget val .det är sinnessjukt äckligt..jag är mest arg och rädd eftersom jag är sån som måste äta direkt när jag går upp annars kräker jag och mår illa,får huvudvärk satan..kan man vägra ?
    Jaha, iof prata hon om att det var rutin också. Vet inte om hon menade för alla eller just rutin om man hade vissa kreterier, som jag då med stort  barn. Låter ju ingen vidare vilket som. Får hoppas det sker på en morgon då jag inte ska ta sonen till skolan och tidigt så jag får skynda hem och äta frukost. Frukost är det bästa jag vet just nu :P
  • LeaveMeAlone

Hm, låter ju inte helskoj det där provet. Men är väl bara att gilla läget. Får hoppas det läggs på en tid då man kan få sällskap av någon eller så. Vart ska man ta vägen i flera timmar lixom? 

• LeaveMeAlone
    Trollfia skrev 2013-09-27 22:25:10 följande:
    Jag börjar redan oroa mig över vem som ska ta hand om barnen när vi åker in på förlossningen. Min mamma bor 7 mil bort utan körkort. Svärföräldrarna är riktigt skumma och gamla. Barnen gillar dem inte. Tror inte de skulle komma fort om det skulle behövas. Börjar lite smått tänka att jag får åka in själv först och att sambon kommer efter......
    Ni har inga vänner som barnen är bekväma med som kan passa? 
  • LeaveMeAlone
    Trollfia skrev 2013-09-28 09:30:54 följande:
    Jag hade nog hellre försökt med vänner/syskon om det är som du beskriver.vet ej hur gamla barn du har men dem kanske har en kompis dem känner sig bekväm med ?

Har inga nära vänner här, är inte här ifrån. Jobbarkompisar har erbjudit sig att passa barnen, men då gäller det att det sätter igång på en helg. Annars ska de till jobbet. Hoppas verkligen att jag oroar mig i onödan och att det löser sig naturligt till slut :) barnen kommer vara 4 1/2 år.
    Knepigt. Men jobbar din mamma? Tänkte annars om hon hade möjlighet att komma och bo hos er runt BF, som en säkerhet? Syskon till dig eller mannen?
  • LeaveMeAlone

Idag ska jag bege mig iväg på en shoppingrunda. Behöver nya skor och lite varma kläder som passar magen. Borde se fram emot det men det är en pers att gå runt. Blir så trött i ben och öm i rygg att jag måste pausa hela tiden. Många fikapauser ;) Säkert inte min sambo emot iof som inte tycker om att gå i affärer. Men man får lov att vara lite smart och effektiv när man är "handikappad" under graviditeten. Har suttit och kollat igenom vilka butiker jag ska till, om de kan tänkas ha det jag vill ha, vart de ligger osv. Inget onödigt strosande här inte! :P Sen bara den saken att hitta skor som är bekväma som gravid, jag är ju kinkig i vanliga fall. Oj oj, vad har ni andra på fötterna nu i höst och över vintern sen?

• LeaveMeAlone

Mina höst/vinterkängor från förra året hade gått sönder. Eller de sköna iaf. Har två par med klack men de är bara att fetglömma. Så nu har jag köpt två par boots som är lätta att dra på sig och bekväma för mina svullna och trötta fötter. Har känt mig som en klumpig knubbsäl varenda gång jag stånkat på mig mina converse senaste tiden. Inga mer skosnören! :P

Kläder är skitsvårt nu. Jag är på sätt och vis jättevarm i kroppen. Samtidigt behöver man något att dra om sig när det är blåsigt och ruggigt och speciellt sen när kylan verkligen kommer. Jag har en trenchcoat sedan innan som är otroligt rymlig men som jag alltid knutit skärp i midjan förut. nu lägger jag rosetten ovanför magen och så funkar det. Funderar på att köpa en poncho och dra över den tills det blir vinter.Lager på lager känns som en ide. Får se om dunkappan jag brukar ha når runt magen då. Annars köper jag nog vinterjackan som hm har. Tycker den såg snygg ut.

Råkade visst få med mig en mysig overall till bebisen från shoppingturen idag :P  

• LeaveMeAlone
    LillaEgo skrev 2013-09-28 10:17:29 följande:
    Jag välkomnade höstvädret häromdagen med att inviga mina fejk-uggs. Älskar! Känns som att gå runt i tofflor typ, superbekvämt, och varmt o skönt för mig som just nu fryser hela tiden!
    Själv har jag problem med jacka. Kör lager på lager än men småfryser mest hela tiden så får nog försöka hitta en som jag får runt magen. Förra årets funkar med vilja, våld och vaselin typ, men inte länge till!
    Jo jag har haft såna, dom är jättesköna men de jag haft innan har varit så dålig kvalitet på. Men misstänker jag kanske åker och köper något mjukt och varmt i den stilen sen när kylan verkligen drar på :)
  • LeaveMeAlone
    LinaThulin skrev 2013-09-28 19:52:17 följande:
    Hur mycket/ofta känner ni bebis ?
    Jag går in i v 27 imorgon och har jämnt bebisen Mycket varje dag. Den börjar böka runt så fort jag vänder mig i sängen, sitter framåt lutad vid köksbordet och på kvällen sparkar och vänder den sig mycket när jag slappar i soffan.
    Men idag har den inte gjort så. Den har knappt rört sig alls :/
    Första tanken när jag vaknade var ATG den inte bökat runt när jag vänt mig i sängen, inte på hela dagen har den sparkat hårt och frivilligt.
    Sitter och buffar på den nu i soffan och känner att den rör sig, men rörelserna känns så svaga, slöa.
    Jag blir förstås lite orolig, men känner mig samtidigt löjlig. Jag känner ju att den rör sig, så visst borde det inte vara någon fara ?
    Är du ordentligt orolig så be att få kolla hur den mår. Men det behöver ju inte vara något. Min bebis håller igång rätt duktigt numera. Känner den ofta, tom när jag är ute och går osv. Men sen har den dagar då den är mycket lugnare än vanligt. Då har jag också blivit lite orolig och tänkt om det är något fel. Men dagen därpå har det kommit riktiga dundersparkar igen. Så tja, kanske är det bara så att den är lite trött vissa dagar? 
  • LeaveMeAlone

Angående det här med vilket sjukhus så har jag enbart tänkt på vilket som är närmast. Vi har ca 5 min till närmsta sjukhus så att ta något annat känns bara konstigt. Fast jag har å andra sidan inte hört vare sig bu eller bä om förlossning/bb runt om så har inget att gå på .Får bli Huddinge. Ja om det inte är  fullt då. Vad jag förstått så är det baby boom nu så skulle det vara fullt så får man väl åka dit man får plats. 

Apropå vikt så verkar jag som vanligt slå alla rekord. Jag  har inte gjort något speciellt för att gå upp, mina cravings består mest av frukt och jag försöker röra på mig så mycket jag kan. vägde mig i förrgår och hade gått upp 13kg och är i v 25.  Vet inte vart allt sitter dock. Känner mig inte speciellt tjock än. 

Svar på tråden BF januari 2014