LinaThulin skrev 2013-09-28 19:52:17 följande:
Hur mycket/ofta känner ni bebis ?
Jag går in i v 27 imorgon och har jämnt bebisen Mycket varje dag. Den börjar böka runt så fort jag vänder mig i sängen, sitter framåt lutad vid köksbordet och på kvällen sparkar och vänder den sig mycket när jag slappar i soffan.
Men idag har den inte gjort så. Den har knappt rört sig alls :/
Första tanken när jag vaknade var ATG den inte bökat runt när jag vänt mig i sängen, inte på hela dagen har den sparkat hårt och frivilligt.
Sitter och buffar på den nu i soffan och känner att den rör sig, men rörelserna känns så svaga, slöa.
Jag blir förstås lite orolig, men känner mig samtidigt löjlig. Jag känner ju att den rör sig, så visst borde det inte vara någon fara ?
Är du ordentligt orolig så be att få kolla hur den mår. Men det behöver ju inte vara något. Min bebis håller igång rätt duktigt numera. Känner den ofta, tom när jag är ute och går osv. Men sen har den dagar då den är mycket lugnare än vanligt. Då har jag också blivit lite orolig och tänkt om det är något fel. Men dagen därpå har det kommit riktiga dundersparkar igen. Så tja, kanske är det bara så att den är lite trött vissa dagar?