Inlägg från: LeaveMeAlone |Visa alla inlägg
  • LeaveMeAlone

BF januari 2014

Josefine02 skrev 2013-08-27 08:06:58 följande:
    Åh intressant! Jag vill höra mer :) Vart var ni? Vad bjöd ni på osv?
    Oj.  Sonen är ju född 2004 så jag minns faktiskt inte jättemycket nu. Min mor som styrde upp det mesta av festen dessutom. Men vi var hemma hos mina föräldrar som då bodde i villa. Det var ju i augusti så vi kunde äta utomhus så vi fick plats många. Minns inte alls vad för typ av mat vi bjöd på. Men var väl någon form av sommarbuffé kan jag tänka mig. Kommer bara ihåg att vi hade en jättefin tårta med klarblå marsipan på. Men man kan ju göra det precis som man vill det där. Själva bjudningen kan man ju göra precis som vid dop eller hur man än känner för. 
  • LeaveMeAlone
    HimmelHav skrev 2013-08-27 09:26:01 följande:
    Dop och bröllop ihop låter smart. Det hade nog vi också kört, om vi inte redan hade gift oss. När vår nr 1 kom så bjöd vi massor av folk, tror vi var 45 pers... Denna gången har vi nog också tänkt ha dop, men inte för mer än närmsta familjen. Blev alldeles för lite tid ihop med de släktingar och vänner som rest långt (50 mil). Var på RUL idag, v.20 och allt såg fint ut. Vi fick reda på att vi väntar en tjej!! den 17e januari står sig, skönt. Då kan hon vara 2 veckor tidigt och ändå komma på "rätt" sida årsskiftet.
    Grattis till lyckat RUL! :)
  • LeaveMeAlone
    HimmelHav skrev 2013-08-27 09:41:00 följande:

Tack! Känns jätteskönt! Har haft så bra känsla hela tiden, aldrig varit orolig för att nåt ska vara fel. Förra graviditeten var jag mycket mer orolig, nu vet jag att vi kan Det är lite kul att jag hela tiden har känt att det skulle vara en tjej. Både på magens form och på hur jag har mått.
    Tycker det där  med magform är en så rolig teori/myt. Har verkligen typisk pojkmage denna gång medans det var väldigt tjejig mage med sonen. Kanske blir det en liten flicka denna gång då :P 
  • LeaveMeAlone
    SB2011 skrev 2013-08-27 16:42:09 följande:
    Idag har jag mått så himla dåligt att jag hörde av mig till min bm och bara storgrät! Har så himla ont av mina fogar trots kryckor! Har inskolning av lilleman på dagis och bröt ihop där med för jag kände mig så värdelös, kan knappt ta hand om min son, snälla som dom va satt dom å trösta mig! Vilket fick mig att skämmas ännu mer! Fick en tid till bm på måndag iaf! En sjukgymnast tid nu på fredag och hon skulle gå in och prata med min sjukgymnas om hur vi skulle gå tillväga för att skaffa mig en rullstol! Plus hon sa att jag kommer bli sjukskriven graviditeten ut!:( jag som såg fram emot att få jobba och umgås med vuxna ett tag
    Men stackare. Jag har också jobbigt med fogarna med inte så illa att jag behöver kryckor än. Har varit ledsen mycket fram och tillbaks inför om jag ska eller inte ska kämpa vidare för att försöka jobba. Känner igen det där med att känna sig värdelös. Hjälper ju inte att hormonerna gör en ännu mer känslig. Jag ser dock fram emot att få bli sjukskriven. Är så trött på mitt velande och att inte kunna säga något säkert till jobbet. Tycker inte du behöver skämmas inför dagis. Dom förstår nog säkerligen att det är jobbigt för dig. Hade jag haft småbarn nu när jag mått som jag gjort så hade jag också brutit ihop. Min kille är så stor att han istället fått hjälpa mig med saker ibland.Känns ju också sådär. 
  • LeaveMeAlone
    SB2011 skrev 2013-08-28 21:21:08 följande:
    Kan snart inte ha byxor eller trosor på mig för loppan ska bråka med dom hela tiden! Minsta lilla de sitter åt så ska de sparkas på byx/troskanten heela tiden! Haha Fler med det problemet?
    Har tänkt på precis samma sak. Om jag har en byxkant som sitter åt lite så sparkar bebisen precis där. Likaså om jag sitter och lutar magen mot en bordskant eller liknande så uppenbarligen reagerar väl bebisen på det tryck som blir på magen. Dumt att det inte fungerar likadant när man vill att den ska sparka så att sambon känner :P

• LeaveMeAlone
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-28 22:24:06 följande:
    Är de bara jag som "skäms" för min mage. Visst nu är de bara sambon som ser den utan kläder men jag tycker verkligen den är de fulaste gravidmage jag sett. Ibland känner jag att de är okej och som idag så blir jag nästan bara "äcklad" Som sagt innan så drog aldrig huden ihop sig efter förra grav och nu har jag en hudsäck hängandes typ utandpå/under magen. Inte så fina magar som er andra utan man skulle kunna tro att de är en svullen fetto mage... :( Lite nere idag helt enkelt. mycket stress (i och för sig roligt) på jobb men också här hemma för att hinna med bakning och strykning och packning innan vi åker iväg med jobb över natt imån. Vilket har gjort att fogarna är riktig skit hela em och kvällen. Jag som var så glad igår över att de inte gjort ont på länge... Skit med...

Tack för jag fick gnälla av mig!
    Jag skäms inte men kan förstå vad du menar. Min hud på magen är ju inte precis tight om magen som innan jag fick barn och därav kan jag ibland tycka att jag ser mest fet ut i vissa klädesplagg även fast jag inte ens är överviktig. Men jag har haft ganska många år att bli sams med min slappa mage så jag bryr mig inte längre. Det är mycket som förändras iom en graviditet och det kan ju tära lite på självförtroendet efteråt. Man får peppa sig själv mycket för man är fin trots bristningar och slappare hud. 
  • LeaveMeAlone
    SB2011 skrev 2013-08-30 13:20:34 följande:
    De sista dagarna har jag äntligen börjat känna sparkar uppe vid naveln! Inte bara i sidorna eller precis ovanför muffen!

Är i v18+5 nu eller v 19 som vissa säger! Men jag undrar när räknar ni att är halvvägs? Tycker de verkar va lite olika när man läser på olika sidor? För mig är de när man kommer över v19+6, men andra säger så fort man kommer in i v20 (19+0) ! Vad säger ni?

Visst de kvittar väl men är mest nyfiken hur ni tänker!
    Jag trodde man r'äknade halvvägs när man gått 20 fulla veckor men enligt min ena app så var det när man precis gick in i v 20 dvs 19 fulla. Egentligen är det ju inte så stor skillnad. Har sagt att jag är ungefär halvvägs sen jag var i v 18 :P Från v 36 kan man ju mer eller mindre säga att man är "klar" och bebisen bara tjockar på sig det sista :P
  • LeaveMeAlone

Kul det där med apelsinjuice. Det vill jag också ha. Men tror inte den hjälper min halsbränna direkt. Har senaste dagarna haft halsbränna och uppstötningar som bränner i hela halsen. Juice är det sista man vill ha då. Min konstiga craving efte findus frysta thai-soppa står kvar :P Har börjat kunna äta normala/stora portioner igen. pga illamåendet förut så gick det ju bara ner små små barnportioner men nu är det inga problem att äta vanligt. Ska dock försöka att inte börja okynnesäta igen. 

• LeaveMeAlone
    NorasMamma skrev 2013-08-31 08:36:58 följande:
    Just nu är det tufft.. Har ju en dotter med ett väldigt ovanligt syndrom som bl.a. Innebär att hon har epilepsi. Hon har tysta anfall så de är inte så lätta att upptäcka, man måste hålla koll på henne. I sommar har vi åkt in på sjukhuset 7gånger, 3 nu i augusti. Det är oordning på hennes mediciner och vi har höjt och lagt till nya sorter. Sen kan det vara lugnt en vecka eller två oxå börjar kramperna om.. Dessutom ska jag nu börja jobba.. Har fått intyg om tfp för nästa vecka men sen är de dags. Är alltså tvungen att bli bekväm i att lämna bort lillan under en vecka samtidigt som jag hela tiden väntar på bakslaget.... Känns extra jobbigt nu då vi inte sovit inatt, det kan vara så att hon haft ett anfall inatt :/ all stress gör att ba dessutom har sammandragningar konstant! Och ryggen värker. Usch att lämna henne på förskolan ska inte vara förknippat med ångest. Hon har tyckt inskolningen var jätterolig! Har hela tiden behövt vara stark för henne men känner att jag snart bryter ihop ordentligt...
    Oj det låter verkligen tufft! Om hon är sjuk har hon då någon assistent eller går på en speciell förskola? Tänker att det ju måste finnas någon form av extrahjälp för henne och för eran trygghet. Låter som något du behöver mycket stöd i vilket som. Hoppas att det går bra att börja jobba och att det löser sig iaf. Kram 
  • LeaveMeAlone
    NorasMamma skrev 2013-08-31 09:16:35 följande:
    Ingen assistent i nuläget då hon i övrigt klarar sig väldigt bra. Sen får framtiden utvisa om behöver särskilt stöd i övrigt. Det är kramperna som är de problematiska. Men de har bra personaltäthet. Fyra personal på 15barn (finns en till med särskilda behov i gruppen) och förslolechefen har sagt att det inte ska placeras fler barn i nuläget. Så de har tid. Men är ändå jobbigt att lämna bort henne. Hade vi haft kontroll över kramperna hade de varit en annan sak. Jag är väldigt nöjd över förskolan hon fått och personalen. Blir att pröva lämna henne korta stunder i veckan.. Hoppas jag med! Tack
    Ja det lät ju bra med personal. Vet det var 3 personal på 18 barn där min son gick.  Vad säger läkarna om kramperna? Om det fortsätter menar jag?
Svar på tråden BF januari 2014