Inlägg från: LeaveMeAlone |Visa alla inlägg
  • LeaveMeAlone

BF januari 2014

NorasMamma skrev 2013-08-31 09:43:40 följande:
    Vi har några mediciner kvar att testa om dessa inte funkar. Men hamnar vi i läget att de inte går att kontrollera blir det operation. Vilket känns riktigt jobbigt då det är så riskfylld. Opererar de på fel ställe kan hon bli förlamad eller tappa talet eller nån annan funktion
    Oj, då hoppas jag för er del att medicinerna biter. Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara att ha ett barn som har en allvarlig sjukdom. 
  • LeaveMeAlone

Apropå RS virus så har jag inte ens tänkt på det. Vet nog ärligt talat inte så mycket om det. Har ju skolbarn och även om han aldrig är sjuk så bär han ju på baciller från fritids. Men kanske är värre med dagisbaciller?

• LeaveMeAlone
    popcornplaya skrev 2013-08-31 11:31:51 följande:
    Angående rs är det typ omöjligt att skydda sig när man har syskon i skola eller på dagis. Min andra fick rs i mars (född i november) och vi var inlagda på sjukhus en vecka för att hon inte orkade äta riktigt. Så hon fick nässond och innhalationer mot hostan.

Bara att hålla tummarna för att nästa klarar sig.
    Ja det är ju inte heller så att man håller isär syskonen. Verkar ju mer osunt än RS i sig så det är väl bara att hoppas på det bästa då! :) Har inte behövt fundera på något sånt där innan då man fått barn mitt i högsommaren och sen nästan alltid varit frisk. Får se om även denna kid ärver mitt hårda motstånd. 

Eller ja, just nu verkar ju mitt motstånd inte vara så högt. Sitter ju här dunderförkyld som sagt.  
  • LeaveMeAlone
    NorasMamma skrev 2013-08-31 12:08:20 följande:
    LeaveMeAlone och sunnydays: tack hoppas jag med. Det är jobbigt när hon mår dåligt och att inte ha en aning om hur de blir i framtiden. Eftersom att det är så ovanligt, hon är ensam i Sverige vad vi vet, så vet läkarna inget... Men annars är hon världens underbaraste, glada lilla tjej!! Men hoppas att nästa bebis är frisk!! Hennes sjukdom är inte genetisk utan totalt slumpmässig och risken att det ska hända oss igen är obefintlig. Men finns ju självklart andra sjukdomar och syndrom. Men oavsett hur de blir kommer jag att älska den lill* och göra allt för att hen ska må bra!
    Ja nä så mycket otur tror jag inte ni ska behöva få så att båda barnen blir sjuka. Iaf när det just rör sig om icke genetiska sjukdomar. Måste ju vara en på miljonen att det skulle ske. Som du säger så spelar det ju ingen roll vilket som, man älskar dom och gör allt man kan för dom oavsett. Men skulle väl kanske räcka med vanlig föräldra-oro för nästa bebis för er kan man tycka! 
  • LeaveMeAlone
    Peak skrev 2013-08-31 19:58:19 följande:
    Nån som vet hur det är om man får havandeskapspenning beviljat, får sonen vara på fritids då? Ringde kommunen för att fråga hur lång uppsägningstiden är och frågade om han fick vara där under den tiden. Hon svarade "varför ska han det om du ändå är hemma?" jag svarade att jag trodde det var typ samma som om man var sjukskriven!? Men tänkte för att det är jäkligt jobbigt att ta sig fram och tillbaka till skolan 4 ggr på 5h med foglossning och för att han förmodligen har lite roligare nån extra timme på fritids än med mig som knappt tar mig nånstans! Men jag kommer få hp pga risker i mitt jobb, men har även foglossning! Fick inget svar från henne!
    Oj det där måste jag också höra mig för med. Inte så att det stör mig om han kommer hem direkt efter skolan men kan ju tänka mig att sonen inte är jätteglad att missa tiden på fritids totalt. Han går ju 3an nu så är hans sista år på fritids. Hade på sätt och vis tyckt det var skönt för honom att få vara där lite efter skolan ibland om han ville. Han brukar ändå vara hemma tidigt.  Tänker som du att det inte är så kul när man är hemma och är trött och öm. Tur det finns andra ungar dom kan leka  med :P
  • LeaveMeAlone
    tröttismamma skrev 2013-09-01 11:20:04 följande:
    Hej och tack!

Vi har ju nästan samma datum :) Hur har din graviditet varit hittills? Jag har haft det gräsligt med illamående och trötthet, men för någon vecka sedan började det avta lite och det känns som om jag får tillbaka lite av den energi jag brukar ha. Jag brukar vara en ganska energisk person, så det har varit en jobbig omställning att helt plötsligt inte orka göra någonting knappt. Under en längre tid har jag behövt gå och lägga min och sova någon timme under dagen för att orka hålla mig vaken till kvällen, men det slipper jag göra nu i alla fall :) Sedan har jag blivit väldigt lättgråten. Brukar nästan aldrig gråta innan jag blev gravid, men nu känns minsta misslyckande som en större katastrof :S Så det är lite jobbigt, men jag antar att jag kommer att få dras med det ett tag.

Hur mycket har du gått upp hittills? Jag har gått upp 4 kilo. Tycker att det känns lite lite,.. Jag tycker att jag äter hela tiden, men min sambo tycker att jag äter lite :S Nu var jag tvungen att kolla upp detta med en viktkalkylator jag hittade på nätet. Hm... Enligt min tidigare vikt och längs ska jag, under vecka 19, ligga mellan 57,8 - 58,6 kg. Jag ligger på 57,3 kg, så det är lite under. Får väl försöka äta lite mer kanske ändå.

Hur ligger ni andra till i viktkalkylatorn?
    www.blimamma.se/viktkalkylator-for-gravida 
    Har bestämt mig för att inte kolla på den då jag redan första gången konstaterade att jag gått förbi det jag "bör" ha gått upp. Känns bättre att göra sitt bästa att leva så gott man kan utifrån sina förutsättningar och hoppas på att dom + kilo man får försvinner sedan. Skulle jag lita på kalkylatorn så skulle jag nog bara må dåligt. 
  • LeaveMeAlone
    tröttismamma skrev 2013-09-01 12:12:19 följande:
    Mm, ska försöka att fokusera mindre på vikten också och ta det lugnt och äta så bra jag kan i nuläget :) Blir mest lite orolig över att jag skulle ha gått upp för lite, men det är säkert ingen fara :)
    Nej jag tror inte man behöver oroa sig. Vi påverkas så individuellt av hormonerna. Sedan beror det säkert lite på hur man ligger till viktmässigt när man blir gravid. Sålänge barnet mår bra tänker jag.
  • LeaveMeAlone
    rumpeflin skrev 2013-09-02 09:11:35 följande:
    Idag har jag RUL! :) långt efter alla er andra känns det som ;) kl 11 ska vi vara där, åhhh så spännande och nervöst!
    Lycka till :)
  • LeaveMeAlone
    Makeithappening skrev 2013-09-02 09:17:39 följande:
    Vet att ni skrev januari BF men det är ej bestämt än då jag inte varit på UL ännu! :) Och är ju ändå rätt nära januari jag är beräknad hittills. Hoppas det är okej :)
    Går bra för min del :) Men du måste ju nästan vara beräknad i slutet på februari, eller räknar jag fel nu?  Välkommen vilket som!
Svar på tråden BF januari 2014