Inlägg från: LeaveMeAlone |Visa alla inlägg
  • LeaveMeAlone

BF januari 2014

popcornplaya skrev 2013-09-30 12:42:30 följande:
    Har sett bilder på massa kläder ni köpt till bebis. Känns som dom flesta gillar mkt färger och mönster? Eller har jag fel?
    Jag gillar egentligen lite enklare och diskreta kläder men ibland slänger jag in lite färgat eller mönstrat. Har en del vitt, beiget och gult neutralt sedan sonen. Det jag hittills köpt har varit vitt, svart grått och någon enstaka mönster/färgglad pryl.
  • LeaveMeAlone

Apropå färger så skulle det bli väldigt intressant om det visade sig vi får en flicka. Har alltid själv varit lite av en pojkflicka och superflickigt och rosa är inte riktigt min grej. Men misstänker att svärmor(som själv har 3 grabbar och gillar att ösa rosa över mig)kommer vilja klä upp bebisen som en prinsessa. Men kan väl låta henne :P Tror dock mer på att det är en pojke i magen nu.

• LeaveMeAlone

Fan vad bra att det ändå finns så pass mycket att välja på både i butiker och på nätet osv att man verkligen KAN ha sin egen smak. Det är ju otroligt olika vad man vill ha till sina barn och man har valmöjligheten  att följa det. Vare sig det handlar om stil, kostnad eller annat. 

• LeaveMeAlone

Burberry: förstår vad du menar med sparkarna. Ibland är det mysigt men rätt ofta tycker jag den är som galnast där inne när jag bara vill ligga och ta det lugnt. Inte är det så skönt heller alltid. Fast föredrar att känna av den så man vet att det är bra. Mycket som inte är så mysigt när man är gravid. Lätt att tro att det bör vara det

• LeaveMeAlone

Burberry: förstår vad du menar med sparkarna. Ibland är det mysigt men rätt ofta tycker jag den är som galnast där inne när jag bara vill ligga och ta det lugnt. Inte är det så skönt heller alltid. Fast föredrar att känna av den så man vet att det är bra. Mycket som inte är så mysigt när man är gravid. Lätt att tro att det bör vara det

• LeaveMeAlone
    englasmamma86 skrev 2013-10-01 10:29:09 följande:
    Sparkarna tycker jag är mysiga men ibland har han fotbollstävling på urinblåsan och set mindre kul he he..jag har kommit fram till att min lilla pojk ligger mes huvudet på höger sida av magen och sen tvärs över magen ,han har legat så i stort sett hela tiden. Han rör sig mkt men så fort han ska sova osv blir det det läget igen .. ni som blir sparkad på revbenen måste ju ha en bebis som ligger med huvudet ner då ,jag har inte varit med om det än men vet att det kommer..min lille satsar mest på urinblåsan ha ha..min dotter på sig till rätta runt v 31 ner i bäckenet sen stanna hon där till 40 +5 ..ni som har barn innan när la era bebisar sig till rätta?
    Minns inte exakta veckan men skulle gissa att han fixerade sig någonstans runt v 33. Minns veckorna innan det vart fixerat som ganska obehagliga. Ilade något så in i h-e när själva fixerandet började. 
  • LeaveMeAlone
    Siiran skrev 2013-10-02 08:05:15 följande:
    Idag är ingen bra dag :( Började jobba i måndags efter sjukskrivningen på en månad, jobbat heltid två dagar. Idag går jag upp helt skakig, yr och kan inte sluta gråta så fick sjukskriva mig, igen! Vilken usel människa man känner sig som! Men ska nog gå ner till att jobba 50% ett tag framöver och vara sjukskriven resten så man orkar med livet, denna veckan skulle bara vara som en provvecka för att se hur mycket jag orkar, och det gick ju sådär :( Hoppades att jag skulle orka heltid men det är nog bara att glömma. Är så rädd att mitt mående ska påverka bebisen så tänker inte låta mig bli totalt utbränd igen
    Tycker du resonerar sunt. Jag är ju sjukskriven 75% så jobbar bara några få timmar i veckan. När jag skulle tillbaks till läkaren för att prata om fortsatt sjukskrivning så hade jag först skuldkänslor och undrade om jag inte "borde" jobba mer. Men jag vill inte enbart överleva jobbdagen och sedan ligga i en gråtande öm hög hemma som inte orkar vara mamma till min son eller göra något över huvud taget. Man gör så gott man kan men det är klart det är viktigt att må bra. Ont har jag ändå även de dagar jag är hemma. Men skulle jag inte få vila mig emellanåt så skulle det vara outhärdligt!
  • LeaveMeAlone
    popcornplaya skrev 2013-10-02 13:26:04 följande:
    Tänkte snart börja laga mat och frysa in för att ha när bebis ploppat ut. Vet att matlagning inte är prio i början direkt. Vill ha tips på vad man kan göra för massa olika som funkar bra att frysa in.
    Hemmagjorda piroger är skitenkelt och smidigt att ha i frysen. Kanske inte som middagsmat men smidigt som lunch eller mellis till en själv och barnen när man är hemma. 
  • LeaveMeAlone

Japp Huddinge stämmer

SB2011 skrev 2013-10-02 16:28:46 följande:
    Samma sak var bor du?huddinge? Så jag inte skickar till fel

Svar på tråden BF januari 2014