Inlägg från: LeaveMeAlone |Visa alla inlägg
  • LeaveMeAlone

BF januari 2014

Jasså förlossningssnack här. Har inte hunnit börja fundera allt för mycket på det än. Är ju svårt att veta om det kommer likna den senaste med sonen eller ej. Då var det en enkel förlossning som var över på 5 timmar totalt. Inbillar mig att det går fortare denna gång och att man måste skynda sig in för å slippa föda hemma. Är väldigt nöjd med personalen jag hade där men nu bor jag på andra sidan stan och närmre till ett annat sjukhus så vet inte alls hur det är där. Hoppas bra. 

• LeaveMeAlone

Jag hade en rätt lätt förlossning så har mest positiva minnen från förlossningen. Men att säga att jag älskade skulle nog vara för mycket. Tyckte ändå det gjorde ont ju. Speciellt innan krystvärkarna satte igång så satt jag och lustgasen ihop och ylade. Men jag andades igenom övriga tiden!

• LeaveMeAlone
    popcornplaya skrev 2013-08-23 20:26:37 följande:
    Min första startade hemma halv ett på natten med att vattnet gick sen va han ute kvart över fem på morgonen. Andra tog ca en timme från att vattnet gick också.

Är lite nervös för hur det blir denna gång men vi har som tur är väldigt nära till förlossningen. Ca 1 min med bil.
    Min första förlossning gick också rätt så snabbt. Denna gång åker jag in på en gång för säkerhets skull. Får se om det blir vattenavgång som det startar med eller ej. 
  • LeaveMeAlone

Bah, sitter och försöker kolla på klänningar på nätet. Vi ska gifta oss i november och jag är inte riktigt giftastypen som vill ha någon klassisk bröllopsklänning(vi gifter oss inte i kyrkan) men man vill ju samtidigt vara fin. Så att hitta en snygg klänning som man dessutom ska passa i som gravid. Skitsvårt! 

Bortsett från alla krämpor med ryggont och konstigheter så är det rätt skönt att vara gravid nu. Kan inte för mitt liv minnas att sonen var såhär aktiv i magen såhär tidigt(v20). Känner den sprattla omkring hela tiden. Mysigt! :D 

• LeaveMeAlone
    angie91 skrev 2013-08-26 08:57:49 följande:

bonprix?
    Dom har jättemycket bra vardagskläder men tyvärr inget festligare. Tack för tipset dock.
  • LeaveMeAlone
    bananiss skrev 2013-08-26 12:51:56 följande:
    Har ni börjat få råmjölk? Jag opererade brösten (förminskning) för ett år sen efter sonen, och funderar på om jag kommer att kunna amma eller ej.. Jag kan pressa ut en minidroppe ur varje men det kommer bara ur ett hål på varje liksom :p Har glömt vilken vecka man brukar få, och hur mycket det är!?
    Japp. kom för ca 2 veckor sedan(v20 nu). Dock så verkade det typ aldrig sluta finnas nån droppe kvar efter sonen trots att han är 9 år Förvånad Men så fort jag vart gravid(både nu och sist då jag fick missfall) så försvann det först och sen kom tillbaks nu. Jättekonstigt. Vet inte när det kommer börja komma "mycket" om man nu får det. Är ju bara om jag trycker på hela bröstet som det kommer nån droppe.
  • LeaveMeAlone
    englasmamma86 skrev 2013-08-26 21:11:24 följande:
    finns många fina klänningar på kinasidorna, och även om det är en typisk brudklänning kan man få dem i alla färger så den behöver inte vara vit och heller inte svin dyrt.
    jag köpte min på tidebuy.com 
    Tack för tipset! :)
  • LeaveMeAlone

Förresten var jag inne på BH idag. Var galet vad tomt det var där. Kände och klämde lite på de vagnar som stod där iaf. Kunde snabbt utesluta några modeller och bli mer säker på vad jag har att välja på.  Men alla småsaker som amningstillbehör, skötbord och allt vet vad har jag inte ens orkat lista upp vad jag ska ha än. Är så mycket nu att planera inför bröllopet så bebisgrejer får vänta. :P

• LeaveMeAlone
    c4trin skrev 2013-08-27 06:59:02 följande:

Åh jag älskade att planera inför vårt bröllop! Gjorde mycket pyssel själva o de va såå mysigt! Nästa planering e ju inför dop sen, kommer bli kul när de e dags, blir nog mycket pyssel då också :)
    Vi konstaterade snabbt att det vart en del att fundera på. Trots att vi verkligen bestämt oss för en väldig liten tillställning då vi inte är så mycket för själva bröllopsgrejen. Det är borgerligt och en liten bjudning efteråt med ca 30 pers med enkel mat och ingen lång fest eller så. Passar ju på så vis ganska bra att jag är rätt gravid i november för jag kommer inte orka något större iaf. Men det är ändå smådetaljer som är lite roliga att fixa med. Som att inreda lokalen tex blir ju något vi får pyssla med själva.

• LeaveMeAlone
    Josefine02 skrev 2013-08-27 07:20:35 följande:
    Är det någon här som har haft namngivning istället för dop? Isf, hur gick ni till väga och hur såg det ut? :)
    Inte en exakt namgivningsceremoni men eftersom vi inte döpte sonen så ordnade vi en "välkomnsfest" för honom istället för att samla släkten på samma vis som dop annars brukar göra. Då kan man ju dessutom passa på att presentera namnet iom det på något vis. 
Svar på tråden BF januari 2014