• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • ttipparn

Hej Jag är 20år och plussade i onsdags (1maj). BF början på januari om allt går som det ska det är vårt första barn och första gången jag är gravid! Är nervös och hur glad som helst!!

• FruGul

Grattis! En spännande tid som väntar oss alla. Visst är det nervöst! Men ändå känner jag mig lugn och harmonisk. Till och med hunden har blivit lugnare..

• Kattamaja

Ser att alla har mer eller mindre symptom, som illamående, molvärk och ömma bröst. Själv har jag också molvärk till och från, men framförallt gräsliga humörsvängningar... Dagen innan jag plussade var jag så arg på min man, tänkte att nu avbryter vi bebisverkstan, vi kommer att skiljas. (Han gjorde nåt så hemskt som att börja laga middag ) Satt sen och grinade till Lotta på Bråkmakargatan. När vi sen såg plusset så gick det upp ett ljus...

Är ganska lugn och harmonisk i vanliga fall :)      

• fluu

Blä,vaknade idag och var tvungen att gå på toa innan jag kunde äta min skorpa i sängen som dämpar illamåendet,så nu sitter jag här grön i ansiktet.
    Hoppas medicinen jag fick av bm kommer hjälpa. Ska skicka sambon och hämta den.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • FruGul

Kattamaja. Haha! Åh va härligt roligt det lät. Tänk om min karl kunde börja med maten någon gång ;) jag blir lätt rörd till tv, men också när man läser på forum osv...

• Kattamaja

Ja, visst är det galet hur känslorna bara kan svämma över från ingenstans, och av absolut ingen anledning!!!

• FruGul

Ja. Var hemma själv i lördags kväll tittade på romantisk komedi och grinade, jag saknade sambon så jag trodde jag skulle dö.. Nu vet vi varför ;)

• Mymemlan

Min stora pojke på 3,5 år har jag med en annan man, och är där varannan helg torsdag-söndag och snart dax för varannan vecka. Igår åkte han till sin pappa och dom skulle åka bort 26 mil så var jättelessen för det och helt orolig att dom skulle köra av vägen mm.. Självklart saknar jag han när han åker, men så känslosam som nu har jag aldrig varit. Graviditetshormoner alltså.. ;)

• londonsvenska

Tack för alla tipsen om mitt problem denna helgen... Tror jag gör så att skulle kompisen lista ut min graviditet så får jag berätta det för mamma så fort kompisen åkt hem på söndag. Om inte så förblir det lilla fröet i magen hemligt tills vi åker hem till midsommar för då blir det svårt att dölja, är då ca i v10 och är nog stor som ett hus, har ju inte hunnit gå ner allt sen förra barnet.., ja ja, inget stort problem. Är så glad att bara vara GRAViD!!! Kram alla

• FruGul

Spännande att ha en liten hemlighet. Vi berättade direkt för familjerna. Man behöver ju trots allt stöd om de inte skulle bli något.
    Men jag tycker det är pirrigt att få hålla det hemligt för resten. Helst skulle jag bara vilja skrika ut till hela världen att jag är GRAVID! Men de får vänta lite till ;)

Svar på tråden BF januari 2014