• Mymemlan

BF januari 2014

Idag har jag känt bebisen! Helt säkert denna gång, kan ha gjort det innan :) Sprattlade till några gånger nån cm under naveln, som en fisk! :D 

• Mymemlan
    Kramardig skrev 2013-07-07 18:06:17 följande:
    Satte som sagt papper i trosan och har legat ner sen dess (tills nu) och det var bara pyttelite brunaktigt på pappret. Nu när jag skulle kissa igen började det droppa en massa blod.. helt klart missfall känner jag.

Men jag orkar inte fara till akuten nu ikväll, ringer till bm imorgon så får jaf kanske komma till vårdcentralen då istället.
    Jag hade blod i början, med mkt blod på pappret (brunfärgat lljusrosa, lite blandat) i början och trodde missfall, men fick höra att man får så sköra slemhinnor som gravid och även livmodertappen kan bli väldigt lättblödande, så vi håller tummarna för att du har sköra slemhinnor. Har du ansträngt dig nått?  
  • Mymemlan

Nu blir det vila en vecka för mig. Går in i vecka 15 på onsdag och har fått sammandragningar vid stress och ansträgning. Jobbigt psykiskt då jag fick problem med det i vecka 26 med sonen och började öppna mig i vecka 32 så känns inte kul med det nu.. :( inte iochmed missfallet i mars heller.

• Mymemlan

Nu har jag varit hos barnmorskan. Jag vet varför jag varit så trött och haft så ont i huvudet nu. Från inskrivningen då mitt järnvärde var 124 har det sjunkit till 106 idag. Jag är så trött, och hon tyckte att jag är så trött också av illamåendet och att jag har ett sånt tempo på jobbet och därför har mitt järnvärde inte heller gått upp. Sammandragningarna är nog ofarliga, hon sa att livmodern och barnet växer jättemkt i dom här veckorna (vecka 15 på onsdag) så då kan det påverka när jag är så trött och stressar mkt så hon sa att det krävs nog mer än en veckas sjukskrivning. Så är sjukskriven en vecka nu och ska söka mig igen på torsdag-fredag för att få en tid till en läkare för ett sjukintyg för att få vara hemma lite till. Får se hur jag mår. Börjat med järntabletter nu iaf idag, ska ta en niferex om dagen i 3-4 dagar och beroende på hur min mage mår av det så ska jag öka sen till 2 tabletter om dagen. 

En hel novell blev det.. Att man kan bli så trött och slut av en graviditet! Känns jobbigt att erkänna när man inte orkar mer! 

• Mymemlan
    SaraKarla skrev 2013-07-09 13:25:58 följande:
    Jag har vart hos en läkare som tror att jag läcker fostervatten och ska göra ul senare i veckan. Man kan läcka lite utan att det behöver vara farligt så de ska kolla hur mycket det är. Vila fram tills dess. Hoppas verkligen det inte är mycket!
    Usch vad läskigt.. Det här med att vara gravid alltså. Man oroar sig och lite vad som helst är upp och ner känns det som! 
  • Mymemlan

Hur ser vikingen ut då? Vi klämde på brio happy och köpte en 2013 modell som reades ut just med mjuklift. Så fin!! :D

• Mymemlan

Jag blir knäpp. Är tokkänslig nu som gravid. Filmer etc får mig att gråtaoch saknar sonen så jag bara vill gråta när han är hos sin pappa. Och när han är hos mig och jag pussar och kramar han så vill jag bara gråta för jag älskar han så mkt.. Snacka om gråtkärring.. Hur blir man av med detta?!

• Mymemlan
    MnM2010 skrev 2013-07-15 09:07:52 följande:
    Man föder barn :D
    Haha äsch med andra ord nån månad kvar att gråta på ;)
  • Mymemlan

Ska på gyn idag 14.50... Har ju varit sjukskiven en vecka för sammandragningar (totalt 1.5 vecka med mina lediga dagar) och det har blivit så mkt bättre. I helgen får jag blodblandade flytningar, inget jag tänkte mkt på för jag hade så i början och det har ju gått bra. Men idag när jag gick på toa fick jag mkt färskt blod på pappret som droppade/rann ner i toa. Satte i ett trosskydd som det kom lite på och sen har det varit borta... Men ska ju börja jobba på torsdag så ska nu in på koll för att se om det har nått med sammandragnignarna att göra, så att inget är fel så jag inte börjar jobba och så är nått galet.. 

Snacka om att man oroar sig från att man får plus på stickan och i all oändlighet resten av livet...  

Svar på tråden BF januari 2014