• Mymemlan

BF januari 2014

Jaha, en veckas sjukskrivning till. Moderkakan ligger 4 mm från öppningen i livmodern, så det är nog därför det har kommit blod. Men hon sa att om en vecka borde den ha flyttat på sig så pass att sammandragningarna inte  påverkar den att blöda så mkt mer och då var det fritt fram att jobba igen. Skulle dock höra av mig om det blev rikliga blödningar eller så, men annars är det lungt. Blodiga flytningar var okej! :) 

• Mymemlan

Idag när jag var till gyn fick jag träffa en underbar läkare, och det visste jag så fort jag såg henne för hon har jobbat/jobbar på min avdelning på sjukhuset! Jag har när jag sist hade praktik rondat ett ex antal gånger med henne och hon är toppen, så hon kände igen mig på en gång och så visade hon mig massor på bebisen och så. Den låg och sparkade jättemkt neråt, mot min urinblåsa och ner på moderkakan, därför är jag så akutkissnödig hela tiden. Men oj så söt den var när den sparkade där hon skulle mäta och kolla ,små små fötter som envist sparkade! Hihi! 

Sen fick jag se ögon, näsa och mun och huvudet, hjärtat som såg så fint ut och fostervattnet var bra mängd. Handen ovanför huvudet och viftade, skulle suga på tummen trodde hon. Hihi. Var så kul att se!  

• Mymemlan

Idag har mina gravida mammanerver testats.. Sonen föll och slog bakhuvudet i en vassbordskant, vrålar rakt ut och när jag ska ta upp och trösta rinner det blod över min hand. Fick panik men fick samla mig för hans skull och ordna tryck mot huvudet och in på akuten.. Puhh. Mina nerver pallar inte sånt!

• Mymemlan
    Kattamaja skrev 2013-07-17 20:21:04 följande:
    Här i Skellefteå börjar de lyssna runt v 24 också.

Var på RUL igår, fick komma lite tidigare eftersom jag var lite osäker på när jag hade sista mensen. Allt såg bra ut men blev tillbakaflyttad till 31/12. Hoppas jag får hänga kvar här ändå ;)
    vilken vecka är du i nu när du gjort RUL? =) Jag kmr vara i 18+2 när jag gör =) 
  • Mymemlan

Någon mer som börjat använda foglossningsbälte? Har fått låna ett av en kompis från gula rehab, man drar det omlott 2 varv om kroppen. :)

• Mymemlan

Jag har köpt ett klädpaket begnat med gravidkläder och i det paketet fanns 2 par gravidjeans från h.m i storlek 42, jättefina men jag har 36/38 och kan inte ha dom. Finns det intresse kan man få köpa båda 2 för 150 kr inklusive frakt! :) annars lägger jag dom på tradera :)

• Mymemlan

38 är nooog stora så 42 kmr aldrig passa. Med sonen på 3 år gickjag bara bara 3 kg och gick inte upp nån storlek :)

• Mymemlan
    Siiran skrev 2013-07-31 11:51:56 följande:

Ja ringer henne nog om det händer igen. Känner mig inte så orolig just nu eftersom de försvann direkt och jag har inte blött eller nåt. Hoppas inte det händer nåt!
    Sammandragningar är normalt att få vid 6, det är ju sammandragningar en orgasm typ, så det är rätt normalt :) Jag får jättemkt smmandragingar vid 6, och även vid andra tillfällen och bebbe mår finfint :) 
Svar på tråden BF januari 2014