• Mymemlan

BF januari 2014

Vi har ett axkid denna gång, likadan stomme som brio fast axkid har fempunktsbälte och brio har bara trepunktsbälte. Axkid har även en extra förlängd suflett som man kan vicka ut så den nästa täcker ner till fötterna :) vi köpte svart och lila till lillebror. Hyrde en acta graco när sonen var liten, men den var så stor och tung. Axkid går även att klicka fast på våran brio happy.

• Mymemlan
    englasmamma86 skrev 2013-08-18 18:37:58 följande:
    jag har inte alls tänkt på det här med babyskyddet och åldern på det =(...
    vi har kvar vårt babyskydd sedan dottern hade det, det är i jättefint skick och är ett acta graco.
    läste på en sida, trafikverket rekommenderade en maxlivslängd på 7år på en sida och sen på en annan sida men ändå trafikverkets rekommendation stod det 8 år. ?
    kollade på datumet på vår och då var det aug 06 så den är 7 år nu ,hur hade ni gjort ?..
    vi känner inte att vi vill köpa ett nytt då vi använder det max 4-5 månader (gjorde det med tösen sen köpte vi en riktig stol som man fick vara så liten i och upp till 6 år)

så hur hade ni gjort,jag vet ju att den är i fint skick,den är inte krockad ,den är använd av oss och den är 7 år nu ?

Bebisen är ju inte född än heller, utan det ska börjas användas först i januari, och användas iaf 5 månader, så då är det väl nästan 9 år när det är färdiganvänt? Jag hade nog köpt ett nytt alternativt hyrt ett, men jag är så nojjig angående bilstolar så.. 
  • Mymemlan
    Mymemlan skrev 2013-08-18 18:49:54 följande:
    Bebisen är ju inte född än heller, utan det ska börjas användas först i januari, och användas iaf 5 månader, så då är det väl nästan 9 år när det är färdiganvänt? Jag hade nog köpt ett nytt alternativt hyrt ett, men jag är så nojjig angående bilstolar så.. 
    nu såg jag dock att det kunde användas 8 år.. Men när har dom ändrat detta? Innan var det 5-7 års livsläng på babyskydd och 10 på bakåtvända? 
  • Mymemlan

Idag ska jag till barnmorskan. Ska påpeka min järnbrist. Kollade på jobbet för en vecka sen, låg på 101 då. Får inte i mig järntabletterna då jag får så ont i magen av dom och blir illamående, inte ens varannan dag :/ är så trött hela tiden och har ont i huvudet konstant. Kan sova 12 timmar och vara död ändå.

• Mymemlan
    popcornplaya skrev 2013-08-19 12:59:15 följande:
    Har du testat blutsaft? Vilka tabletter är det du testat?
    alla tabletter och blutsaften smakar fan. Har lågt värde sen innan så har allt man kan ha hemma ;) 
  • Mymemlan
    verkar skrev 2013-08-19 16:36:41 följande:

Jag ligger också lågt tyckte hon sa 22? Men äter nu NIFEREX, tycker inte de smakar nått. Den lilla stund man har den i munnen. Man kan ju hälla ut innandömet och ta det så om man vill.
    menade att blutsaften var äcklig, min mage klarar inte av tabletterna :) 
    popcornplaya skrev 2013-08-19 16:38:39 följande:
    Dricka mkt apelsinjuice, undvika mjölkprodukter och äta järnrik mat. Och försöka få i sig så mkt blutsaft som möjligt även om det smakar skit.
    Jag ska göra mitt bästa! :D 

• Mymemlan
    dosed skrev 2013-08-19 16:50:52 följande:
    Har nu varit på rul och allt såg bra ut! Så skönt o få se den lilla. Var en riktigt vild en som böka runt som bara den :) bm kunde inte se nån snopp eller pung så hon sa kanske tjej men ej säkert. Vågar man köpa klänning ändå? Haha
    Kanske kan vänta med klänning? :) 
  • Mymemlan
    popcornplaya skrev 2013-08-19 17:25:26 följande:
    Barnens hus i konkurs och ska ha utförsäljning på onsdag i vissa butiker. Undra om det är värt att åka till Gbg och kika på vagn.
    det är väl inte alla barnens hus?? dom är väl inte sammanlänkade alla? 
  • Mymemlan

Ikväll har jag varit till min bästa vän vars flicka just fyllt 1 och hämtat hem en massa av sonens babykläder vi lånat dom i storlekarna 50-80 :) Nu har lillebror full garderob redan iaf i 50-62, hihi <3 Dock vill jag ha en åkpåseoverall i storlek 56 också, den vi lånat av dom är i 68 och det är nog lite för stort från början :) 
    Fy så sentimental jag blev när jag gick igenom sonens gamla bebiskläder, åhh <3  

• Mymemlan
    Kramardig skrev 2013-08-23 16:58:41 följande:
    Jag är inte så orolig för förlossningen i sig, utan mer efteråt. Kommer jag ha lika ont som sist? (Kunde inte sitta på fleeera dagar) Kommer jag få framfall?

Jag har läst och sett så mycket om promblem som uppstår för kvinnor efter förlossningen. Det är hemskt.
    Jag är också mer orolig för tiden efteråt.. 
Svar på tråden BF januari 2014