• Mymemlan

BF januari 2014

Jag känner rörelser varje dag nu och har gjort en vecka. Pappan fick känna utanpå magen förra veckan också :) Dom är mkt starkare nu! :) 

• Mymemlan

Åh idag åker vi på loppis och ska fynda saker till sonen och bebis i magen :) älskar loppis, man kan hitta mkt fint :)

• Mymemlan
    K87 skrev 2013-08-10 09:16:58 följande:
    Vilken vecka är du i :)?
    Vecka 19, går in i vecka 20 på onsdag :) 
  • Mymemlan

Idag har vi fyndat spjälsäng för 250 kr med madrass! En kaxholmen spjälsäng i vitlaserad björk med sänkbar sida :) 

• Mymemlan
    vartjagängår skrev 2013-08-12 19:47:27 följande:

Haha men är det här ett skämt? Jag har bara en äggstock! Dock aldrig nåt jag märkt av eller så. Sonen var inte jätteplanerad utan vi sa 'det får ske när det sker'. Tog några månader. Vi ville ha nästa tätt & det tog sig på första försöket, trodde vi aldrig hahah. Sonen kom i v.37 så vi hoppas inte denna har riktigt lika bråttom. :)
    Jag har också bara en äggstock och en äggledare, innan jag blev gravid med lilla ärtan i magen nu tog det sig på andra försöket men slutade i missfall och lilla ärtan blev till på första försöket efter missfallet, inte ens en mens emellan. Så för oss spelade det inte heller någon roll =) 
  • Mymemlan
    vilja89 skrev 2013-08-15 17:06:30 följande:
    Ja, det gör jag. :) Kolla Apollonia Design på facebook. :) 449:- eller 599:- beroende på modell. :) 90:- ligger frakten på hos Schenker!
    Då vill jag beställa av dig sen, åhh vad mysigt :D 
  • Mymemlan
    englasmamma86 skrev 2013-08-15 17:11:01 följande:
    man bör låta sina barn utveckla sitt eget Jag och leka och umgås med barn i sin egen ålder sen kan man ju tillgodose det på olika sätt men att ha dem på förskola är inte fel.
    se än det ju skillnad på en 1-2 åring och en 5 åring såklart.

min tös går i grupp med bara 5åringar och är 5.5 år och hinner fylla 6 när bebis kommer (börjar på skolan då alltså aug 2014 när bebis bara är några månader)
    jag skulle aldrig få för mig att hindra hennes utveckling och ha henne henna när jag blir mamma ledig from nov.
    men som sakt åldern spelar ju en stor roll i denna frågan, hon älskar förskolan och tjatar om att gå dit när hon inte varit där på några dagar, hon har ju även kommit upp i åldern där hon följer med kompisar hem och leker och kompisar följer med hit ..jag tror helt ärligt inte hon har intresse av att vara med mig på bebis saker under mammaledigheten när hon istället kan umgås med sina bästisar och leka så som barn gör i den åldern. 
    Jag tror att man får ju se till barnet i varje enskild situation, och som du säger så vill hon ju själv! :)
    Jag får ju barn med en ny man, så jag kommer bara ha min son varannan vecka frånochmed hösten nu och då kommer han få vara hemma veckan han är hos mig, och veckan han är hos sin pappa går han på dagis. Han kommer vara 4, men är en riktig mammig unge nu :)  
  • Mymemlan
    vilja89 skrev 2013-08-15 20:05:07 följande:
    Vad kul!! Har fått mycket lovord för just mina "babynests", min version heter BabyBoo. :)
    vad var det du tog för dom? :) Dom var hursomhelst superfina :)
  • Mymemlan

Idag har vi sett att vi ska få en liten pojke! :) En liten lillebror blir det. Visade glatt upp vilken tillhörighet han hade, och låg dubbelvikt så barnmorskan fick puffa hårt på magen många gånger samt be mig vända mig så att lillen skulle räta på sig så hon kunde mäta, hihi :) 

Vi har noll koll på pojknamn... Nå tips?! Vi har en Melwin här hemma.

• Mymemlan

Jag och min sambo funderar namn nu då vi vet att det är en lillebror.. Jag gillar, Milas, Sixten, Malte och Lowe mest tror jag.. Så svårt..

Svar på tråden BF januari 2014