• Mymemlan

BF januari 2014

Min son kommer nu under hösten börja vara varannan vecka hos mig och hos sin pappa så han kommer få vara ledig på mina veckor och så går han pappans tider (6.30-16-30, kortar dagar då hans sambo kan hämta) och när jag bara får träffa han varanan vecka vill jag ha han hemma :) 

• Mymemlan

Jag har hittat något som är jobbigt att kombinera med en graviditet!!!! 
    Jag har just börjat min sjätte och sista termin till sjuksköterska och det innebär att man ska skriva c-uppsats/examensarbete.... Vilket inte är det lättaste när man ska välja ämne (som man måste kolla att ingen annan skrivit om senaste åren) och sen hitta sökord och bra artiklar om det och inte få för smalt vs för brett utbud etc.. Vi gick totalt in i väggen och kom ingenstans och jag ville bara sätta mig ner och tjuta. Får panik!!! 

Tur att vi kommit igång hyffsat idag, hoppas hoppas bara vi är på rätt väg, annars kommer jag bryta ihop hos läraren/handledaren imorgon och gråta och slita av mitt hår, hujja!  

• Mymemlan
    dosed skrev 2013-09-03 19:25:25 följande:

Det jobbigaste på hela c-uppsatsen är att bestämma ämne samt att det ska finnas artiklar till. När du väl är förbi det så är det värsta jobbet över :) tyckte jag i alla fall. Kolla redan från början så det finns tillräckligt många artiklar till ert ämne annars är risken att man får byta och det är ju inte kul om man kommit en bit på väg. Lycka till!
    Det är det jag håller på gå igenom nu, läser artiklar för brinnande livet och har 8 bra hitills och mera finns + att jag inte har letat i alla databaser än så det ska nog gå! :) Hoppas Hoppas! 
  • Mymemlan

Jag kännerbebis sparka i princip hela dagarn. På morgonen då jag vaknar och går upp och kissar, då vaknar han och lever rövare. Sen sover han stundvis för att härja för jämnan i princip :p är i vecka 22, 23 på tisdag och har känt han sparka regelbundet sen vecka 17 typ :)

• Mymemlan

På min mage ser man dom flesta sparkarna tydligt, även genom kläder. Han har visatupp sig och låtit blivande pappa och storebror att känna (samt se) och några kompisar :)

• Mymemlan
    Burberry skrev 2013-09-08 10:51:51 följande:
    Gillar egentligen heller inte låna, men med svägerskan hade jag ett fungerande system. Vi gillar båda märkeskläder, men hon har mest Gant, Peak o PoP medan jag föredrar RL o Burberry. Vi gjorde så att jag fick säckar med kläder av henne, gick igenom vad jag ville låna och gav genast det andra tillbaka. Kläderna jag lånade märkte jag med märkpenna (skrev hennes initialer på tvättlappen) så när kläderna var urväxta var de enkla att återlämna, inga oklarheter vems de var.
    Jag har gjort så med min kusin också, märkt dom jag velat låna så enkelt att lämna igen, och så är man ju medveten att kläder kan få fläckar etc.. :)
  • Mymemlan

Idag är jag en nöjd tjej trots en hemsk förkylning och bihåleinlammation senaste veckan... Jag har köpt 16 mammaplagg för 10 kr styck och 6 bodysar i 50 för 10 kr styck (blandannat newbie) av en gammal kollega idag, så nöjd! Jättefina tunikor, leggings, tshirts, tröjor etc från hm som hon använde när hon fick sin son för 6 månader sen. Åh så skönt! 

• Mymemlan
    hundenhubbe skrev 2013-09-09 21:46:20 följande:
    Har en liten fråga! Gör just nu min praktik på hematologiavdelningen (blodsjukdomar) och de flesta av dessa patienter cytostatika behandlas. De finns de med hög risk cytostatika som innebär att dessa måste man vidta specifika åtgärder med aom tex skyddsrocl. Min handledare vet att jag väntar barn men hur mkt fårbjag egentligen behandla mig med dessa patienter som tex utsöndrar cytostatila i kiss, svett osv och fårbjag över huvudtaget ge cytostatika? Känns som ett stort nej men fick intrycket av min hanledare att de var ok och att typ alla patienter hade detta aåbisåfall skulle jag inte få göra något? Kunde blivit satt på endokrina ovh förstår inte alls varför de inte blev så...
    jag rörde inte våra cytostatikapatienter i sommras, dock hade jag ju inte lika många som du verkar ha men det är ju inte bra! 
  • Mymemlan
    hundenhubbe skrev 2013-09-09 22:00:07 följande:

Okej! De jobbiga är ju att jag gör praktik och vill prestera. Ska mejla min handledare imorgon och höra vad jag får göra och inte. Vill inre hålla på med sånt som kan utsätta bebis för skada!! Vilket cytostatika verklgen kan....
    Gör det, så får du veta och slipper fundera, är ju jobbigt att gå och klura :/ Lycka till! Vad är det du pluggar till? 
  • Mymemlan
    Jossehaugen skrev 2013-09-09 22:16:28 följande:
    Jag är timvikarie plus att jag studerar. Pratade med försäkringskassan idag, dem sa att jag skulle skriva in min inkomst (från jobbet) dem senaste 12 månaderna. Sen skulle jag få en till blankett, som är för att jag studerar.
    Så två blanketter ska jag skicka in.

Men vad som gäller timvikarie, så ska man fylla in dem 12 senaste månaderna från det att man får blanketten. 
    Vad ska du fylla i angående studier? Jag pluggar ju också nämligen :)
Svar på tråden BF januari 2014