BF januari 2014
Skickade vänförfrågan till Bella andersson med pojken i blåbärsriset, söt kille! :)
Skickade vänförfrågan till Bella andersson med pojken i blåbärsriset, söt kille! :)
Jag är nog inte helt främmande för att låta vaccinera mig faktiskt. Vaccinerade mig mot svininfluensan 09/10 då jag väntade sonen oxå pga risken inom jobbet, maken vaccinerade sig han oxå. Däremot vaccinerade vi inte barnen pga det ständiga velandet med rekommendationerna kring vaccinet till barn.
Nu känner jag lite så att om jag kan minska risken för att själv bli sjuk och dessutom dela med mig av antikroppar till bebisen till viss del så har vi minskat en del av risken för smitta ffa till bebisen i början. Vet inte om jag berättat det tidigare men vår son blev förkyld då han var 4 veckor, en helt vanlig förkylning som kunde ha slutat i katastrof! Jag är jätterädd att något liknande ska hända igen.
Kollade det på telefonnen, så minns inte vad jag sökte på. Men är nästan helt säker på att jag läste det, blev helt osäker nu. Men ska fråga sambon när han kommer hem hur man kan kika historik på telefonen och se om jag kan få fram det jag läste.. :)
Jag är lite velig angående vaccin, men har inte läst på så mycket. Däremot vet jag att jag inte ville ta svininfluensavacinet som gravid eftersom det var så nytt. Men det här är väl ett "vanligt" influensavaccin? Måste läsa på och se vad det är och bita mig i läppen då jag är dörädd för sprutor..
Jag är kvar här, samtidigt som jag är på fejjan också :)
Jag pluggar till sjuksköterska, och skulle göra min slutpraktik med start i mitten på november. Men har valt att inte börja då alla ( i princip ) sjuksköterskor slutar jobba kring vekcka 32 och jag skulle börja då typ.. :)
Jag är från Luleå! :)
Idag sov vi till 9, sen kom sonen och kröp ner under mitt täcke. Så nu har vi bakat snabba frukostbullar och ska snart avnjuta det med lite kaffe och sen åka på ett stort äventyrsbad. Sonen som blir 4 denna månad är peppad! :) Ska passa på att göra såna saker nu innan förlossningen så han får sån tid med sin mamma och min sambo då han är van att vara själv med oss. Imorgon åker han till sin pappa och när han kommer tillbaka efter den veckan fyller han 4 år och vi ska ha kalas! Under veckan han är borta ska vi skriva klart våran uppsats, och baka samt plugga inför nationella provet man gör som SSK innan man blir klar. Fullt upp så tiden går!
Jag har handlat mkt beggat. Köpte 5 bodys i 50, och har inga byxor i det.. Funderar på att sy nån bralla i 50.. Typ 3 st.. Sen är resten i 56, får väl vika upp och blir det en minibebis får vi väll gå och shoppa! :)
Har varit kvar här hela tiden, men inte skrivit nått, men läst! :) Nu är det 11 dagar kvar till det beräknade datumet lillebror ska komma. Känns som en evighet. Trött och slut med massa ont jämt. Suck. Foglossning i blygbenet som gör att jag knappt kan vända mig på nätterna och ryggen är tung! Sonen vill ha sin mamma tillbaka och det dåliga samvetet gnager.. Jaja.. Man får ge sig till tåls!
Hoppas ni haft en bra jul och nyår :)
8/1 klockan 3.43 kom vår son Mio till världen efter en snabb förlossning där jag vaknade av första väldigt milda värken 3.00. Var minst sagt stressigt! ;)