• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • goaround

Någon som skrev om sushi. Det är ju okej enligt livsmedelverket att äta laxsushi. Den innehåller tillochmed viktigt omega3 som gravida kvinnor behöver, de rekommenderar ju även att äta fisk 2-3 ggr i veckan pågrund av detta.
    Det står att om man ska äta sushi (även laxsushi) så ska den vara nygjord. det är det ända kriteriet. Alltså de flesta sushirestauranger gör ju sushin på plats. Det är mer färdig sushi som man köper på ICA eller liknande som stått flera dagar som inte är bra.

• Snölyktan
    goaround skrev 2013-05-21 16:44:28 följande:
    Någon som skrev om sushi. Det är ju okej enligt livsmedelverket att äta laxsushi. Den innehåller tillochmed viktigt omega3 som gravida kvinnor behöver, de rekommenderar ju även att äta fisk 2-3 ggr i veckan pågrund av detta.
    Det står att om man ska äta sushi (även laxsushi) så ska den vara nygjord. det är det ända kriteriet. Alltså de flesta sushirestauranger gör ju sushin på plats. Det är mer färdig sushi som man köper på ICA eller liknande som stått flera dagar som inte är bra.
    True!

Jag tycker tonfisk på burk är smidigt och bra också. Det ska man ju äta mycket av, dock ALDRIG färsk tonfisk! (Ok, en gång per år, men bäst att låta bli då ju.. ).

Någon som funderar på Omega 3-kapslar?
  • Siran

Hej på er!
    Jag plusade idag och om det stämmer med datumen är bf 18 januari :) 

• Siran

Någon som vet vad man ska tänka på att äta när man är vegetarian (äter inte kött, bara mjölk och äggprodukter). Mitt första barn och jag känner mig lite vilsen ;)

• SaraKarla

Har testat koffeinfritt kaffe och det är helt ok, men hade inget hemma idag. Men nu har suget gått över

Idag har jag ätit gröt till frukost. Två grova mackor och mjölk till lunch. Fullkornspasta, skinksås och grönsaker till middag(normal portion) Ett knäckebröd med smör och frukt. Ändå är jag hungrig, behöver ju definitivt något ikväll. Är sååå sugen på tunnbröd med köttbullar och majonäs. Men känns väl lite väl mäktigt som kvällsmat??? Vad har och ska ni äta, om jag får fråga?

• sunnydays

Här har det hänt mycke. Har varit uppe hos sambons familj och berättat. Vi gav de farmor och farfar choklad. Det tog en några sek innan de kopplade vad det betyder. Många tårar blev det och svärmor började planera saker att sy till den lilla direkt. Riktigt illa har jag mått också. Inte bara på morgonen heller utan de kommer och går under dan. Har ni något knep som funkar mot illamående? Försöker äta innan ja kliver upp men de går inge bra och kommer upp igen..

• youandme
    Potatis skrev 2013-05-21 16:11:53 följande:
    Onico original fungerar klockrent för mig!! Och då är jag en storsnusare (1 dosa per dag) Visst, det går mer än "riktigt" snus men helt klart värt det! :)
    Tänkte bara inflika att jag tog upp Onico med barnmorskan jag hade hälsosamtalet med, och hon rådde mig att avstå från Onico. Hon menade att "när man inte vet hur det påverkar, så är det dumt att chansa".

Även om jag inte kan förstå vad som kan vara farligt, så har jag ändå låtit bli fejksnusen för säkerhetsskull.  Vet ju inte hur andra barnmorskor ställer sig till det här, men kan vara intressant att höra vad jag fick höra.
Svar på tråden BF januari 2014