• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Magda85
    HimmelHav skrev 2013-05-21 13:24:01 följande:
    Varför får ni göra vul? Här blir man inte erbjuden det, utan får snällt vänta till v 12 med att se nåt öht... Då kan det ju vara så att hjärtat slutat slå, men det vet man inte... Lite konstigt att det inte är samma för alla.
    Här får enbart förstföderkor komma på vul, annars får man vänta till rul i v 18 ca (om man nu inte gör tex kub)
  • Patricia1984
    Varför får ni göra vul? Här blir man inte erbjuden det, utan får snällt vänta till v 12 med att se nåt öht... Då kan det ju vara så att hjärtat slutat slå, men det vet man inte... Lite konstigt att det inte är samma för alla.
    Jag bad om det. 
  • Madicken01

Hej hej! Nu har jag "tjuvläst" era inlägg ett tag men det är väl dax att jag presenterar mig :). Är i v.6 och är beräknad 19 januari om allt går som planerat. Det är mycket skriverier om symptom och tecken. Ingen mer än jag som endast har få och lätta symptom? Mina bröst ömmar något, framförallt bröstvårtorna. Lite molande känsla i magen. Inget illamående ingen tilltagande hunger. Kan träna och leva som vanligt. Skönt så klart men man väntar ju ändå lite på fler tecken...

• hundenhubbe
    LillFrö skrev 2013-05-21 11:42:16 följande:
    Hundenhubbe: med beställa till er båda menar jag att du då ostört kan beställa gravidsushi, så Jon inte hör ;)
    Haha, hon vet redan så de är lugnt ;)
  • hundenhubbe
    Jag har inte ens blivit erbjuden att titta v.12 utan ska fråga! För v. 18 känns lite väl länge!!
  • Elinannamaria
    Madicken01 skrev 2013-05-21 13:35:14 följande:
    Hej hej! Nu har jag "tjuvläst" era inlägg ett tag men det är väl dax att jag presenterar mig :). Är i v.6 och är beräknad 19 januari om allt går som planerat. Det är mycket skriverier om symptom och tecken. Ingen mer än jag som endast har få och lätta symptom? Mina bröst ömmar något, framförallt bröstvårtorna. Lite molande känsla i magen. Inget illamående ingen tilltagande hunger. Kan träna och leva som vanligt. Skönt så klart men man väntar ju ändå lite på fler tecken...

Jag känner igen mig i det men är ju bara i typ v4-5 så det är nog normalt. Idag har min mage varit uppblåst och knorrat sig mycket, vet inte om det beror på graviditet. Annars inga symptom, lite illamående om jag tänker på det men jag blir å andra sidan lätt illmående bara jag tänker på att vara illamående..som nu t e x : )
  • Elinannamaria

Hur har ni gjort när ni valt MVC?

-Jag tänker att jag vill ha nära antingen hem eller från jobbet.
    -Jag vill gärna ha möjlighet till tidigt ultraljud.
    -Ha bra kontakt med andra föräldrar, någon kurs och gärna fortsatt föräldragrupp även efter då jag flyttat till Stockholm och inte har några gravida vänner här (har sett att Mamma mia tex har webbaserat och det låter trist).
    -Trevlig och mysig miljö med härliga och kompetenta människor såklart.

Nått mer som är viktigt? 

Svar på tråden BF januari 2014