• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SaraKarla

Det är nästan så jag skulle vilja må lite illa också, det känns som att jag bara tänker på mat hela tiden. Men denna vecka har jag inte haft något direkt sötsug, så det är ju bra...

Aadomeniqe, jag är inte heller helt inne i gänget här men jag är inte alls aktiv här som de andra. Om du undrar på något kan du bara citera mina inlägg så svarar jag, jag blir lite blind när jag väl kommer in och kollar här   

• Susanne1975
    Aadomeniqe skrev 2013-05-21 18:43:54 följande:
    Ne ingen som pratar med mig direkt eller skriver en kommentar på det som jag upplever , så känner mig ganska ensam :(
    Vi är ju ganska många här så det kan nog va lite svårt att känna sig som "en i gänget" utifrån det. Känner stundtals mig gammal (eller åtminstone äldst), relativt symtomfri o.s.v. Andra stunder känner jag en stor gemenskap med er andra gravida här. 

Hoppas du kan känna att du är välkommen i tråden och stannar kvar. {#emotions_dlg.flower} 
  • Me2
    sunnydays skrev 2013-05-21 20:04:15 följande:

Fy vad jobbigt. Jag har också gått från att må jättebra och vara hungrig till att såfort ja gick in i v 7 må piss.
    Har du barn sen tidigare ? isf hade du lika då ?
    Tror att jag klarade mig till åtminstone v6-7 sist. Man får kämpa på, hitta något i tanken som man kan tänka sig äta och sen fokusera på det tills det är dags att äta.
    Jag är mest rädd att bli för dålig nu i början, för sist tappade jag endel vikt i början och kom inte upp i min inskrivningsvikt förrän i v26. Sen vände det lite och jag mådde bara illa, men spydde inte så mycket så jag fick tillsist 3kg. Ska egentligen inte klaga för många har det mycket värre.
  • Susanne1975
    SaraKarla skrev 2013-05-21 08:41:03 följande:
    Hur stränga är ni med kaffe? Jag dricker nog mer än 3 koppar ibland :/
    Jag kombinerar vanligt kaffe varvat med koffeinfritt. 
  • Susanne1975
    Ellen 20 skrev 2013-05-21 09:23:53 följande:
    Fick en blödning imorse när jag jag gick på toa, de var 2 små små små 1mm  klumpar med i de. dom var kanske 1mm stora.   sen blev de rosa-röda blödningar.. kan de vara ett tecken på missfall? Gråter så orolig just nu. Har 3 barn sen tidigare och har aldrig varit med om detta förut. Har ingen värk eller nått sånt, och inga fler klumpar har dykt upp sen dess... kanske för mycket information för er men ja... kommer lite blod på pappret men inget mer..
    Hoppas att det ordnar sig och inte är ett missfall på gång. Jag tycker du ska vända dig till sjukvården om du är orolig. Det är ganska vanligt med blödningar och färgade flytningar i tidig graviditet och att det ändå går bra. Det är ingen direkt tröst (är i det läget själv eftersom jag har rosa och bruna flytningar) men kan ändå ge hopp om att det kan gå bra även med blödningar. Håller tummarna för att det går bra för dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Susanne1975
    heartems skrev 2013-05-21 11:44:49 följande:
    Har fortfarande liiiite bruna flytningar.. Suck! Ska till BM på torsdag, hoppas hon kan hjälpa mig få ett VUL! Har ju Inge symtom heller, men hade inga med dotter heller så än finns det hopp! :)
    Här där jag bor har jag inte fått vul genom MVC utan har vänt mig till gynkliniken istället. Hoppas du får komma iväg och kolla och att allt ser bra ut. {#emotions_dlg.flower}
  • Me2
    SaraKarla : skulle det gå att lägga in listan i trådstarten eller i en separat tråd ? Det blir så jobbigt att hitta den när den kommer några sidor bakåt.
  • sunnydays
    Me2 skrev 2013-05-21 20:10:05 följande:
    Har du barn sen tidigare ? isf hade du lika då ? Tror att jag klarade mig till åtminstone v6-7 sist. Man får kämpa på, hitta något i tanken som man kan tänka sig äta och sen fokusera på det tills det är dags att äta. Jag är mest rädd att bli för dålig nu i början, för sist tappade jag endel vikt i början och kom inte upp i min inskrivningsvikt förrän i v26. Sen vände det lite och jag mådde bara illa, men spydde inte så mycket så jag fick tillsist 3kg. Ska egentligen inte klaga för många har det mycket värre.

Första för mig så har inget att jämföra med. Men idag har jag endå varit ok om jag sitter still i soffan senaste 4tim. Fy vad jobbigt. Hoppas du slipper det den här gången. Fick bebben normal födelsevikt endå? Oroar mig lite för att den ska må dåligt på nåt sätt när jag mår såhär. Vi sitter ju endå ihop. Och klaga får man göra endå. Alltid någon som har det värre med det gör det ju inte mindre jobbigt för dig att må sådär.
  • sunnydays
    eriksson i dalsland skrev 2013-05-21 20:10:26 följande:
    Nån som har tips mot förstoppning. Har ont i magen (tarmarna).

Katrinplommon? Drick mycke vatten och gå runt. Hoppas det blir bättre.
Svar på tråden BF januari 2014