• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Trollbarnet

Min BM sa åt mig att det var klokt att inte sluta med nikotin direkt då kroppen blir i chocktillstånd, typ. Så jag trappar ner sakta men säkert. Nu iofs, så är ju jag lite knäpp. Har slutat med nikotin under alla mina tidigare graviditeter men nu så vll jag vara säker innan, ska ju på VUL snart så efter det om det finns ett hjärta då kommer jag nog sluta på studs.

Verkar ha fått pyspunka på mitt ena bröst och det är inget bra tecken har jag fått lära mig sedan tidigare, men men, det andra gör ont som fan så vi får helt enkelt se.

Välkommen och grattis till alla nyplussade :)

• LillFrö

Eftersom det har varit en del "kaffesurr" här så tänkte jag bara berätta att min barnmorska under hälsosamtalet idag sa åt mig att jag i lugn och ro kan fortsätta dricka det kaffe och te jag vill! :)

• Ofeigur

Go kväll!  Är det fler som inte känner ngt alls? Jag känner mej absolut inte gravid alls. =( Vet inte om jag ska oroa mej heller. Jag är lite tröttare än vanligt bara men annars inget. Jag ville ju ha vul på kk men de vill inte ge mej ngt än. Ska ringa i veckan igen och se om de ev ,kanske kan ge mej en tid. Jag har ringt privata i min stad men det finns inga tider. Man får tydligen inga vul om man " bara" är orolig verkar det som. Har ju haft ett ma innan detta nu och det var jobbigt att inte få se ngt på skärmen och nu vill man ju veta om det är lika eller om det verkligen finns ngt d är inne. Igår värkte det och drog i tjejmagen  och så har jag efter nr två när jag har fått ta i lite varit blodblandat flytning på papperet. Ursäkta äckelvarning men är det ngn som fått likadant?

• Potatis

Blir intressant att höra vad min bm säger om Onico. Jag kan inte se något hinder med det. Många jag känner har använt sig av onico vid graviditet utan problem eller tillsägelser. Nåja, ska höra med min på mån. Tills dess använder jag onico då jag anser att det är betydligt bättre än riktigt snus!

• LillFrö
    Ofeigur skrev 2013-05-21 18:15:51 följande:
    Go kväll!  Är det fler som inte känner ngt alls? Jag känner mej absolut inte gravid alls. =( Vet inte om jag ska oroa mej heller. Jag är lite tröttare än vanligt bara men annars inget. Jag ville ju ha vul på kk men de vill inte ge mej ngt än. Ska ringa i veckan igen och se om de ev ,kanske kan ge mej en tid. Jag har ringt privata i min stad men det finns inga tider. Man får tydligen inga vul om man " bara" är orolig verkar det som. Har ju haft ett ma innan detta nu och det var jobbigt att inte få se ngt på skärmen och nu vill man ju veta om det är lika eller om det verkligen finns ngt d är inne. Igår värkte det och drog i tjejmagen  och så har jag efter nr två när jag har fått ta i lite varit blodblandat flytning på papperet. Ursäkta äckelvarning men är det ngn som fått likadant?

Jag känner nästan ingenting jag heller, men det är inget konstigt med det. En del får lite symptom, andra mycket besvärliga symptom medan några knappt känner något alls! :)
  • Aadomeniqe

Känner att jag har blivit jätte känslig , satt o tittade mig i spegeln o tyckte att jag va ful o började vrål lipa !

• Ofeigur
    LillFrö skrev 2013-05-21 18:22:21 följande:

Jag känner nästan ingenting jag heller, men det är inget konstigt med det. En del får lite symptom, andra mycket besvärliga symptom medan några knappt känner något alls! :)

nej det är ju sant men man blir ju lite orolig =)  Har ju inte känns så mkt med varken sonen eller dotter så det ska väl vara såhär. Man ska väl vara glad att man slipper att må dåligt iof.. ja man är ju aldrig nöjd hihi
  • LillFrö

Ofeigur: ha ha nej nöjd ska man aldrig vara ;) Klart man kan fundera på om saker ävensom de ska, men det bästa är nog att försöka koppla av och kanske vara nöjd så långe allt bara tuffar på!

Svar på tråden BF januari 2014