• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Flikkan

En BH har jag köpt faktiskt!
    Jävla bomber jag har fått ;)

Www.banggood.com

Fyller år om 17 dagar och släktingar börjat fråga vad jag vill ha, men tråkigt nog vet ju inte alla att vi väntar barn så nu är nog bäst med Ikea present kort till spjälsäng och skötbord m.m om man är lite smart ;)
    Sedan presentkort på någon klädaffär så lilla jag inte flyter bort i sommar och får ha passande kläder resten av året ;)

Börjar redan nu oroa mig för en vinterjacka hur man ska få plats med tjockmagen i kalla Jämtland i vinter :)

• Flikkan

Finns det ingen outlet på internet eller iaf med provkollektioner? Tänkte om någon vet om något :)

Funderar på att söka igenom tradera!

Förresten! Har någon en doppler eller funderat att köpa?

Har hört att teknikmagasinet har en men att den inte är så bra. Vill gärna köpa en men inte allt för dyr, detta skulle jag gärna skaffa så jag kan skippa tidigt ul eftersom det verkar vara dödsdömt att få en tid :(

• Fjällan

Vecka 7! Tröttheten slog till som bomb idag, vakna 9.30, sov 40 min vid 15 snåret. Grillat nu på kvällen sen sov mellan 20-22.30 Haha jag är en slöfock ;)
    Min sambo tycker de är lite lustigt, han säger "så du är mänsklig" trots allt (sover väldigt lite annars) :)
    Annars inget nytt på fronten, brösten ömmar på, värst på eftermiddag/kväll. Inget illamående, springer lite oftare på toa men mår bra annars :)

• heartems

Jag börjar mer och mer tro på MA faktiskt.. :(

• Frökenolson

Varför då heartems?

Själv går jag runt med en oro som jag inte känner igen och det är jobbigt. Men jag vet ju att jag inget kan göra. Min intuition brukar stämma det är nog därför det känns mest jobbigt..
    På tisdag ska jag till BM för inskrivning, samma som jag hade med sonen och hon är fantastisk och jag hoppas hon kan hjälpa mig lite med min oro.
    Annars försöker jag njutande fullt av de fina dagar vi haft och varit ute mycket med sonen som älskar att vara ute och leka :)

Ha en fin söndag!

• SaraKarla

Måste ställa en äcklig fråga. Läs inte om du är känslig. Någon som haft svart-gröna-gråa flytningar?
    Jag har haft det ett tag nu och googlade igår och det kunde vara infektion stod det? Det luktar ingenting och kliar inte! Är rädd att det har något att göra med mina sammandragningar och smärtan jag känner i blåsan ibland. Men det kanske är vanligt med dess flytningar? Väldigt äckligt dock..

• Oh baby
    SaraKarla skrev 2013-06-02 08:36:42 följande:
    Måste ställa en äcklig fråga. Läs inte om du är känslig. Någon som haft svart-gröna-gråa flytningar?
    Jag har haft det ett tag nu och googlade igår och det kunde vara infektion stod det? Det luktar ingenting och kliar inte! Är rädd att det har något att göra med mina sammandragningar och smärtan jag känner i blåsan ibland. Men det kanske är vanligt med dess flytningar? Väldigt äckligt dock..

Nä, det är inte vanligt! Absolut ska du söka för det. Jag tror inte att det är akut eller farlig så du behöver vara rädd för bebisen hälsa, men känner du sammandragningar, smärta och haft konstig färg på flytningarna skulle jag prata med 1177 idageller bm imorgon :)
  • mariafii

Imorgon går vi in i v.9 :) kan känns ett litet illamående ibland men klagar fortfarande inte. Min mage känns helt uppsvullen

• heartems

Frökenolson: Jag har noll symtom, inte ett enda! Jag tyckte jag sprang på toaletten lite oftare men det har gett sig de senaste dagarna. Jag har även tyckt att jag varit lite svullen kanske men nä, inte nu längre :\ Försöker verkligen vara positiv men ibland är det svårt..

• SaraKarla

Oh baby: ja, jag tänkte ringa imorgon har ju ätit penicillin för uvi, men de hittade ju inga bakterier i odlingen så jag har ju hela tiden känt att smärtorna kan bero på något annat. Vet någon hur det utreds? En vanlig Gyn kontroll?

Svar på tråden BF januari 2014