• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Trollbarnet
    Me2 skrev 2013-05-31 18:06:23 följande:
    Beklagar ! Hoppas att det går bra och att utredningen kan säga vad som är problemet.
    Har något av din MA börjat utan blödning och bara med smärta ? Överallt står det blödning, men jag har bara smärta

Kramar till er ! 
    Nä alltså.. När jag har fått MA så har jag inte känt någonting, eller förrförra gången så högg det till som fan i v 6-7 och då fick jag en liten rosa skvätt flytningar efter det men blödde sedan ingenting alls, därefter så har allt känts normalt, har även haft lite molningar och stickningar, även fortfarande varit rund om magen. Nu sist hade jag faktiskt ingen som helst aning om det. kvällen före som sagt fick jag lite bruna flytningar men that's it, sedan när jag hade varit på VUL så började ju blödningen på allvar och nu verkar jag ha fått ut det mesta så nu är det "efterdyningarna", det som har gjort ont är sammandragningarna i utdrivningsskedet, så att säga men ingenting annat..

OM jag hade misstänkt ett MA denna gången, på riktigt, då hade jag propsat på VUL tidigare men nu som sagt, hade jag INGEN aning. Magkänslan sa MA men ändå inte.. Svårt att förklara!
  • Mymemlan

Nu har jag köpt en doppler! Beställde en ny angelsound på tradera. Ska bli spännande att se när man kan höra nått. Kanke kan vara kul när man mår som mest illa för att muntra upp sig själv. Dock läst attman inte ska använda dom så ofta, men kan prova nån gång innan sparkarna iaf... :) 

• sunnydays

Jag är liten sugen på en angelsound. Men vill läsa på lite om de först så de inte är skadligt för barnet någon gång ibland. Skönt att kunna lyssna på hjärtslagen ibland innan man börjar känna sparkarna

• Magda85

Flikkan- jag och mitt dåliga minne.. :P har du barn sen tidigare? Kan ju ha stor betydelse hur tidigt man kan höra om livmodern vuxit över blygdbenet men från v 12 brukar dom säga att man kan höra iaf.

Mymemlan- hoppas du ska bli lika nöjd med den som jag varit

• Mymemlan
    Magda85 skrev 2013-06-02 12:47:43 följande:
    Flikkan- jag och mitt dåliga minne.. :P har du barn sen tidigare? Kan ju ha stor betydelse hur tidigt man kan höra om livmodern vuxit över blygdbenet men från v 12 brukar dom säga att man kan höra iaf.

Mymemlan- hoppas du ska bli lika nöjd med den som jag varit
    Ja det hoppas jag också. Får se om jag kanske väntar till vecka 12 innan jag ens provar...Är typ 2.5 vecka kvar så inte så länge. Tänkte det kan vara en kul grej så det blir mer verkligt för sambon. Jag har illamåendet som påtvingar mig att känna av att allt är som det ska hela tiden så ;) 
  • Magda85

Mymemlan- för min man blev det hela mkt mer verkligt när vi kunde höra lillhjärtat slå så det kommer han säkert att uppskatta är det första barnet?

• Chaplin89

Välkomnar v 10 :)
    Mår lite bättre nu och hoppas det får fortsätta så. Märker att jag gått upp i vikt, byxorna börjar bli trånga :) Beror nog mest på alla mackor jag ätit!! Att hoppa från en strikt GI diet till massa kolhydrater lär ju märkas förr eller senare ;) Nån mage har jag inte fått men däremot börjar jag se ut som Dolly Parton om ni förstår vad jag menar... :)

• sunnydays

Nu känner jag ingenting. Känner mig prec som ogravid. Inte ens tagit lergigan sen innan jag gick upp imorse. Kände inte igår heller. Annars har jag känt av fast jag ätit tabletter.

• MissSandra

Hej! Jag är relativt nyplussad men är redan i V7 snart! Bf blir 29 januari. Blir vårt tredje barn. Minsta är bara 1 så känns sjukt än! Kan inte smälta än, att vi ska ha bebis igen! Grattis till er alla:)

Svar på tråden BF januari 2014