• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    fluu skrev 2013-05-31 14:50:02 följande:
    Allt kom ut redan innan vi hunnit till akuten så nu har jag inte ont längre. Hjärtat slog igår så det måste hänt något i natt,önskar att det hänt igår så jag slapp se en levande bebis först.
    Nej fy vad jobbigt. Hemskt ledsen :( kram på dig
  • sagalo

Läst ikapp tråden nu och sett att det kommit en del tråkiga besked på sistone.. Sitter alldeles tårögd efter att jag läst era inlägg :( beklagar verkligen och önskar er lycka till i framtiden hur ni än väljer att gå vidare!

• sagalo

Såg att några pratade om lågt blodtryck, jag har haft problem med yrsel ett par år nu men inte gjort nått åt det. Då jag träffade bm i veckan och hon kollade trycket så konstaterade hon att "man kan då inte anklaga dig för att ja högt blodtryck" och frågade om jag brukade bli yr. Hade normalt förra graviditeten vad jag vet så måste fått det på senare år? Vet nån här vad man kan göra åt lågt blodtryck, nått särskilt man bör få i sig osv? :) känner att det blir extra jobbigt i den här tryckande värmen.

• Me2
    Oh baby skrev 2013-05-31 08:42:38 följande:
    Me2: Hoppas att det är bara så litet så han inte kunde se ordentligt och att värken du känner är växtvärk! Vet inte om HCG nivåerna vid MA, försöker tänka vad jag lärt mig i skolan och tror att de ligger lägre än vid graviditete och att om det skulle vara en mola eller druvbörd så ligger de högre än vid vanlig graviditet.
    Tack !
    Har googlat som en galning, men hittar verkligen inget. 
    Jag hade 500 i 4+2 och 2500 4+6, av vad jag kan förstå verkar det ganska normalt, men just smärtan gör mig så orolig. 
    sunnydays skrev 2013-05-31 09:25:22 följande:
    Hoppas den är för liten för att se och liten mår precis så bra som den ska {#emotions_dlg.flower}

Tack !
  • Me2
    Trollbarnet skrev 2013-05-31 13:44:54 följande:
    Har inte varit inne i tråden på ett tag då jag varit på en liten minisemester, kan man väll kalla det..

Har tyvärr tråkiga nyheter..
    hade ju som bekant bokad tid till VUL då jag haft upprepade MA, i Onsdags kväll började jag få ljusbruna flytningar och förstod direkt vad det rörde sig om. Var på min bokade tid på Torsdag kl 14 där man konstaterade MA i v 6-7 då den inte hade växt någonting sedan dess.. Precis som jag förstod, har känt det på mig. Så, upptäcktes alltså i v9 (runt den tiden jag fått reda på det varenda gång)

Eftersom det är mitt tredje MA på ett år (totalt 4) så fick vi nu beviljad utredning, så nu ska jag in och kolla hur det ligger till i livmodern på Tisdag och om allt kommit ut, annars kommer jag få cytotec så att allt kommer ut, sedan blir det alla möjliga olika provtagningar. Det känns skönt att vi äntligen får börja reda ut vad som är fel!

Självklart är vi ledsna och nedstämda, ont gör det också för den delen.. Men det är bara att stiga på hästen igen och försöka komma sig igenom, lätt är det inte men vafan..

Önskar er alla lycka till med era små!
    Beklagar ! Hoppas att det går bra och att utredningen kan säga vad som är problemet.
    Har något av din MA börjat utan blödning och bara med smärta ? Överallt står det blödning, men jag har bara smärta

Kramar till er ! 
  • Me2
    fluu skrev 2013-05-31 14:50:02 följande:
    Allt kom ut redan innan vi hunnit till akuten så nu har jag inte ont längre. Hjärtat slog igår så det måste hänt något i natt,önskar att det hänt igår så jag slapp se en levande bebis först.
    Så fruktansvärt ! Ta hand om varandra ! 
  • Chaplin89

Fluu och Trollbarnet: Beklagar verkligen det tråkiga :( Hoppas det finns kraft och styrka att börja om på nytt!! Kramar!

• fluu

Tack för er omtanke <3
    Får se om vi försöker igen nu. Det var ju egentligen inte tänkt med syskon nu. Ska vänta 2-3 månader innan vi bestämmer oss så att det inte bara är hormoner eller sorgen som talar.

Kramar.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden BF januari 2014