• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • mariafii
    heartems skrev 2013-06-02 09:11:07 följande:
    Frökenolson: Jag har noll symtom, inte ett enda! Jag tyckte jag sprang på toaletten lite oftare men det har gett sig de senaste dagarna. Jag har även tyckt att jag varit lite svullen kanske men nä, inte nu längre :\ Försöker verkligen vara positiv men ibland är det svårt..

Jag har varit nästan utan symptom hela tiden och mår ganska bra. Ok nu senaste veckan kan ett svagt illamående komma och svider lite i brösten men dom är inge större och inte super ömma som många säger. Känns bara som en liten växtvärk i magen. Men så länge du inte har ont eller blöder så förösk vara lugn. Är inte alla som får stora symptom i början eller alls
  • Ninie

Hej! Ny här! Plussade den 15/5, är i vecka 7 (6+5) :) Första graviditet!

Förstår ingenting, känns overkligt. Min mens har alltid varit märklig och jag jar inte förstått min ÄL. Gick igenom undersökningar på kvinnokliniken och dom konstaterade att jag antagligen hade pco. Men i samma veva sa gynläkaren att "du har pågående ägglossning nu" så det var bara hem och mysa och se där .. första försöket :) Mått illa till&från, sover hela tiden och har ökat en storlek i BH .. men är ständigt orolig och ska inte på inskrivning förrän 27/6 :(

• sunnydays
    Ninie skrev 2013-06-02 09:42:14 följande:

Förstår ingenting, känns overkligt. Min mens har alltid varit märklig och jag jar inte förstått min ÄL. Gick igenom undersökningar på kvinnokliniken och dom konstaterade att jag antagligen hade pco. Men i samma veva sa gynläkaren att "du har pågående ägglossning nu" så det var bara hem och mysa och se där .. första försöket :) Mått illa till&från, sover hela tiden och har ökat en storlek i BH .. men är ständigt orolig och ska inte på inskrivning förrän 27/6 :(
    Grattis! vilken tur du hade där då :)
  • mariafii
    Ninie skrev 2013-06-02 09:42:14 följande:

Grattis :)
  • Me2
    Mymemlan skrev 2013-06-01 18:58:46 följande:
    Jag bara gråter. Jag mår så illa hela tiden. Tar mig inte ur sängen. Börjar jobba om 10 dagar och jag får sån panik.. Det kommer aldrig gå.. Jag kräks inte men mår så illa hela tiden att jag går under. Det är inte ens kul att vara gravid längre. Blir bara hänvisad till vc som inte gör nått. Min stackars pojke på 3.5 år har en värdelös mamma.... Hur ska jag ta mig igenom?

Jag har haft det så under båda mina tidigare graviditeter. Jag tror att det enda man kan göra är att acceptera besvikelsen att man mår dåligt och inte kan göra något. Jag har varit sjukskriven och alla aktiviteter har jag behövt runt en vecka på mig att bearbeta för att kunna genomföra. Dvs var vi bjudna på middag till våra föräldrar var de tvugna att säga en vecka innan vad de skulle bjuda på så jag kunde förbereda mig på det och ev klara av att äta det. BM besök krävde också lång förberedelse för att inte resultera i kräkkaskader, allt som krävde att man skulle vara vid en viss plats en viss tid gav stress vilket resulterade i kräkningar. Min son var dock yngre än din, lite över 1år, men han tog en egen hink och gick runt och låtsas kräktas i, det skär fortfarande i mig. ( jag gick runt med en hink jämt för jag hann inte någonstans när det kom) Försök få sjukskrivning så du kan ta det lugnt och för sök acceptera att du mår som du mår och inte kan göra något åt det, är tyvärr det enda rådet jag kan ge
  • Magda85

Flikkan jag hade en angelsound som jag köpte i mitten av grav med första, hörde andra barnet mkt tydligt redan i v 8+0
    Den här gången har jag köpt en annan modell som jag inte hunnit prova än.

• Magda85

Tror jag gav ca 300:- för den, köpte den av en privatperson. Men ska tillägga att det är långt ifrån alla som hör så pass tidigt. Vilken v är du i?

Svar på tråden BF januari 2014