• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Malimari

Jaha, det var jag mer i slutet av graviditeten, aldrig vid mens. Men blodtillströmning o allt sånt där ökar ju så, man blir ju lite extra känslig.

• viggen

Vi berätta för mina föräldrar i söndags.. Sonen hade en thischa som vi tryckt upp där de stod "I januari ska jag bli storebror"
    Dom blev jätte glada o lite chockade eftersom de tog 3 år att få till sonen :)

• Pepsi
    Malimari skrev 2013-06-12 11:16:31 följande:
    Jaha, det var jag mer i slutet av graviditeten, aldrig vid mens. Men blodtillströmning o allt sånt där ökar ju så, man blir ju lite extra känslig.
    Tack för snabbt svar :) Har en telefontid med gyn i eftermiddag så får prata med dem då :) Kanske jag blir ännu lugnare då. =)
  • Flikkan

Alltså hur tidigt kan spökveckorna komma
    Är i vecka 9 går in i vecka 10 imorgon, har inga symptom alla nu längre :(
    Bara ischias, kunde knappt ta mig upp ur sängen imorse.

Sedan undrar jag vad jag ska gå efter i gravid apparna?
    Som imorgon vecka 10 eller 9+0?
    Vissa är jag i vecka 10 och den som är bäst vecka 9?

• SaraKarla

Jag har heller inte så många symtom (v11) och mår faktiskt rätt bra. Yrseln är kvar dock men inte så farligt längre. Sambon låg och smekte magen imorse och sa att den blivit riktigt hård nederst på magen, och naveln börjar puta ut lite. Inskrivning om en vecka skulle önska jag slapp väga mig!

• sunnydays
    Flikkan skrev 2013-06-12 11:47:16 följande:
    Alltså hur tidigt kan spökveckorna komma
    Är i vecka 9 går in i vecka 10 imorgon, har inga symptom alla nu längre :(
    Bara ischias, kunde knappt ta mig upp ur sängen imorse.

Sedan undrar jag vad jag ska gå efter i gravid apparna?
    Som imorgon vecka 10 eller 9+0?
    Vissa är jag i vecka 10 och den som är bäst vecka 9?
    Du är i v 10, alltså har gått 9 fulla veckor och 0 dagar.
    Symptomen kan komma och gå lite. Vissa mår inte de minsta illa alls.
  • Flikkan

Jag har mått tok illa, varit dyngtrött, ont o brösten ont i huvudet och kissnödig hela tiden.
    Allt är borta!

• Syskonförsök

Hej!

Har inte varit aktiv här inne mer än att jag presenterade mig i början.
    Idag är vi i v 7+4 med BF 24 januari. I måndags var vi på ett VUL och fick se ett tickande hjärta. 

Så skönt! Dock var embryot 1v för litet så det oroar oss en del. Vi har ju gjort IVF och vet precis när
    befruktningen skedde, så det känns inte bra alls. 7,6mm i v 7+2.
    Men det är bara att fortsätta leva på hoppet att det kommer ett litet småsyskon ändå.

Vi har även beställt en ny vagn nu. En bugaboo donkey duo all black. Vi ville ju även ha den till 12an (fast som mono) så då bestämde vi oss att vi kör på duo direkt. Någon gång ska vi ju ha syskon och förhoppningsvis så går ju allt som det ska nu.  

Tjejen mår lite illa och är lite svullen men annars är allt bra. (Vi är ju två tjejer).
    Vi ska på inskrivning hos vår BM nästa vecka, och vi har världens bästa barnmorska som vi hade förra graviditeten också. Ville ta med henne hem och alltid ha henne nära! Haha.

Svar på tråden BF januari 2014