• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    Syskonförsök skrev 2013-06-12 12:16:56 följande:
    Hej!

Har inte varit aktiv här inne mer än att jag presenterade mig i början.
    Idag är vi i v 7+4 med BF 24 januari. I måndags var vi på ett VUL och fick se ett tickande hjärta. 

Så skönt! Dock var embryot 1v för litet så det oroar oss en del. Vi har ju gjort IVF och vet precis när
    befruktningen skedde, så det känns inte bra alls. 7,6mm i v 7+2.
    Men det är bara att fortsätta leva på hoppet att det kommer ett litet småsyskon ändå.

Vi har även beställt en ny vagn nu. En bugaboo donkey duo all black. Vi ville ju även ha den till 12an (fast som mono) så då bestämde vi oss att vi kör på duo direkt. Någon gång ska vi ju ha syskon och förhoppningsvis så går ju allt som det ska nu.  

Tjejen mår lite illa och är lite svullen men annars är allt bra. (Vi är ju två tjejer).
    Vi ska på inskrivning hos vår BM nästa vecka, och vi har världens bästa barnmorska som vi hade förra graviditeten också. Ville ta med henne hem och alltid ha henne nära! Haha.

Härligt med ett pickande hjärta :)
    Jag skulle inte oroa mig över att den var mindre. De sa till mig att jag kan vara en vecka mindre, men att de kan ändras flera gånger och bestäms mer på rul.
    Bra när man gillar sin bm, jag gillar min också. Hon kändes så glad och trevlig :)
  • Burberry

Syskonförsök: ni behöver nog inte oroa er. De växer så olika fort de första veckorna, så ultraljudsmåtten är inte så mycket att räkna med vid tidiga vul, utan mera riktgivande (så förklarade de åtminstone åt mig) Vårt frö hade måttet 6,5 cm i vecka 7+1 (efter FET) och det oroade ingen där.

• Burberry

Hade annars inskrivning idag. Samma bm som 2008-2009. Ser också bm mest som nån man far till för att ta prov och höra hjärtljud. Så för mig spelar det ingen roll vilken bm jag har, eller om jag har flera olika under graviditeten. Denhär är väl helt ok. Men ivf och sådant har hon noll koll på, så känns nu inte jätteflrtroendeingivande, tar nog allt hon säger med en nypa salt. Fick tex broschyr om gymnastikövningar idag trots att jag av flera läkare fått motionsförbud och order om att ta allt väldigt lugnt och mest ligga på soffan.

• sunnydays

Mig gör det inget att jag träffar både vikarie och den jag kommer ha senare, men vill ha en bm som tar mig på allvar.
    Min syster gick hos spec bm med de senaste och hon sa att det finns risk att jag har ärftliga problem. Både min syster och mamma har fött extrem prematurt (v 23 & 25) och så tidigt att de inte klarat sig. Min syster hade tex kunnat behålla sitt tidigare barn om de tagit henne på allvar och sjukskrivit henne när hon pratade med de.
    Därför känns de skönt att de bokade in läkarkoll till mig när jag sa de och ett extra möte innan rul, och att jag kan höra av mig när som.

• mariafii
    Syskonförsök skrev 2013-06-12 12:16:56 följande:
    Hej!

Har inte varit aktiv här inne mer än att jag presenterade mig i början.
    Idag är vi i v 7+4 med BF 24 januari. I måndags var vi på ett VUL och fick se ett tickande hjärta. 

Så skönt! Dock var embryot 1v för litet så det oroar oss en del. Vi har ju gjort IVF och vet precis när
    befruktningen skedde, så det känns inte bra alls. 7,6mm i v 7+2.
    Men det är bara att fortsätta leva på hoppet att det kommer ett litet småsyskon ändå.

Vi har även beställt en ny vagn nu. En bugaboo donkey duo all black. Vi ville ju även ha den till 12an (fast som mono) så då bestämde vi oss att vi kör på duo direkt. Någon gång ska vi ju ha syskon och förhoppningsvis så går ju allt som det ska nu.  

Tjejen mår lite illa och är lite svullen men annars är allt bra. (Vi är ju två tjejer).
    Vi ska på inskrivning hos vår BM nästa vecka, och vi har världens bästa barnmorska som vi hade förra graviditeten också. Ville ta med henne hem och alltid ha henne nära! Haha.

Åhh va härligt :)vi håller tummarna att det inte ska vara någon fara
  • LeaveMeAlone
    Flikkan skrev 2013-06-12 11:47:16 följande:
    Alltså hur tidigt kan spökveckorna komma
    Är i vecka 9 går in i vecka 10 imorgon, har inga symptom alla nu längre :(
    Bara ischias, kunde knappt ta mig upp ur sängen imorse.

Sedan undrar jag vad jag ska gå efter i gravid apparna?
    Som imorgon vecka 10 eller 9+0?
    Vissa är jag i vecka 10 och den som är bäst vecka 9?
    Symtom kan komma och gå vad jag förstått det som.
    Har också sett det där med de olika apparna. Vissa säger att man är i vecka 9 när man gått 9 fulla medans vissa säger 10'e veckan och räknar också fulla veckor + dagar. Det sista verkar vara det som de går på inom vården så så har jag alltid räknat.Vi verkar då förresten ha samma BF.
    Jag går också in i v 10 imorn. :)

Idag var jag på inskrivningssamtal! Nu känns det faktiskt lite mer på riktigt. 
  • Flikkan

Ja men vad kul! :)
    Jag längtar tills mitt skulle dit nästa torsdag, men hon tyckte jag var så kort gången och det var bäst att vänta längre få jag hade haft ont?!
    Så ska dit den 27 istället!

• HimmelHav

Vad tidigt ni får komma på inskrivningssamtal. Jag går in i v.10 på söndag (dvs 4 dagar efter er kalendermässigt), och jag skall inte dit förrän 2/7! Det är ju aplång tid kvar varför är det så olika? Var i sverige bor ni? Jag bor i en mellanstor stad i mellansvergie

• lamouri

Hej alla blivande mammor. Tänkte fråga om någon av er har hjärtklappning? Är i vecka 10 (9+6).

Jag fick det idag på jobbet och det var väldigt obehagligt. Fick lägga mig ner och vila en stund men har känt av det då och då efter det. Det känns inte som att det slår snabbare men hårdare. Är det normalt?

Kram!

Svar på tråden BF januari 2014