• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Me2

Jag har också en dålig känsla över min BM. Jag har haft hyperemesis med båda tidigare barnen och nu ville jag få hjälp snabbt, men det gick minsann inte. Inte heller fick jag någon hjälp med att jag har så ont i magen, en tid 3 veckor senare kunde hon få fram till en läkare  Jag ville boka om min inskrivningstid till veckan efter, eftersom gynakuten misstänkte MA, men sen när allt såg bra ut  så hade hon inga tider förrän två veckor senare och nu svarar hon inte ens längre
    Den här BM ligger nära både mitt och makens jobb, men funderar starkt över att byta till en som ligger nära hemmet istället, det negativa blir att man missar så mycket arbetstid och att de inte har egen UL och då får vi åka ännu längre.... 

• Fjällan

Vaknade upp som Dolly Parton idag ;)
    Får bli en vända till stan idag och shoppa lite nytt :)

Annars mår jag bra. Har ont i höfterna när jag gått mycket och kört bil i långa sträckor, körde 50 mil igår och trodde ryggen skulle gå av på mitten :/

• sunnydays

Idag går jag in i v 11. Kan lillen gäspa, sga och svälja :)

me2 vad jobbigt. Man vill ju ha en bm som man kan känna sig trygg med och som lyssnar på en. Bm är ju jätteviktig under graviditeten.

• popcornplaya

Gick in i v.11 igår :)

Jag bryr mig inte ett skit om vad jag har för bm. Är ju bara där och tar prover och senare lyssnar på hjärta m.m

• moto

jag går in i v 12 idag Glad
    Tycker symptomen (de få jag hade) har försvunnit nu. Hur är det för er? Innan kunde jag bli jättesvullen om magen på kvällarna, men nu tycker jag den ser ungefär likadan ut hela dagen. Har inte gått upp något i vikt ännu och brösten är mindre ömma och känns inte så stora längre. Tröttheten från helv_te har också släppt.

2 dagar kvar att jobba innan lååång sommarledighet! Hoppas jag får på mig jobbyxorna bara!

• sunnydays
    moto skrev 2013-06-12 10:55:46 följande:
    jag går in i v 12 idag Glad
    Tycker symptomen (de få jag hade) har försvunnit nu. Hur är det för er? Innan kunde jag bli jättesvullen om magen på kvällarna, men nu tycker jag den ser ungefär likadan ut hela dagen. Har inte gått upp något i vikt ännu och brösten är mindre ömma och känns inte så stora längre. Tröttheten från helv_te har också släppt.

2 dagar kvar att jobba innan lååång sommarledighet! Hoppas jag får på mig jobbyxorna bara!
    Härligt med v 12, det är ju lite milstolpe :)
    Du får köra me snodd i byxorna om de känns trånga :)
  • moto
    sunnydays skrev 2013-06-12 11:00:12 följande:
    Härligt med v 12, det är ju lite milstolpe :)
    Du får köra me snodd i byxorna om de känns trånga :)
    Ja men så läste jag att det är ju egentligen när v 12 har passerat Tungan ute så nu blev det ju en vecka till haha.

Det är sådana där byxor med hake och knapp, på kvällen brukar det spänna rejält! Måste ha skärp också! När jag cyklar hem brukar jag öppna så jag kan andas Flört
  • moto
    popcornplaya skrev 2013-06-12 11:01:03 följande:
    Moto det är ju nu spökveckorna börjar ;)
    ja verkligen! Fast den här gången ska vi göra KUB iaf så man får något livstecken innan RUL, tyckte det var jobbigt förra gången, inskrivning och sedan hände inget förrän rul i v 20 typ! Jag mådde inte illa då heller så det kändes inte på riktigt förrän efter ul!
  • Pepsi

Hej Tjejer!
    Hoppar in här har BF den 23 Januari. Är i vecka 8 (7+5)

Jag har ett missfall bakom mig förra sommaren och har behövt äta pergotime för att båda bebisarna ska ha kunnat bli till. Jag har en lite fråga.

Nu i natt har jag haft ont i underlivet, precis sådär som man kan ha när mensen ska till och komma igång.
    Tänkte bara se om det är någon mer som haft liknande, är ju ganska skraj att det är kroppens sätt att förbereda sig på att blöda ut något. Hade lite ont i magen oxå, men det har jag ju haft till och från hela tiden. 

Svar på tråden BF januari 2014