• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Endag

Hej, får man vara med här ? Glad
    Är gravid i 9:e veckan med andra efterlängtade barnet. Och förväntad bf är i slutet av Januari,

• sunnydays
    LeaveMeAlone skrev 2013-06-17 08:55:09 följande:
    Idag ska jag på vul(tror jag man får göra iaf) /tidigt ul. Är så oerhört nervös. Fick ju MA i november och fick reda på det på kub-testet fastän det skett redan i v 8. Nu är jag 9+4 och vill verkligen att allt ska se fint ut idag så jag kan slappna av och njuta fram tills kub-testet 9/7. 
    Håll tummarna för att vi ser ett pickande hjärta idag!  
    Håller tummarna för ett fint pickande hjärta.

• sunnydays
    Endag skrev 2013-06-17 09:25:48 följande:
    Hej, får man vara med här ? Glad
    Är gravid i 9:e veckan med andra efterlängtade barnet. Och förväntad bf är i slutet av Januari,

Grattis :) Skriv gärna in dig i bflistan
  • Endag
    sunnydays skrev 2013-06-17 09:26:52 följande:
    Grattis :) Skriv gärna in dig i bflistan

Tack Skrattande det ska jag göra ,,
  • mariafii
    sunnydays skrev 2013-06-17 09:25:25 följande:
    Jag har hört att det kan ändras så mycke, enligt måtten på tidigt vul så såg lillen ut att vara en v tidigare men hon sa att det kan ändras så mycke nu och riktiga bf inte kommer förns rul. Så fortsätter räknar från mensen, har månaderna jag äl testat haft äl precis 2 v efter mens. Även om jag inte testade just gången det tog sig :)

Jobbigt med varsel, hoppas han hittar något nytt fort. Förstår att det känns nervöst.

Ja det blir spännande att se vid nästa ul :) Som han sa vid mitt första ul så vi märker väl annars när barnet behagar komma :P
  • sunnydays
    mariafii skrev 2013-06-17 09:44:45 följande:

Ja det blir spännande att se vid nästa ul :) Som han sa vid mitt första ul så vi märker väl annars när barnet behagar komma :P
    Haha, ja märkas lär de göra :)
    Alla barn föds ju inte lika stora så då behöver de väl inte vara precis lika stora i olika veckor heller :)
  • SaraKarla

Å nu börjar den äkta gravidmagen att puta ut. Känns kul men ändå lite märkligt då folk garanterat kommer att se men inte våga fråga. När ska man berätta för "alla"? Har ju bara berättat för de närmaste!

• LeaveMeAlone
    sunnydays skrev 2013-06-17 09:26:03 följande:
    Håller tummarna för ett fint pickande hjärta.

Hjärta Tack :D 
  • moto
    SaraKarla skrev 2013-06-17 10:24:24 följande:
    Å nu börjar den äkta gravidmagen att puta ut. Känns kul men ändå lite märkligt då folk garanterat kommer att se men inte våga fråga. När ska man berätta för "alla"? Har ju bara berättat för de närmaste!

Jag går in i v 13 på onsdag och vi har inte berättat för någon än! Tänkte berätta för våra familjer och närmaste släkt och nära vänner i midsommar! Måste nog ringa min chef den här veckan för hon går på sem efter midsommar, tycker det är tidigt men när jag kommer tillbaka i aug måste jag få andra arbetsuppgifter och nytt schema så jag måste nog... Trodde jag skulle klara mig på jobbet innan jag gick på sem men så sista dagen 1 TIMME innan jag slutade frågar en koollega, man drygt 50 år, "är du gravid?" jag kunde prata bort det så jag svarade aldrig men fasen....1 h ifrån att klara mig ;)
  • LeaveMeAlone
    SaraKarla skrev 2013-06-17 10:24:24 följande:
    Jag tänker berätta för "alla" efter jag varit på kub-testet om det känns ok. Då är jag i vecka 13. Om det ens finns några kvar att berätta för. Har ju bara berättat för några få men folk i min omgivning har så svårt att inte sprida ryktet. Rena löpelden :P
Svar på tråden BF januari 2014