• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig

Hemma från jobbet idag då jag spytt från igår och inte fått i mig något alls än.. Känns så dumt att vara hemma med tanke på att det är min sista dag på jobbet imorgon och sen får jag sommarlov. Men vad ska man göra? Igår på jobbet fick jag lägga mig och vila några gånger för att orken inte fanns att ens sitta ner.

• mariafii

Tycker verkligen synd om er som mår så dåligt. Jag klagar verkligen inte på det lilla jag känner. Visst kan jag också känna ett svagt illamående ibland och är trött men annars mår jag helt ok och hoppas det fortsätter så för mig :)

• Angjen

Nu på morgonen fick jag en pytte liten blödning när jag var på toa! Med min tös blödde jag upp till v 12, detta är ett jobbigt oros-moment ! Försöker tänka att de som sker, sker av en anledning! Vilken start på dagen :(

• SaraKarla

Idag är jag sååå trött! Och yrseln håller sig kvar, grrr. Har köpt druvsocker som popcornplaya tipsade om och tycker det hjälper lite ibland i alla fall. Jobb hela veckan så bäst jag vilar när jag kan hoppas alla mår bra

• popcornplaya

Skönt att druvsockret kanske hjälper något :)

Här gick jag in i v.12 idag. Mår ganska bra förutom mina fogar som är mindre bra.

• mariafii
    popcornplaya skrev 2013-06-18 09:49:32 följande:
    Skönt att druvsockret kanske hjälper något :)

Här gick jag in i v.12 idag. Mår ganska bra förutom mina fogar som är mindre bra.

Grattis :)
  • sagalo

Var hos bm igår igen, helt onödigt egentligen så vet inte riktigt varför jag skulle dit.. Nästa blir inte förrän v 24 iaf :)

Det lustiga är att förra graviditeten så hade jag en vikarierande bm vid första och andra besöket som kändes helt inkompetent och virrig, och dessutom verkade nedlåtande mot oss som unga blivande föräldrar. Detta var på ett annat MVC än jag går på nu, men tror ni inte att jag lyckas få samma bm IGEN?! Haha som tur är så är hon återigen bara vikarie så kommer få en annan efter sommaren :)
    Iaf, jag kan inte påstå att hon är min mest pålitliga källa.. Tex så pratade vi om träning igår och jag sa att jag styrketränar och är lite osäker på hur jag ska träna nu när jag är gravid. Då säger hon att man ska ta det väldigt lugnt och inte belasta bäckenet typ, "men du kan ju träna armarna iaf!". Haha, liksom.. Det är typ helt tvärtemot vad jag hört tidigare?? Typ att träning är bra och att man framförallt ska träna just mage, rygg osv för att stärka bål och bäcken :) SÅ, kan inte riktigt ta henne ord som sanning.. Och är fortfarande lika osäker på hur jag ska lägga upp min träning :/

• verkar

-sunnydays Flyget ner gick sådär för jag mådde så illa, kräktes 3 ggr på den 4 timmar långa resan men annars kändes det inget i magen eller så. Det fanns många gravida på det hotellet vi bodde på. Jag såg säkert 4-5 med skapligt stora magar de måste ha flugit de också. Flyget hem gick jätte bra, inga problem alls

sunnydays skrev 2013-06-16 18:41:57 följande:
    Hur var de att flyga gravid? Mådde du illa? Jag skulle också gärna sova och vakna om 10 v om det gick :)

Ursäkta min dyslexi
  • sunnydays
    verkar skrev 2013-06-18 10:33:16 följande:
    -sunnydays Flyget ner gick sådär för jag mådde så illa, kräktes 3 ggr på den 4 timmar långa resan men annars kändes det inget i magen eller så. Det fanns många gravida på det hotellet vi bodde på. Jag såg säkert 4-5 med skapligt stora magar de måste ha flugit de också. Flyget hem gick jätte bra, inga problem alls
    Nej vad jobbigt att kräkas på planet, jag får stoppa i mig piller, sitta med mina seaband och småäta.
    Hoppas du hade en härlig semester iaf :)

sagalo Jag skulle fråga en utbildad tränare om just gravidträning, de borde ju isf veta mer om just det än bm. Sen finns det ju speciella träningsprogram för gravida.
Svar på tråden BF januari 2014