• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LoraLou

Halloj igen. Skrev längre bak i tråden innan och undrade om någon visste ifall KUB ingick i högkostnadsskyddet?

I vår kommun betalar man 1500kr om man vill göra det under 35.

Jag är 32 och vi har bokat KUB 30/7.

Evig väntan dit....

• Potatis

Kramardig: okej, så konstigt. Jag bor i Piteå och har aldrig hört talas om kub här. Får se vad min bm informerar om på inskrivningen

• vilja89

Läst om att man eventuellt kan känna något på magen om man tar lite med handen där. Jag gjorde det så otroligt försiktigt, men det gjorde ont :( Ilade liksom och nu gör det ont bara jag stryker fingret emot huden. Vad kan jag ha nuddat?

• Mymemlan

Jag blev också erbjuden fostervattensprov, blev det ej med sonen som är 3,5. Vill dock inte göra det...

• mariafii

V.10 går jag in i igen :P när jag gjorde ultraljudet för en vecka sen ville han flytta bak mig en vecka. Jag är fortfarande osäker och flyttar inte mitt bf förens RUL men då räknar jag mig som v.10 igen iaf.

Skönt för er som gått in i v.12 men just nu känner jag mig ganska lugn iaf :)

Men tänker inte köpa en massa saker förens efter halva tiden gått.

Min sambo har precis fått veta att det är varsel på hans jobb och slutar om två månader. Perfekt såhär inför bröllopet i sommar och bebis i jan. Hoppas såå att han snabbt hittar ett nytt jobb. Lite nervös blir man     

• LeaveMeAlone

Idag ska jag på vul(tror jag man får göra iaf) /tidigt ul. Är så oerhört nervös. Fick ju MA i november och fick reda på det på kub-testet fastän det skett redan i v 8. Nu är jag 9+4 och vill verkligen att allt ska se fint ut idag så jag kan slappna av och njuta fram tills kub-testet 9/7. 
    Håll tummarna för att vi ser ett pickande hjärta idag!  

• mariafii
    LeaveMeAlone skrev 2013-06-17 08:55:09 följande:
    Idag ska jag på vul(tror jag man får göra iaf) /tidigt ul. Är så oerhört nervös. Fick ju MA i november och fick reda på det på kub-testet fastän det skett redan i v 8. Nu är jag 9+4 och vill verkligen att allt ska se fint ut idag så jag kan slappna av och njuta fram tills kub-testet 9/7. 
    Håll tummarna för att vi ser ett pickande hjärta idag!  

Håller tummarna :)
  • sunnydays
    mariafii skrev 2013-06-17 08:24:43 följande:
    V.10 går jag in i igen :P när jag gjorde ultraljudet för en vecka sen ville han flytta bak mig en vecka. Jag är fortfarande osäker och flyttar inte mitt bf förens RUL men då räknar jag mig som v.10 igen iaf.

Skönt för er som gått in i v.12 men just nu känner jag mig ganska lugn iaf :)

Men tänker inte köpa en massa saker förens efter halva tiden gått.

Min sambo har precis fått veta att det är varsel på hans jobb och slutar om två månader. Perfekt såhär inför bröllopet i sommar och bebis i jan. Hoppas såå att han snabbt hittar ett nytt jobb. Lite nervös blir man     
    Jag har hört att det kan ändras så mycke, enligt måtten på tidigt vul så såg lillen ut att vara en v tidigare men hon sa att det kan ändras så mycke nu och riktiga bf inte kommer förns rul. Så fortsätter räknar från mensen, har månaderna jag äl testat haft äl precis 2 v efter mens. Även om jag inte testade just gången det tog sig :)

Jobbigt med varsel, hoppas han hittar något nytt fort. Förstår att det känns nervöst.
Svar på tråden BF januari 2014