• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya

Inga hjärtljud på inskrivningen.

Angående försäkringar så rekommenderar jag ALLA att ta en gravidförsäkring! Och inte bara dom som e gratis utan den man betalar för.

• Fjällan

Wilmis
    Aha där har vi nog svaret :)
    Vi får se vad hon har att erbjuda, en försäkring behövs ju alltid :)

• Siran
    Oh baby skrev 2013-06-17 16:44:14 följande:
    Hur är det med hjärtljud, lyssnar man efter dem på inskrivningen? Jag minns inte hur det var från tidigare graviditeter....

Jag ska på inskrivning nästa fredag (v12) och min barnmorska sa att vi ska försöka lyssna på hjärtljuden då. Är rädd att det inte ska höras nåt. Är ju så tidigt
  • Wilmis07
    popcornplaya skrev 2013-06-17 16:53:17 följande:
    Inga hjärtljud på inskrivningen.

Angående försäkringar så rekommenderar jag ALLA att ta en gravidförsäkring! Och inte bara dom som e gratis utan den man betalar för.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • sunnydays

När är det man ska teckna gravidförsäkring? Är det den som går över och är försäkring för barnet sen eller tecknar man en ny när den föds?

• Potatis

En gravidfärsäkeing brukar börja gälla kring v 20 för barnet. Om man är kund på Swedbank har dom en gravidförsäkring samt även barnförsäkring som man kan koppla på direkt då barnet är i en viss ålder (tror 6 mån) UTAN någon form av "vänte-dagar" :) ett litet tips bara!

• Wilmis07

Ja hur är det egentligen vet att när jag tecknade till dottern så sa dom till mig att teckna en "riktig" försäkring till henne fast jag hade 6 månader i gravidförsäkringen och det för att  när det var dags att väl teckna om det så kunde det om man hade haft otur hänt barnet något eller dom upptäckt något fel på henne som gjorde att den nya försäkringen fick en massa undantag. Är ju alltid bäst att teckna så tidigt man bara kan så deras journal är så "ren" som möjligt. Så det gjorde jag och den försäkringen var också kostnadsfri i 6 månader Men om det stämmer vet jag inte.... Någon som vet? Detta var trygghansa.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • LeaveMeAlone

Är skillnaden på gratisförsäkringen och de "riktiga" att man täcker upp för om barnet har något problem eller sjukdom redan från födseln? Till sonen hade jag trygg hansas gratis gravidförsäkring som gällde tills barnet var 6 månader. Efter det tecknade jag en ordentlig sjuk och olycksfallsförsäkring för honom som har varit bra. Men hade han tex haft ett hjärtfel eller liknande från start så hade det säkert inte blivit speciellt bra!?

Ultraljudet idag visade en liten bebis med tickande hjärta iaf! Är så glad och lättad! Nu kan jag slappna av lite mer fram tills kub iaf :D 

• Wilmis07
    LeaveMeAlone skrev 2013-06-17 21:07:32 följande:
    Är skillnaden på gratisförsäkringen och de "riktiga" att man täcker upp för om barnet har något problem eller sjukdom redan från födseln? Till sonen hade jag trygg hansas gratis gravidförsäkring som gällde tills barnet var 6 månader. Efter det tecknade jag en ordentlig sjuk och olycksfallsförsäkring för honom som har varit bra. Men hade han tex haft ett hjärtfel eller liknande från start så hade det säkert inte blivit speciellt bra!?

Ultraljudet idag visade en liten bebis med tickande hjärta iaf! Är så glad och lättad! Nu kan jag slappna av lite mer fram tills kub iaf :D 
    Jag kommer att teckna en gravidförsäkring hos trygghansa,den som kostar. Kommer även att teckan en riktig försäkring till bebisen dirket när den kommer ut,för som sagt ju renare journal den har desto lättare är det.
Svar på tråden BF januari 2014