• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LillFrö

Under de första veckorna i graviditeten, fram till nästan v 20 tror jag det är, så växer alla foster precis lika. Det är därför man kan mäta och säga exakt hur gammalt det är :)

sunnydays skrev 2013-06-17 09:48:22 följande:
    Haha, ja märkas lär de göra :) Alla barn föds ju inte lika stora så då behöver de väl inte vara precis lika stora i olika veckor heller :)

• SaraKarla

Egentligen hittar jag ingen anledning till att inte berätta tex i fikarummet på jobbet osv. Med första barnet väntade jag till efter rul i vecka 18, men nu känner jag mest, varför vänta om det ändå syns? Varför ska man vänta så länge tycker ni?

• Fjällan

Jag har berättar för familjen och dom närmaste vännerna, tycker de känns bra :)

Nått jag tänkt på den sista veckan är att mina smaklökar är upp och ner. Mitt älskade kaffe får jag inte i mig, men kalla kaffedrinkar går bra.
    Jag är Även en riktig chips/ostbåge älskare men de är stopp även där, nått jag blivit rysligt sugen på är sött och kakor, äter aldrig kakor eller bakelser annars, nu blir jag helt salig när jag går in i ett bageri :)

Fler som märker detta?

• hundenhubbe
    vilja89 skrev 2013-06-16 10:09:15 följande:
    Ska alla i tråden göra kub? Betslar ni själva då eller ej? Jag är 24 och bor i Södermanland - här gör de inga sådana tester vad jag förstår. :/
    Jag bor i Östersund och här får man inte heller göra KUB gratis utan måste gå till en privatklinik :/ Så jag gör inget!
  • moto
    SaraKarla skrev 2013-06-17 12:05:47 följande:
    Egentligen hittar jag ingen anledning till att inte berätta tex i fikarummet på jobbet osv. Med första barnet väntade jag till efter rul i vecka 18, men nu känner jag mest, varför vänta om det ändå syns? Varför ska man vänta så länge tycker ni?

Nä det bestämmer du väl själv vad DU tycker känns bäst för DIG! :)
  • Chaplin89

Ang smaklökar så har mina också blivit knasiga :) Kaffe kan jag inte dricka, varma grönsaker går inte att få ner däremot råa grönsaker går bra. Men iövrigt är jag samma godisråtta jag alltid varit!!

Jag berättade väldigt tidigt för föräldrar/ Svärföräldrar, syskon, kollegor och chef. Nångång i v 6 eller 7 tror jag. Jag mådde ju så illa att det var omöjligt att dölja. Mina vänner vet inget ännu och väntar några veckor med det. Det syns ju ingenting på mig ännu så det är ju inget problem heller. KUB nästa tisdag och då är jag i v 13, kanske berättar jag efter det!?

• Fjällan

Fick ett samtal från Trygghansa, om barnförskring, känns en aning tidigt, de lustiga i historien är att hur vet dom?
    Hon lyckades iaf lura till sig en tid så hon kommer på hembesök 1 juli.

• Wilmis07
    Fjällan skrev 2013-06-17 16:14:40 följande:
    Fick ett samtal från Trygghansa, om barnförskring, känns en aning tidigt, de lustiga i historien är att hur vet dom?
    Hon lyckades iaf lura till sig en tid så hon kommer på hembesök 1 juli.
    Det kan räcka att man registrerat sig på någon gravidsida eller dyl och lämnat sitt telenr. Jag har trygghansa till dottern,är nöjd.Men vi har som tur är inte behövt använda den. Ska teckna trygghansa gravidförsäkring hade jag tänkt och trygghansa barnförsäkring till bebisen när h*n är född. Jag beställde papper och dyl innan dottern var född.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Oh baby

Hur är det med hjärtljud, lyssnar man efter dem på inskrivningen? Jag minns inte hur det var från tidigare graviditeter....

Svar på tråden BF januari 2014