• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Chaplin89

Tur att jag mår bättre nu så jag orkar ta hand om hus och barn. Fick semester igår men åh vilken start på den :( Svärfar ligger på lasarett med kroppen full med cancer och har bara någon vecka kvar i livet. Min man är där hela dagarna och vi mår alla väldigt dåligt :( Eventuellt vill han komma hem och dö, då har vi alla närmare och kommer kunna vara tillsammans mer. Mitt i allt detta tycker vi också synd om vår 4 åriga son som verkligen såg fram emot semester på Astrid Lindgrens värld och på Furuviks djurpark, nu kommer vi ingenstans :(

• LillFrö

Men fy... Beklagar, vilket elände. Vet vad ni går igenom... Se till att berätta för svärfar om vadbsom finns i magen och ta sedan hand om honom allt ni kan. Fyraårigen har livet framför sig och Astrid Lindgrens värld & Furuvik kommer inte att läggas ner...

Chaplin89 skrev 2013-06-18 11:19:17 följande:
    Tur att jag mår bättre nu så jag orkar ta hand om hus och barn. Fick semester igår men åh vilken start på den :( Svärfar ligger på lasarett med kroppen full med cancer och har bara någon vecka kvar i livet. Min man är där hela dagarna och vi mår alla väldigt dåligt :( Eventuellt vill han komma hem och dö, då har vi alla närmare och kommer kunna vara tillsammans mer. Mitt i allt detta tycker vi också synd om vår 4 åriga son som verkligen såg fram emot semester på Astrid Lindgrens värld och på Furuviks djurpark, nu kommer vi ingenstans :(

• Sassa11

Hej.. en liten fråga.. Jag har de senaste veckorna gått ner några kilon.. kan inte förstå det äter mer än normalt, snart inne i vecka 11 kan det vara något som är galet =( fick missfall så sent som feb i år. Borde jag inte gå upp i vikt?? Jag kräks inte, småäter hela tiden. jag förstår inte. 

• sunnydays
    Nej fy, beklagar. Om ni vill berätta för svärfar att ni ska få en till så gör de. Min pappa gick bort för ett halvår sen och önskar så att jag hade fått berätta för honom innnan.
    Astrid Lindgrejs och Furuvik finns kvar.
    {#emotions_dlg.flower}
  • sunnydays
    Sassa11 skrev 2013-06-18 11:50:03 följande:
    Hej.. en liten fråga.. Jag har de senaste veckorna gått ner några kilon.. kan inte förstå det äter mer än normalt, snart inne i vecka 11 kan det vara något som är galet =( fick missfall så sent som feb i år. Borde jag inte gå upp i vikt?? Jag kräks inte, småäter hela tiden. jag förstår inte. 
    Fråga din bm om det. Sålänge du äter ordentligt så skulle jag inte oroa mig så mycke. Kanske kan vara ökad ämnesomsättning som kickat in.
  • Chaplin89

Jo svärfar vet redan att vi väntar en till bebis :) Allt känns bara så jobbigt nu och vi hade verkligen sett fram emot den här semestern... Men självklart går svärfar före allt annat just nu!! Det andra får vi ta sen!

• Tokfrans

när fan börjar illamåendet och vara utmatad gå över, börjar bli jäkla less på detta nu..

Vaknar så känner jag intensiv hunger direkt, och sen när man stiger upp så mår man illa istället och blir yr.
    Och jag orkar verkligen inte göra nått.. sambon fick städa så söt som han är. Men disken är kvar och blir bara mer trött av att tänka på den, kan inte stå upp i längre tider utan att bli yr och svimfärdig. Vart är diskmaskinen när man behöver en -.- 

Och är de bara jag som känner mig äckligt varm hela tiden?  

• syskonlängtan14

Usch och fy säger jag har haft två riktigt hemska dagar med illamående och trötthet tror i och för sig de går lite hand i hand har haft en sjuk son här hemma som kräkts en del nätter och då blir man ju ändå tröttare. men om man bara sluppit illamåendet. är inte hungrig men får för mig att äta tar bort illamåendet men det blir värre när jag äter sitter i en liten stund efter. sen är de lugnt i en halvtimma sen börjar de igen. Mådde aldrig illa med sonen så de här är helt nytt... 

Nu har jag fått gnälla lite ;)  

• mariafii

Beklagar verkligen. Kan ni inte göra någon mini utflykt istället bara så blir han säkert glad :)
  • Flikkan

Jag har haft kramper och smärta nere i magen ett bra tag nu! Jag är jätte orolig att det inte står rätt till.. Vad kan jag göra?

Svar på tråden BF januari 2014