• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sommar79
    c4trin skrev 2013-07-01 14:31:41 följande:
    Är så avis på alla er som får KUB!

Nån fördel får man ha för att man är äldre. :p
  • Miaed
    K87 skrev 2013-07-01 12:23:00 följande:
    Måste man boka tid för rutin-UL själv? Å när bokar man det i så fall?
    Vilket landsting tillhör du? Jag bor i en förort till Stockholm, har fått kallelse varje gång :)
  • Belgien

Nu är jag 12+4 :) Ska iväg till gynekolog imorgon igen ( här har man inte barnmorska som i sverige, lite tråkigt. ) Ska göra lite blodtest eftersom vi ej gjorde det förra gången och göra test för down syndrom. Även fast jag bara är 23år?! Trodde det var en risk eftersom de gör testet på fostervattnet (vad jag hört) men här var det bara ett vanligt blodtest. Tur det! Annars hade jag skippat det.
    NU äntligen har all mitt illamående gått över, äntligen! :D 

• JohannaOo

Jag håller på att gå UNDER av illamående. Är i vecka 14 nu, går in i 15 på onsdag. Och det går ju inte över, det har snarare blivit värre efter vecka 12. Var till läkaren i förra veckan och blev sjukskriven 10 dagar och fick lergigan comp insatt då jag helt enkelt inte klarar av att sköta mitt jobb på hemtjänsten.

Men hittills har tabletterna inte hjälp, de får mig däremot att känna mig dåsig, trött och nedstämd! Dessutom står det att man helst inte ska köra bil med dem och jag kör ju bil hela dagarna på jobbet. Hur sjutton ska jag kunna jobba nästa vecka när inget hjälper

Inte så lätt att vara proffessionell på jobbet när jag får kväljningar av all matos, lukten av avföring och egendomliga dofter hemma hos folk. Har legat sängliggandes hela helgen och idag med, så less nu  

• MizzMyzig83

Har varit på kub idag och sett lillpyret sparka runt och veva med armen, en sån häftig känsla att den lilla är i magen i mig=)
    Blev flyttad från 2 januari till 9 januari men känns ändå som låg sannolik eftersom jag plussade isf väldigt tidigt innan bim.. men får väl riktiga svaret på rul den 20/8 (längtar)

• JohannaOo

Insåg att jag inte riktigt hör hemma här längre då jag blev flyttad till nyårsafton på KUB, men hänger nog kvar ändå..

• tessanior
    verkar skrev 2013-07-01 12:07:34 följande:
    Mitt tog ca 30 min

Ok, går fort ju. Räknar dom ut risken där så man vet när man kör därifrån?
  • Elvinsmamma
    K87 skrev 2013-07-01 12:23:00 följande:
    Måste man boka tid för rutin-UL själv? Å när bokar man det i så fall?

med båda mina graviditeter har dom bokat det när jag har vart på andra besöket.. har aldrig hört talas om att man ska ringa själv..
  • Belgien
    JohannaOo skrev 2013-07-01 16:15:33 följande:
    Jag håller på att gå UNDER av illamående. Är i vecka 14 nu, går in i 15 på onsdag. Och det går ju inte över, det har snarare blivit värre efter vecka 12. Var till läkaren i förra veckan och blev sjukskriven 10 dagar och fick lergigan comp insatt då jag helt enkelt inte klarar av att sköta mitt jobb på hemtjänsten.

Men hittills har tabletterna inte hjälp, de får mig däremot att känna mig dåsig, trött och nedstämd! Dessutom står det att man helst inte ska köra bil med dem och jag kör ju bil hela dagarna på jobbet. Hur sjutton ska jag kunna jobba nästa vecka när inget hjälper

Inte så lätt att vara proffessionell på jobbet när jag får kväljningar av all matos, lukten av avföring och egendomliga dofter hemma hos folk. Har legat sängliggandes hela helgen och idag med, så less nu  

O nej vad jobbigt!! Hoppas det går över snart för dig, förstår hur jobbigt det är :(
Svar på tråden BF januari 2014