• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • kallemaja

Jag har också BF i januari, de 20:e. Idag går jag in i vecka 12, tycker tiden har gått snigellångsamt fram tills nu, hoppas alt illamåendet ska avta..kräks nästan varje dag..och är konstant yr!

Förresten, ska ni ta reda på kön? Eller hur tänkte ni kring det..detta är mitt första barn..jag är jättenyfiken men samtidigt kan jag hålla med min man om att det är en överraskning att vänta ...hur ska ni göra?

• Josefine02

Vi är också nyfikna såklart men vill att det ska bli en överraskning när väl barnet kommer! Då kan alla runt omkring få klura så bäst dom vill! :)

• Miaed
    kallemaja skrev 2013-07-02 11:17:02 följande:
    Jag har också BF i januari, de 20:e. Idag går jag in i vecka 12, tycker tiden har gått snigellångsamt fram tills nu, hoppas alt illamåendet ska avta..kräks nästan varje dag..och är konstant yr!

Förresten, ska ni ta reda på kön? Eller hur tänkte ni kring det..detta är mitt första barn..jag är jättenyfiken men samtidigt kan jag hålla med min man om att det är en överraskning att vänta ...hur ska ni göra?

Hej! Jag har bf 3 dagar efter dig :) vi ska ta reda på könet, det gjorde vi på dom 2 tidigare också och har aldrig ångrat mig :) men det har varit spännande ändå för man blir ju inte helt 100 förrns man håller sin bebis ?
  • c4trin

Vi ska ta reda på könet den sekunden vi kan! Både av nyfikenhet men också för att underlätta när man ska handla osv. Så spännande så! :)

• LeaveMeAlone
    Miaed skrev 2013-07-01 22:03:00 följande:

Senaste veckan har det blivit en träningsdvd som heter fitmama, eftersom jag jobbar kväll så kör jag på morgonen :)
    Ska dock försöka varva det med powerwalks med hunden
    Jag gillar den typen av träning. Gym är inte min stil. Har zumba på wii som jag körde ett tag förut. Riktigt kul men jooobbigt! :)
  • LeaveMeAlone
    kallemaja skrev 2013-07-02 11:17:02 följande:
    Vi ska inte ta reda på det. Tycker det känns roligare att inte veta. Gjorde det inte med sonen och tyckte inte det gjorde någon som helst skillnad när man handlade tex. Vill man köra flickigt eller pojkigt sen så finns det ju massvis med tid till det :)
  • kallemaja

Åh svårt det där..jag har alltid trott att jag vill ta reda på det..men eftersom vi inte riktigt kan enas om det..så kanske jag får hålla mig..men känns som en evighet att vänta till 2014!! Jag vill ju veta nu ;) klart det spelar egentligen ingen roll vad det blir..även om jag innerst inne hoppas på en liten flicka.

Har ni berättat för vänner och familj än, eller håller ni det fortf hemligt?

Jag har varit tvungen att berätta tidigt eftersom jag mått nåt fruktansvärt, har varit sängliggandes fram tills nu..

• Miaed
    LeaveMeAlone skrev 2013-07-02 11:29:46 följande:
    Jag gillar den typen av träning. Gym är inte min stil. Har zumba på wii som jag körde ett tag förut. Riktigt kul men jooobbigt! :)

Aa grissvettas en bra stund efter :) men är som du, gillar verkligen inte gym. Precis kört salsapasset :)
  • Miaed
    kallemaja skrev 2013-07-02 11:41:52 följande:
    Åh svårt det där..jag har alltid trott att jag vill ta reda på det..men eftersom vi inte riktigt kan enas om det..så kanske jag får hålla mig..men känns som en evighet att vänta till 2014!! Jag vill ju veta nu ;) klart det spelar egentligen ingen roll vad det blir..även om jag innerst inne hoppas på en liten flicka.

Jag har varit tvungen att berätta tidigt eftersom jag mått nåt fruktansvärt, har varit sängliggandes fram tills nu..

Vi har berättat för familj o närmsta vännerna :)
  • LeaveMeAlone
    kallemaja skrev 2013-07-02 11:41:52 följande:

Otålig är man ju ändå :P Tycker tiden går så långsamt när man är gravid. Tittar man på andra som är gravida så susar tiden bara förbi men inte när man själv väntar :)
    Vi har berättat för närmaste familjen och några få vänner samt cheferna.  
Svar på tråden BF januari 2014