• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • 84Johanna

Imorgon är det dags för hälsosamtal. tycker att det är sent i v 11 då borde man ju ha inskrivning..får se vad som händer

Elin 101016
  • dosed
    JohannaOo skrev 2013-07-01 16:15:33 följande:
    Jag håller på att gå UNDER av illamående. Är i vecka 14 nu, går in i 15 på onsdag. Och det går ju inte över, det har snarare blivit värre efter vecka 12. Var till läkaren i förra veckan och blev sjukskriven 10 dagar och fick lergigan comp insatt då jag helt enkelt inte klarar av att sköta mitt jobb på hemtjänsten. Men hittills har tabletterna inte hjälp, de får mig däremot att känna mig dåsig, trött och nedstämd! Dessutom står det att man helst inte ska köra bil med dem och jag kör ju bil hela dagarna på jobbet. Hur sjutton ska jag kunna jobba nästa vecka när inget hjälper Inte så lätt att vara proffessionell på jobbet när jag får kväljningar av all matos, lukten av avföring och egendomliga dofter hemma hos folk. Har legat sängliggandes hela helgen och idag med, så less nu  

Fy jag har det liknande, spyr varje dag flera ggr. Äter också lergigan comp men det hjälper inte. Är nu sjukskriven till den 17/7 är jag inte bättre då fattar jag inte hur det ska gå att jobba, jobbar också i vården. Blä det suger verkligen att vara illamående!
  • syskonlängtan14

Inskrivning imån och ja jag ska ha med sonen. Är nervös för både ha med honom och sen är de så att jag jobbar vägg i vägg med dessa barnmorskor så både nervös för att avslöja de hela. Och jag är också sådär peppad över att smyga in förbi mitt jobb för där vet bara cheferna om de och de andra behöver inte veta än. Vill helst hålla tyst tills mammakläderna behövs. Men inser att imån kanske jag måste berätta om jag stöter på dem.

• SaraKarla

Hej tjejer.. Ser ni skriver om illamående... Jag har fått mer och MER illamående nu på slutet. Är i vecka 14 nu och har idag mått så extremt illa. Verkligen helt spyfärdig på jobbet, samtidigt som jag känner mig helt febrig... Uhhh det är hemskt och yrseln ger sig tusan aldrig! Idag klagar jag mycket men, tar så på min energi att må såhär och speciellt när jag jobbar!

• syskonlängtan14

Jag har tackat nej till KUB just för jag vet inte hur jag ställer mig beroende på resultatet. Vet en tjej som fick jätte låga värden och ja då självklart gick dem ju vidare till fostervattenprov vilket medför en risk men den oron hon fick till det testet var klart. Nästa barn hade också låga kub resultat men då ville de inte ta risken utan lät bli nästa steg eftersom de gick bra med den äldre sonen. Hur har ni andra tänkt i det hela?

• Flikkan

Hej är det någon av er som hämtat ut babyboxen till exempel?
    Och sedan fått hem massa gratis saker i brevlådan utan förvarning och ej från vem?

Detta har hänt mig 3 ggr på 1 vecka nu :)

• popcornplaya

Vi gjorde kub förra veckan. Kommer inte gå vidare om det blir hög risk för ds men kanske med dom andra trisomierna. Har inte fått svaret än då jag gjorde blodprovet samma dag som ultraljudet.

• verkar
    tessanior skrev 2013-07-01 17:00:52 följande:
    Ok, går fort ju. Räknar dom ut risken där så man vet när man kör därifrån?

Det ska dom göra men eftersom jag inte lämnat blod innan kunde hon inte det. Får reda på resultatet den 5/7 när vi KUB testar den andra tvillingen.
    Ursäkta min dyslexi
  • Tokfrans

Så nu har jag vart hos BM, gick bra, ultraljud den 31 juli då är jag i v.12-13, men de stämmer inte, jag är i v.10 (9+3)
    och när de är 31 så är jag i v.14 (v13+5) så förstår inte hur hon tänkte där, för jag sa att jag är i v.10 men hon babbla om v8-9??!! LYSSNA?! särring Flört

Och fick tid till KUB tester men tror jag avstår. 

• dosed

Fast bm brukar räkna fullgånga veckor tokfrans och då stämmer det att du är i v 9 nu

Svar på tråden BF januari 2014