• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • HimmelHav

Min frulle är två mackor med ost, ibland också skinka. Kaffe till det oftast, en av tio tar jag te istället. Gick in i v 12 idag! Mitt illamående är också borta, försvann för 1,5v sen ungefär. Min mage växer ohämmat (är ju andra barnet för mig så då syns det fortare, är redan uttänjd sas) så jag håller mig rätt så lugn tack vare det. Vi gör kub om 1v och 2 dar, både längtar och inte...

• verkar

I helgen har jag läst massor om tvillingar spännande/ skämmande tittat på bilder av magar med tvillingar i Försökt lusska lite om hur man kan avgöra om det är enäggs eller tvåäggs, inte lätt.

Ursäkta min dyslexi
  • dosed

Vilken skillnad det är på magen från första graviditeten och denna, andra för mig, graviditeten! Förra gången kunde jag dölja magen till v31. Nu är magen lika stor i v12 som den var i v 27 förra gången :) vart ska detta sluta??

• Siran

Usch ikväll är illamåendet värre än någonsin (v10). Hatar att spy. Vill inte, vill inte! Hoppas man mår bättre snart

• LeaveMeAlone

Har också tänkt försöka hålla mig hyfsat nyttig denna graviditet. Under de jobbiga veckorna med illamående har jag inte kunnat dricka mitt älskade kaffe på morgonen men nu är det lugnt med en kopp iaf. Äter oftast fil och kellog's special k. Eller macka och kaffe om jag är på tok för trött för att äta. Ägg skulle jag gärna äta men tycker inte om hårdkokt ägg. För visst är det inte ok att äta ägg med lite rinnig gula nu?

Har stort sug efter frukt hela tiden men det är väl knappast onyttigt och nu på sommaren finns ju så mycket gott att gå loss på :)

Kan bli lite småsur på att man inte får äta vissa saker när man är gravid. Tycker det är nog irriterande att jag är laktosintollerant och allt som det medför. Jag vill alltid ha det jag inte kan få. Så självklart är jag ruggigt sugen på brieost och rödvin bara för att jag inte får. Inget man äter varje dag annars heller liksom :P

• Tokfrans
    Siran skrev 2013-06-30 21:00:20 följande:
    Usch ikväll är illamåendet värre än någonsin (v10). Hatar att spy. Vill inte, vill inte! Hoppas man mår bättre snart
    här är de tvärt om, samma vecka men inget illamående, den försvann :P POOF
  • Siran
    Tokfrans skrev 2013-06-30 21:19:40 följande:
    här är de tvärt om, samma vecka men inget illamående, den försvann :P POOF

Mitt har känts mycket bättre annars senaste veckan så hoppades att det skulle försvinna, men det kom tillbaka nu. Det kan väl gå lite upp och ner antar jag. Bara att stå ut, som sagt så mår man ju inte dåligt utan att få nåt fint för det :)
  • Tokfrans
    Siran skrev 2013-06-30 21:27:09 följande:

Mitt har känts mycket bättre annars senaste veckan så hoppades att det skulle försvinna, men det kom tillbaka nu. Det kan väl gå lite upp och ner antar jag. Bara att stå ut, som sagt så mår man ju inte dåligt utan att få nåt fint för det :)
    så sant så sant, kunde inte sagt de bättre :)
  • syskonlängtan14

Jag hade lovat mig själv att jag skulle vara nyttig denna grav men de har inte gått. Vanliga fall dricker jag gärna en kopp kaffe och smörgås på morgonen och endast en smörgås för jag äter en sen på jobb också. Men nu har de bara funkat med oboy :/ opps! och måste äta typ 3 mackor för att illamåendet ska gå över en liten stund. Sen har jag haft dillor på chips och salt. Vilket har varit de enda som funkat på kvällen emot illamåendet. Men som tur är så står vågen stilla Huja! hoppas detta illamåendet försvinner snart hade några dagar förra veckan som var bra men de kom tillbaka tyvärr... :( Med sonen hade jag dillor på frukt och allt sött, spec. russin. Men nu klarar jag inte av varken frukt eller russin. och godis är inte heller jätte lockande... 

• vilja89

LeaveMeAlone, jag äter med rinnig gula. :) Bara de kokar längre än 7 minuter läste jag någonstans. Utomlands ska man dock undvika löskokta ägg.

Svar på tråden BF januari 2014