• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sandy1982

Hej! Har precis fått svar på mitt kub-test 1/65 så nu kommer det bli 2 otroligt långa veckor i väntan på fostervattensprov nån mer som varit i samma sits som vi? ?

• Tokfrans
    dosed skrev 2013-07-01 19:28:40 följande:
    Fast bm brukar räkna fullgånga veckor tokfrans och då stämmer det att du är i v 9 nu
    jaaahaa, meh varför sa hon inte bara de? :P satt som en trött sengångare och försökte förstå vad fan hon menade :P kopplade inte. Taack för att du väckte mig :D
  • dosed
    Tokfrans skrev 2013-07-01 20:06:13 följande:
    jaaahaa, meh varför sa hon inte bara de? :P satt som en trött sengångare och försökte förstå vad fan hon menade :P kopplade inte. Taack för att du väckte mig :D

Hehe ja det var ju lite konstigt att hon inte sa nåt!
  • vartjagängår
    syskonlängtan14 skrev 2013-07-01 18:31:48 följande:
    Inskrivning imån och ja jag ska ha med sonen. Är nervös för både ha med honom och sen är de så att jag jobbar vägg i vägg med dessa barnmorskor så både nervös för att avslöja de hela. Och jag är också sådär peppad över att smyga in förbi mitt jobb för där vet bara cheferna om de och de andra behöver inte veta än. Vill helst hålla tyst tills mammakläderna behövs. Men inser att imån kanske jag måste berätta om jag stöter på dem.

Har också inskrivning imorgon & ska ha med min 5månaders son. Får väl se hur det går..
  • LeaveMeAlone
    Miaed skrev 2013-07-01 08:31:01 följande:

Jag har problem med vikten sen innan, tränar dagligen o undviker godis, saft, läsk, glass och bröd.
    Vilken kämpe du är då, jag säger bara att jag ska träna hela tiden men det händer inte så mycket på den fronten. 
    Vad tränar du för något? 
  • Miaed
    LeaveMeAlone skrev 2013-07-01 20:57:47 följande:
    Vilken kämpe du är då, jag säger bara att jag ska träna hela tiden men det händer inte så mycket på den fronten. 

Vad tränar du för något? 

Senaste veckan har det blivit en träningsdvd som heter fitmama, eftersom jag jobbar kväll så kör jag på morgonen :)

Ska dock försöka varva det med powerwalks med hunden
  • Oh baby
    sandy1982 skrev 2013-07-01 19:34:58 följande:
    Hej! Har precis fått svar på mitt kub-test 1/65 så nu kommer det bli 2 otroligt långa veckor i väntan på fostervattensprov nån mer som varit i samma sits som vi? ?

Hej! Vilken fruktansvärt svår situation för er. Jag har inte varit i den men har en nära vän som fick 1:202 och hon var kolugn och menade på att det är fortfarande en lågrisk. Sen har jag en bekant som fick siffrorna 1:17. Och det är ju väldigt hög risk för downs. Men de valde att göra ett moderkaksprov, vilket man kan göra tidigare. har du pratat med BMom det alternativet? Som jag förstod det var det mer eller mindre lika storrisk med det som med fostervattensprov (alltså risk för mf är 1%) men med fördelen att hon kunde göra det dagen efter Kub resultatet. Hon hade då svaret en vecka efter kub-testet och det visade sig vara en frisk liten flicka. Som förövrigt är född nu och jättesöt! Jag håller tummar för att ni kanfå en tidigare koll och att ni då får ett positivt besked {#emotions_dlg.flower}
  • eriksson i dalsland

Ska utomlands i sep och de rekommenderar twinrix. Blir osäker om jag får ta det. Läser olika om det. Någon som tagit den sprutan gravid?

• popcornplaya

Sandy1982: radar du upp 65 pers är det bara en som har ds, är ju alltså inte så stor chans ändå skulle jag säga. Vill du veta nått om ds så är det bara att fråga.

• Josefine02

Om du ska ta twin rix så är det minst 3 sprutor du ska ta. 2 innan och den sista ett halvår efter du har kommit hem från resan. Men jag vet inte hur säkert det är som gravid. Jag frågade min BM om jag kunde ta TBE sprutan då det stod på nätet att det inte fanns några bevis på att det kunde skada barnet. Men hon tyckte att jag skulle avstå ändå. Vilket jag kommer göra, vågar inte ta risken.

Förresten. V. 14 idag!! :)))) det går ganska fort ändå, tycker ni inte?

Svar på tråden BF januari 2014