• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • dosed
    kallemaja skrev 2013-07-02 11:41:52 följande:
    Åh svårt det där..jag har alltid trott att jag vill ta reda på det..men eftersom vi inte riktigt kan enas om det..så kanske jag får hålla mig..men känns som en evighet att vänta till 2014!! Jag vill ju veta nu ;) klart det spelar egentligen ingen roll vad det blir..även om jag innerst inne hoppas på en liten flicka. Har ni berättat för vänner och familj än, eller håller ni det fortf hemligt? Jag har varit tvungen att berätta tidigt eftersom jag mått nåt fruktansvärt, har varit sängliggandes fram tills nu..

Vi har berättat det för alla i familjen nu och även på jobbet eftersom jag är sjukskriven pga illamående, annars hade jag nog väntat med att berätta på jobbet. Vi vet inte riktigt om vi vill ta reda på könet. Förra Graviditeten såg min sambo direkt barnmorskan satte på ultraljudet att det var en pojke så det var ju oundvikligt att vi fick veta :)
  • sagalo

Vi är så nyfikna så vi kommer fråga efter kön på RUL, när vi väntade dottern kunde hon dock inte se så är ändå inställd på att inget få veta för att inte bli besviken ;)

Har ni andra någon känsla för vad era bebisar har för kön? Med dottern var jag osäker större delen av graviditeten, det var först i slutet jag "kände" att det var en flicka, sambon trodde däremot stenhårt på pojke hela tiden :) Innan jag blev gravid denna gång har jag som bara sett framför mig att vi kommer få flickor. Men sen jag plussade har jag hela tiden haft en stark känsla för att det är en pojke, haha tänker typ bara på pojknamn nu och både jag och sambon brukar kalla pyret vid olika pojknamn när vi pratar om hen :p ska bli spännande att se om känslan stämmer, har ingen önskan alls om något särskilt kön annars :)

• Miaed
    sagalo skrev 2013-07-02 14:35:23 följande:
    Vi är så nyfikna så vi kommer fråga efter kön på RUL, när vi väntade dottern kunde hon dock inte se så är ändå inställd på att inget få veta för att inte bli besviken ;)

Har ni andra någon känsla för vad era bebisar har för kön? Med dottern var jag osäker större delen av graviditeten, det var först i slutet jag "kände" att det var en flicka, sambon trodde däremot stenhårt på pojke hela tiden :) Innan jag blev gravid denna gång har jag som bara sett framför mig att vi kommer få flickor. Men sen jag plussade har jag hela tiden haft en stark känsla för att det är en pojke, haha tänker typ bara på pojknamn nu och både jag och sambon brukar kalla pyret vid olika pojknamn när vi pratar om hen :p ska bli spännande att se om känslan stämmer, har ingen önskan alls om något särskilt kön annars :)
    Jag har en pojke och en flicka sen innan, har bara haft namn för respektive kön de blivit under graviditeten. Denna gång så hade jag ett pojk- och ett flicknamn som jag älskade, men nu hatar jag flicknamnet :P så kanske är en liten pojke :) 

Får vi inte veta på RUL tror jag att vi komma boka ett köns UL privat :) 
  • SaraKarla

Jag tycker tiden går segt.
    Vi ska kolla kön. Är så nyfiken inte många veckor till rul nu.

• Burberry

Jag vill också veta kön. Syns det inte på RUL blir det nog ett privat könsultra (vet någon från vilken vecka det kan göras? Redan före RUL?)

Här går också tiden långsamt. På måndag är det kub-ultra, går då in i vecka 12+0, ser framemot att mf-risken därefter är väldigt liten. Funderar på att börja motionera lite lätt då (promenader, cykling) ifall läkaren tycker det är ok (haft motionsförbud fram till vecka 12 pga ivf o tidigare mf samt blödningar)

Men först lite minisemester; shoppingweekend med hela familjen i Helsingfors, åker på fredag morgon. Ska bli skönt! Blir inga bebiskläder (har massor från förr), utan mammakläder, skor o MK klocka står på inköpslistan. Samt äta gott!

Denna graviditet kan jag ju äta varm mat, men då bara kryddad mat typ indiskt o thai, ja och så har jag plötsligt blivit besatt av grillhsmburgare också (mc donalds duger inte, det ska vara från någon liten lokal grillkiosk). Så resten av familjen har fått anpassa sig, och hålla paus med vanlig husmanskost..

Vi har inte direkt berättat, men nog en del som vet om graviditeten, allt från min moster o en syster, till några kompisar som hela tiden vetat om ivf försöken. Barnens faster råkade få veta det i misstag, hade bytt om till mina myskläder (bebiströja o mammabyxor) en kväll när hon plötsligt dök upp, och med BEBIS tryckt över magen var det ju lite svårt att undgå det liksom Så jag antar farmor o farfar o andra fastern o kusinerna också vet det vid dethär laget.

• vartjagängår
    sagalo skrev 2013-07-02 14:35:23 följande:

Tror liten i magen är en tjej. Blev till 6dagar innan äl då det booorde vara en tjej ;) Den har redan ett flicknamn så tji får vi om rul visar nåt annat haha, men vad gör det :)
  • c4trin

Vi har berättat för hans föräldrar och bröder, även mina 2 bästa kompisar vet. De visste alla om vårt MA i december så de väntade på denna bebis :) Jag har berättat för chefen o 2 närmsta kollegorna. Han har också berättat på jobb, för sina kompisar där o så. Denna gången hoppas vi att det ska gå vägen!

Jag har en känsla av vad jag tror det e. E dock inte säker nog att berätta för någon annan än mannen ännu... Drömde dock att jag höll vår lilla bebis i en vit filt höromnatten, vaknade så lycklig.

Vi har bestämt oss för att boka in ett privat ul i nästa vecka (om de finns) för då e jag i vecka 12. Det e dyrt som poker hör nere men jag e så orolig pga MA jag hade så de e svårt att sova ens nu. Jag e över den tiden jag fick det och allt ser bra ut ännu men det ska blir skönt att stilla oron. Dessutom vore det trevligt att se liten röra sig lite

• gröna L

Hej på er januarimödrar! Jag har också bf i januari, men tycker det är så himla besvärligt med de här trådarna. Svårt att hänga med i vad som diskuteras. Undrar därför om det finns någon facebookgrupp för oss med bf i januari. Någon som vet? Annars kanske det finns intresse av att skapa en?

• puchelina88

Hej hoppas ni alla mår bra!?

I dag gjorde vi kub testet och allt såg bra ut fick även 4 st bilder :) gud va skönt de va att få se att de va någon i magen:) den 8 jan vart bf kan någon ändra det åt mig?? i listan. 

den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • tessanior

Har berättat för familjen, närmsta vännerna och på jobb. Våra barn 6 &7 år gamla ska vi berätta för nu nån gång.

Har ju varit på kub test idag.... 1:20000!!! Och jag som har varit så jäkla nervös Bf blev ändrat från 12 till 10 januari. Men får se vad rul visar.

Jag vill veta könet men det vill inte gubben... men håller på att bearbeta honom

Svar på tråden BF januari 2014