• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • varmland

jag har ju gjort extra vul böörjade i v5 och sedan varannan vecka . gjorde ju kub test förra måndagen och då var ju allt bra och då sa de ju till oss att nu är störssta risken för ma över så nästa planerade är 6/8  då det är det vanliga rul.  så därför vi skaffade angelsound så man ska känna sej tryggare om man kan lyssna på hjärtljuden en gång i veckan, men är ju tok rädd att det inte ska höras något. Jätte jobbigt med den ständiga oron. Man vågar ju inte på långa vägar ännu njuta av att va gravid och än mindre tro att det ska gå bra.  Jag har ju två vuxna barn och var aldrig såhär med dem. men i 4 år nu har vi försökt få en sladdis och det har bara gått galet. jo kissar på natten gör jag, men det gör jag nästan jämt änd och är ju det som är svårt med ma. kroppen fortsätter ju att tro att man är gravid. symtomen klingar ju inte av.

• bananiss

Hej allihopa :) det där med att det är trögt att kissa känner jag igen från båda mina grav :) jag måste verkligen koncentrera mig för att slappna av :p blir som ett tryck på urinblåsan! Kan tex inte stå och kissa längre som jag brukar göra på offentliga toaletter haha. Tror det är helt normalt!!

En annan sak.. Har haft extrema matsmärtor att jag inte klarat av att äta på en vecka. Bara legat och gråtit. Blev inlagd med dropp igår då jag började kräkas i förrgår av smärtorna. Så idag fick jag göra en gastroskopi (det vidrigaste hemskaste mest fruktansvärda jag någonsin gjort) och de såg att min magmun är helt vidöppen och inte stänger sig. Det betyder att magsyran åker upp i mellangärdet (nedre strupen) och gör skitont. De vet inte om detta är pga graviditeten eller ej så vi får se hur det går sen. Men jag undrar om någon varit med om liknande? Och isåfall hur ni gjort för att stå ut.. Vad ska man äta och när/hur? Får omeprazol och gavescone eller va de heter men de blir inte helt bra. Känns som jag inte vågar äta men då produceras ju mer syra om man är hungrig...

Ska inte skaffa fler barn efter detta haha!!

• bananiss

Sarakarla jag hade inte sett vad du skrivit innan jg skrev mitt inlägg!! Men köp gavescone eller va sjutton de hette (flytande som lägger sig som ett lock) det lindrar bra! Och be läkaren skriva ut starkare omeprazol än de man kan köpa utan recept! :) jag undrar också vad som är bra mat vid de här besvären

• bananiss

Rå potatis brukar lindra när jag har magkatarr!

• SaraKarla

Tack bananiss! Blir så jobbigt att arbeta med dessa smärtor. När man äntligen har lunch och lågt blodsocker (

• Me2

Jag råkade ut för något roligt igår, en kollega kom fram och frågade hur det var med mig, bantar jag ? Hon tyckte jag såg så smal ut i ansiktet. Höll på att bryta ihop helt. Min mage finns på en bild i bildtråden från förra veckan, kan inte direkt säga att den slutat växa sen dess.....

• Veronica76

Idag är det dags för KUB, lite nervös. Hoppas på att inte åldern drar ner resultatet för mkt.
    Eftersom jag varit rätt symtomfri så undrar man ju oxå om det verkligen finns något där.

• c4trin

Jag har samma problem som ni nämner vad gäller att tömma blåsan. Vissa dagar känner jag mig kissenödig non stop... Ganska irriterande men jag antar att det beror på att livmodern växer och trycker på blåsan, vilket man inte e van vid. Har funderat på att kolla upp de för säkerhets skull om de fortsätter.

• Chaplin89

Veronica76: Lycka till på KUB idag!! Antar att vi är lika gamla ( födda 76 )? För mig gick det bra iallafall, fick låg risk :)

• mariafii

V.12 i måndag och det känns bra för nu vet alla. Lite läskigt också men så är det.

Jag träffade en kompis igår som jag inte träffade på länge. När hon kom så sa hon direkt men gud va fin du är i håret. Och jag säger mja mjo jag vill ju färga det men vågar inte riktigt än, och hinner inte säga klart då hon frågar om jag är gravid. Ja det är jag ju men var egentligen inte därför jag inte våga färga utan jag vet inte vilken färg jag ska ha :P  

Svar på tråden BF januari 2014