• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sagalo
    verkar skrev 2013-07-03 21:23:45 följande:
    Kanske två? Jag känner foster rörelser och har känt sen 5 dagar nu, är i v 13. Det är mycket tidigare än vad jag känt de andra.
     Haha, där ser man :) Då skulle vi bli bra förvånade! Antar att det blir lättare att urskilja om det är rörelser eller inte efter några dagar så får väl se! En annorlunda känsla iaf.
  • SaraKarla

Siran: ja, det är riktigt jobbigt måste ha brist på något!

Jag tror också jag känner bebisen sedan några dagar tillbaka. Känns tidigt, med ettan kände jag för någon gång efter vecka 20 och då mest "fladder", nu känner jag verkligen små små buffar/sparkar längst ned i magen, har till och med känt när jag tryckt handen hårt mot livmodern.. Är det ens möjligt?? Går in i vecka 15 denna helg...

• debbie85

Nu är äntligen KUB-testet gjort (i söndags) och vi fick en låg risk 1:15900. SKÖNT!

Vi fick se Mini som tog sats där inne och hoppade på livmodern som om det vore en studsmatta! Glad Dock så ville Mini ligga och sova och helst inte bli störd så det tog ett tag innan barnmorskan kunde mäta dom värden som hon ville ha. Busig bebis! Glad Bilder finns strax i bildtråden.

Förutom risken för DS så såg allt övrigt bra ut också!

Nu ska vi äntligen gå ut med nyheten! Ska berätta på jobbet imorgon, nervöst! Först för chefen på morgonen och sen på två olika möten under dagen. Tungan ute
    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140103. <3
  • Flikkan

Www.Banggood.com gratis frakt. Finns lite barngrejer, men dom har allt möjligt, här köper jag nageldekorationer egentligen. Men det finns flera saker till barnet jag ska köpa där :) www.babymallonline.com Detta är sidan med billiga bröstpumpen, väldigt billigt med bodys m.m 5 pack för 10-15$ jätte billig :) Har tyvärr inte kollat frakten ännu. Håller på kollar upp flera stycken nu, vill ni jag ska skriva dom här sedan näringar hittar något riktigt bra? Det brukar vara litet sortiment men det gör mig inget då man kan spara så mycket pengar :) Skriv till mig om ni vill ha fler sidor :)

• londonsvenska

Idag var var det KUB för oss (v13+0), alla mätningar såg bra ut men en uträkning från mätning och blodtagning skickas inte förräns om 2 veckor, lång väntan!!

Dock var det underbart att se den lille (ja vi såg en liten liten penis mellan benen och de sa att det sannolikt är en pojke men att vi vet mer noga på RUL i v20) och hur hjärtat slog!!!!! Nu är det på RIKTIGT!!!!!! Underbart! (Så tydligen kan man se kön redan i v13+0)

Lycka till med alla KUB i dagarna och då ni berättar gör alla om graviditeten! Det är underbart med alla glada miner och grattis hälsningar. Sov gott alla!

• Kramardig

Nu har vi fått en tid för RUL, 31/7... Det är ju rätt snart! Men gud vad vi längtar! :)

• Me2
    Flikkan skrev 2013-07-03 23:38:10 följande:
    Skriv till mig om ni vill ha fler sidor :)
    Alltid kul med tips på bra sidor !!

Jag tycker också att jag känner fladder i magen. Trodde att jag inbillade mig, men en kompis som är 10v längre gången än jag frågade om jag kände något för hon tyckte också att hon hade känt extremt tidigt den här gången.
    Med de andra två har jag nog inte känt förrän efter v20.... 
  • sommar79
    SaraKarla skrev 2013-06-28 20:25:17 följande:
    Trevlig resa popcornplaya jag lägger mig nästan varje kväll vid 20-21 tiden

Samma här! Annars funkar inte vardagen liksom. ;)
  • Siran

Ni som har varit med innan, vilken storlek i kläder har ni haft till era nyfödda? Förstagångsmamma som vill handla kläder ;)

Svar på tråden BF januari 2014