• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sagalo

mariafii: Är precis som du att jag bara går och väntar på att mensen ska komma när som helst (bim idag)! Tänker att det kanske bara är min kropp (och testet) som spelar mig ett spratt.. huaa :)

Jag var illamående mellan ca v 7-15 förra gången så jag grämmer mig jättemycket för det, tror det gör att jag typ går runt och spänner mig och självframkallar illamående redan nu. Fy för det :/

Hur gör ni andra med outandet av graviditeten förresten? Har ni redan berättar för era nära eller när/hur ska ni göra det? Vi är lite kluvna till hur vi ska göra... vill ju så gärna berätta för vårt barn som länge längtat efter ett syskon, men om vi gör det så vet vi ju att alla snart kommer veta om graviditeten ;) 

• popcornplaya

Sagalo: vi har bara berättat för några nära vänner, ingen familj än. Mina barn kommer jag vänta länge med att berätta för.

• moto
    sunnydays skrev 2013-05-06 10:18:19 följande:
    Ringde mama mia nu, men inge svar än. Känns fortf som att jag inte är gravid, som att jag bara säger att jag är det.
    Berättade för sambon igår (han var borta över helgen. men visste att jag skulle testa). Han ville inte gå till jobbet idag, haha, han sa att han ville vara hemma och städa och fixa fint så jag har det bra. Gulle :)

moto vad gör man på hälsosamtalet?
    Hur gamla är dina andra barn?
    Gick bara igenom frågor som alkohol, rökning, träning, kost, mediciner etc. Tog inte ens 30 min! Kändes onödigt eftersom jag aldrig provat att röka ens, nästan aldrig dricker, motionerar varje dag, inte är sjuk, äter bra kost osv Flört kunde ha tagits per telefon.

Min förstfödde blir 7 år i år! Så bm trodde det bara var min mans barn när han sa att vi hade en 7-åring haha! Och så kommer det väl att vara folk kommer anta att det är en av oss som är förälder till 1:an och så har vi fått 2:an gemensamt Skrattande
  • sunnydays

sagalo vi pratade om det igår faktiskt. Från början hade vi tänkt vänta tills v 12 men så är sambon borta med jobb i några veckor och det känns lite sent att berätta för hans familj efter han kommer tillbaka. Så det får bli att vi berättar när vi åker upp och hälsar på de nästa helg :)
    Beställde såndär söt choklad det står farmor och farfar på :)

Så vill jag berätta för min syster innan jag går till bm, har nåt som hon och min mamma har haft som gör att det kan bli missfall eller prematur, men kommer inte ihåg vad det heter eller vad det är så. Hennes specbarnmorska sa att jag skulle ha koll efter det när jag blir gravid så :)
    Så lär berätta för mina andra 2 syskon också, de pratar så mycke så annars kommer någon råka säga nåt :)

• sunnydays
    moto skrev 2013-05-06 10:24:11 följande:
    Gick bara igenom frågor som alkohol, rökning, träning, kost, mediciner etc. Tog inte ens 30 min! Kändes onödigt eftersom jag aldrig provat att röka ens, nästan aldrig dricker, motionerar varje dag, inte är sjuk, äter bra kost osv Flört kunde ha tagits per telefon.

Min förstfödde blir 7 år i år! Så bm trodde det bara var min mans barn när han sa att vi hade en 7-åring haha! Och så kommer det väl att vara folk kommer anta att det är en av oss som är förälder till 1:an och så har vi fått 2:an gemensamt Skrattande
    Men vilket konstigt antagande, varför skulle inte du kunna ha en 7 åring?
    Lustigt att de inte hade datafiler på de för 7 år sen :)
  • moto
    sagalo skrev 2013-05-06 10:19:05 följande:
    mariafii: Är precis som du att jag bara går och väntar på att mensen ska komma när som helst (bim idag)! Tänker att det kanske bara är min kropp (och testet) som spelar mig ett spratt.. huaa :)

Jag var illamående mellan ca v 7-15 förra gången så jag grämmer mig jättemycket för det, tror det gör att jag typ går runt och spänner mig och självframkallar illamående redan nu. Fy för det :/

Hur gör ni andra med outandet av graviditeten förresten? Har ni redan berättar för era nära eller när/hur ska ni göra det? Vi är lite kluvna till hur vi ska göra... vill ju så gärna berätta för vårt barn som länge längtat efter ett syskon, men om vi gör det så vet vi ju att alla snart kommer veta om graviditeten ;) 
    kommer vänta lite till. Vi tänkte göra kub och när vi får ul-bild där ska jag göra nåt av den. Tänkte skicka efter ett eget pussel av bilden och ge svärfar och svärmor. mamma o pappa kommer jag nog berätta snart för! Sonen väntar vi in i det längsta med eftersom då blir det ju inte att hålla hemligt! Så ingen vet än!
    Bara ni...

Var liiiite nervös att gå till bm idag, tänkte om vi skulle stöta på nån vi kände! Förvånad Är man där själv kan man ju skylla på preventivmedel men när man har mannen med sig blir det ju lite uppenbart!
  • sunnydays
    moto skrev 2013-05-06 10:30:18 följande:
    kommer vänta lite till. Vi tänkte göra kub och när vi får ul-bild där ska jag göra nåt av den. Tänkte skicka efter ett eget pussel av bilden och ge svärfar och svärmor. mamma o pappa kommer jag nog berätta snart för! Sonen väntar vi in i det längsta med eftersom då blir det ju inte att hålla hemligt! Så ingen vet än!
    Bara ni...

Var liiiite nervös att gå till bm idag, tänkte om vi skulle stöta på nån vi kände! Förvånad Är man där själv kan man ju skylla på preventivmedel men när man har mannen med sig blir det ju lite uppenbart!
    Kan ju va cellprover eller preventivmedel eller vad som, och mannen kan ju vara emd för att ni ska göra något efter :)
    Mysigt med pusslet. Jag hade velat gjort nåt med bilden om ni kunde vänta som vi tänkt först :)
  • sagalo

Popcornplaya och sunnydays: Okej, kul att höra hur andra resonerar! :) Förra gången tänkte vi vänta till v 12 innan vi berättade för någon, men eftersom jag tidigt blev illamående så kände jag att jag inte orkade gå och låtsats så då berättade vi det redan då för familj/släkt.. resten tror jag vi lyckades vänta med :)
    Tror nog att vi kommer att berätta för våra föräldrar ganska tidigt, OM det nu inte skulle gå vägen så vill jag nog ändå att de vet om det och så, så då ser jag egentligen ingen anledning att vänta. Svårare med vårt barn kanske!
    Har dock berättat för en vän redan, vi ses så ofta och hon vet redan att vi planerat barn plus att hon också gör det så då kändes det kul att ha någon att ventilera med :) 

Sunnydays: Oj, så det är alltså nått som ni alla tre(?) har? Lät jobbigt, men hoppas allting flyter på ändå :)

• sagalo
    moto skrev 2013-05-06 10:30:18 följande:
    Bara ni...

Kul med pusslet! :) Jag har länge velat bjuda över våra föräldrar på middag den dagen det är dags att berätta, och köpa en såndär storasyster-tröja åt dottern som hon får ha på sig när de kommer ;) Kanske lite uttjatat/fånigt men vore ju kul att göra något "annorlunda" av det liksom.. :) Dottern skulle ju säkert älska det också!
Svar på tråden BF januari 2014