• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    nesseo skrev 2013-05-06 08:49:22 följande:
    Tack alla snälla för er förklaring.. Jag har tidigare haft ett MF och nu äntligen gravid och denna gång tänkte jag njuta till fullt :)
    Men allt är så nytt. Läste att bebisen hjärta börjar ticka denna vecka..

Får jag fråga är det någon av er som äter vitaminer :Gravid ( som finns på apoteket) eller ska man skippa dom jag äter dom för tillfället men när jag ringde barnmorskan så sa hon att dom rekomenderar inte det men dock folsyra ...   
    Jag äter de vitaminerna. Men äter inte kött mer än fisk och sånt heller.
    Men så får ja se om barnmorskan rekomenderar att inte äta de. Har inte ringt än :)
  • popcornplaya

Jag äter gravid vitaminer, dom innehåller den dos folsyra man behöver. Varför tyckte inte bm dom va bra?

• sunnydays
    heartems skrev 2013-05-06 08:51:46 följande:
    Fortfarande inte ett enda symptom här.. Funderar på om jag verkligen är gravid?!
    Inte jag heller. Elle lite molande i magen biland men inte mycket. Men det kommer säkert senare :)
  • enäggs81

Jag har alla möjliga symtom. är hur trött som helst, molvärk, blir lätt mätt, stora ådriga bröst,yr..... men jag tar vagiatorer oxå efter vår IVF behandling. kan va dom som förstärker hormonerna!

• moto
    1/1 - FruGul, 26 år, första barnet
    1/1 - Lua, 25 år, första barnet
    2/1 - MizzMyzig83, 29 år, första barnet
    2/1 - heartems, andra barnet
    3/1 - Smurfsyster88, första barnet
    4/1 - Moto, 33 år, andra barnet
    4/1 - Elvinsmamma, 24 år, andra barnet
    4/1 - Chaplin89, 36 år, andra barnet
    4/1 - LinaThulin, 27 år, tredje barnet
    4/1- fluu,20 år,andra barnet
    4/1 - debbie85, 28 år, första barnet
    5/1 - Jennsan85, 28 år ,första barnet
    6/1 - Mymemlan, 22 (23 maj, 2013) och väntar andra barnet.
    6/1 - Trollbarnet, 23, första barnet.
    6/1 - annadenise, 30 år, första barnet
    7/1 - popcornplaya, 28, tredje barnet
    7/1 - sunnydays, 25 år, första barnet
    10/1 - winterlong, 29 år, andra barnet
    11/1- Nesseo, 27 år , Första barnet  
    12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet
    12/1-Mariafii, 1985, 27 år första barnet
    14/1 - Susanne 1975, 38 år, andra barnet
  • Ulrika 260

Hej, har också BF i Januari. Den 8 tror jag. Har två barns sen innan och har varit ganska säker på att jag bara skulle ha två. Men nu känns det alldeles underbart att få ett tredje. Men vill bar att tiden ska gå nu så man kan börja berätta för alla man känner. Mer ororlig för missfall denna gången. Funderar på att göra ett tidigt ultraljud i vecka 8, någon som har gjort det någongång?

• annadenise

Jag har köpt en burk vitaminer för gravida och ammande kvinnor.innehåller allt som bebisen behöver.de ska man äta under hela graviditeten.

popcornplaya skrev 2013-05-06 09:05:27 följande:
    Jag äter gravid vitaminer, dom innehåller den dos folsyra man behöver. Varför tyckte inte bm dom va bra?

• moto

kom nyss hem från hälsosamtalet, kändes mycket onödigt för min del! Denna information hade vi kunnat slagit ihop med inskrivningssamtalet, vilket hon hade gjort nu om hon hade haft tid! Ja ja...

ska boka in Freja-samtal inför KUB och ska då köra inskrivningssamtalet samtidigt.

När jag fick barn för länge sedan... Flört hade de tydligen inte datajournaler ens så hon bad mig kolla om jag hade kvar dem. Letade lite och hittade dem och förlossningsjournalen, läste igenom och fällde en liten tår medan jag mindes hur det var! Ska bli kul att jämföra graviditeterna, dock inte att jag börjar på nästan samma vikt som jag slutade förra gången!! Förvånad (gick upp 17 kg)

I morse höll jag på att kräkas när jag borstade tungan, inte sådär lite kväljning som man kan få utan riktigt nära! Guld i mun jag blir hungrig snabbt och när jag väl är hungrig känns det som att jag ska kräkas för att jag är så hungrig och så äter man och så känns det konstigt när man är mätt! Man blir inte klok...måste väl äta konstant nu då Glad

• sunnydays

Ringde mama mia nu, men inge svar än. Känns fortf som att jag inte är gravid, som att jag bara säger att jag är det.
    Berättade för sambon igår (han var borta över helgen. men visste att jag skulle testa). Han ville inte gå till jobbet idag, haha, han sa att han ville vara hemma och städa och fixa fint så jag har det bra. Gulle :)

moto vad gör man på hälsosamtalet?
    Hur gamla är dina andra barn?

Svar på tråden BF januari 2014