• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • moto
    sunnydays skrev 2013-05-06 10:27:20 följande:
    Men vilket konstigt antagande, varför skulle inte du kunna ha en 7 åring?
    Lustigt att de inte hade datafiler på de för 7 år sen :)
    det var nog mer att det var han som sa det och jag tror det är lite naturligt, de flesta har ju ändå barn lite tätare än vad vi kommer få så det kommer nog vara såhär Flört får också höra väldigt ofta att man inte tror jag är 33 utan mer 25 så kanske därför också? Har tydligen babyface Baby eller så är det ni unga som tror att man ser ut som ett ras efter 30 Skrattande

Ja inte så modernt kan man tycka!
  • sunnydays
    sagalo skrev 2013-05-06 10:37:12 följande:
    Popcornplaya och sunnydays: Okej, kul att höra hur andra resonerar! :) Förra gången tänkte vi vänta till v 12 innan vi berättade för någon, men eftersom jag tidigt blev illamående så kände jag att jag inte orkade gå och låtsats så då berättade vi det redan då för familj/släkt.. resten tror jag vi lyckades vänta med :)
    Tror nog att vi kommer att berätta för våra föräldrar ganska tidigt, OM det nu inte skulle gå vägen så vill jag nog ändå att de vet om det och så, så då ser jag egentligen ingen anledning att vänta. Svårare med vårt barn kanske!
    Har dock berättat för en vän redan, vi ses så ofta och hon vet redan att vi planerat barn plus att hon också gör det så då kändes det kul att ha någon att ventilera med :) 

Sunnydays: Oj, så det är alltså nått som ni alla tre(?) har? Lät jobbigt, men hoppas allting flyter på ändå :)
    Jag vet inte om jag har det, men stor risk för de. Och det kan komma och gå, så vill ha koll på det.
    Innan min syster fick specbm så sa de bara "det är helt normalt" om allt.
    Nån bakterie tror jag det är. Men de har både döfött och fått prematurt så vill inte chansa.

Haha ja barnet lär ju berätta för alla när de vet :)
  • Trollbarnet

Herregud. Drabbas av en plötslig panik idag! Superjobbigt.
    Sambon jobbar ju borta veckor i sträck så idag går jag och är orolig över hur vi ska fixa allt, har inte drabbat mig tidigare. Måste vara hormonerna.

• sunnydays
    Trollbarnet skrev 2013-05-06 12:33:51 följande:
    Herregud. Drabbas av en plötslig panik idag! Superjobbigt.
    Sambon jobbar ju borta veckor i sträck så idag går jag och är orolig över hur vi ska fixa allt, har inte drabbat mig tidigare. Måste vara hormonerna.
    Ja det är nog bara hormoner. Blir ju mycke ibörjan som man itnte är van vid :)
    Vad är det du har panik över?

• sunnydays
    moto skrev 2013-05-06 10:43:20 följande:
    det var nog mer att det var han som sa det och jag tror det är lite naturligt, de flesta har ju ändå barn lite tätare än vad vi kommer få så det kommer nog vara såhär Flört får också höra väldigt ofta att man inte tror jag är 33 utan mer 25 så kanske därför också? Har tydligen babyface Baby eller så är det ni unga som tror att man ser ut som ett ras efter 30 Skrattande

Ja inte så modernt kan man tycka!
    Haha, fick en jätterolig bild i huve när du ja läste babyface :)
    Sen är det väl så vanligta tt det är olika föräldrar till barnen nu så :)
  • Karin30

Plussade i förra veckan och ska i så fall ha i början av Januari om allt går som det ska. Tänkte ringa BM på onsdag. Andra barnet :)

• Trollbarnet
    sunnydays skrev 2013-05-06 12:40:05 följande:
    Ja det är nog bara hormoner. Blir ju mycke ibörjan som man itnte är van vid :)
    Vad är det du har panik över?

Att jag/vi inte ska klara allt vad det innebär. Tror helt enkelt det bottnar i att vi bor i hus och jag borde egentligen kratta gården idag då det ser ut som fan, men jag jobbar eftermiddag så jag hinner inte och han är inte hemma. Skitjobbigt är det!

Så då börjar det gå runt, runt i skallen om hur det blir ensam med en bebis i flera veckor och allt som måste göras omkring, visst då kommer jag ju vara mammaledig men då å andra sidan, så kanske man får ett kolikbarn och det kan inte vara lätt när man är "ensam" !
  • moto
    sunnydays skrev 2013-05-06 12:42:14 följande:
    Haha, fick en jätterolig bild i huve när du ja läste babyface :)
    Sen är det väl så vanligta tt det är olika föräldrar till barnen nu så :)
    haha len som en barnrumpa vet du Flört en jobbarkompis sa "du ser ju fräsch ut för att vara över 30! Inte ens rynkig!" ehhh vad svarar man Tyst

Jo det är ju vanligt att man skiljer sig och träffar ny partner och får fler barn så det ligger väl i tiden...
  • sunnydays
    Trollbarnet skrev 2013-05-06 12:44:56 följande:
    Att jag/vi inte ska klara allt vad det innebär. Tror helt enkelt det bottnar i att vi bor i hus och jag borde egentligen kratta gården idag då det ser ut som fan, men jag jobbar eftermiddag så jag hinner inte och han är inte hemma. Skitjobbigt är det!

Så då börjar det gå runt, runt i skallen om hur det blir ensam med en bebis i flera veckor och allt som måste göras omkring, visst då kommer jag ju vara mammaledig men då å andra sidan, så kanske man får ett kolikbarn och det kan inte vara lätt när man är "ensam" !
    Man är ingen sämre förälder för att gården är okrattad, men jag tror att det är ett bra tecken att man oroar sig lite. Det är en jättestor grej att få barn, därför vi är gravida i 9 månader så vi hinner vänja oss :)
    Se bara till att du mår bra nu så mer lilla i magen bra :)
    Sen tror jag man kommer in i det rätt fort när bebisen väl kommer :)
  • sunnydays
    moto skrev 2013-05-06 12:46:36 följande:
    haha len som en barnrumpa vet du Flört en jobbarkompis sa "du ser ju fräsch ut för att vara över 30! Inte ens rynkig!" ehhh vad svarar man Tyst

Jo det är ju vanligt att man skiljer sig och träffar ny partner och får fler barn så det ligger väl i tiden...
    Haha, vad roligt :D Vet inte många rynkiga 30åringar :P

Grattis karin30!
Svar på tråden BF januari 2014