• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    tpf10 skrev 2013-05-06 18:49:16 följande:
    Skoj, jag ska gå på Mama Mia :)! Vilken av dom ska du gå på?
    I älta, du då?
  • Jossehaugen
    SaraKarla skrev 2013-04-26 14:18:15 följande:
    Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   
    Hej!
    Jag fick ett positivt gravtest i torsdags :)
    Så nu väntar jag mitt första barn, kommer att bli en ung mamma, då jag är 20 år.
    Är i ca vecka 5, och har många frågor :)

När skriver man in sig? När sker första ultraljudet?
    Vad har ni förändrat i ert liv, nu när ni är gravida?

• heartems

Jossehaugen: Va roligt och välkommen! :) Ring ner till din mödrarvårdcentral och berätta att du är gravid så får du en tid för inskrivning. Första ultraljudet som alla får sker i vecka 17-20, men sen kan man välja om man vill göra ett KUB-test och det brukar isåfall ske mellan vecka 12-15.

Har inte förändrat så mycket. Tänker på vad jag äter lite mer, dels för att man inte får äta allt och för att jag inte vill gå upp jätte mycket.

Mår du bra? Har du några symptom ännu? :) Själv har jag inte ett enda! Är i vecka 6 ( 5+3 )

• SaraKarla

Hej! Och grattis alla nya

Här har det hänt massor, ledsen att jag inte är så aktiv här, men ni verkar ju klara er ändå! 

Jag mår bra iallafall, magen är lite svullen ibland, inte lika mycket molvärk längre, minskad aptit och lite piggare än förut. Har ont i ligamenten från och till, men inte känt något idag. Hur går det för alla andra med symtom?

Jossehaugen skrev 2013-05-06 20:03:28 följande:
    Hej!
    Jag fick ett positivt gravtest i torsdags :)
    Så nu väntar jag mitt första barn, kommer att bli en ung mamma, då jag är 20 år.
    Är i ca vecka 5, och har många frågor :)

När skriver man in sig? När sker första ultraljudet?
    Vad har ni förändrat i ert liv, nu när ni är gravida?

Hej! Grattis

Du kan ringa nu direkt och boka en tid, ofta är det hälsosamtal och inskrivning. Första ultraljudet, rutinultraljudet, brukar vara runt vecka 18. 

Jag har inte ändrat mycket. Det självklara: Ingen tobak eller alkohol. Försöker äta nyttigt, men det gjorde jag innan också       

• Jossehaugen
    SaraKarla skrev 2013-05-06 20:17:26 följande:

Hej! Och grattis alla nya

Här har det hänt massor, ledsen att jag inte är så aktiv här, men ni verkar ju klara er ändå! 

Jag mår bra iallafall, magen är lite svullen ibland, inte lika mycket molvärk längre, minskad aptit och lite piggare än förut. Har ont i ligamenten från och till, men inte känt något idag. Hur går det för alla andra med symtom?

Hej! Grattis

Du kan ringa nu direkt och boka en tid, ofta är det hälsosamtal och inskrivning. Första ultraljudet, rutinultraljudet, brukar vara runt vecka 18. 

Jag har inte ändrat mycket. Det självklara: Ingen tobak eller alkohol. Försöker äta nyttigt, men det gjorde jag innan också       

Okej tack för svaret :)
    När började det synas för dig att du var gravid?
    Vilka symtom kände du av? 
  • popcornplaya

Jag velar fram och tillbaks om kub, vet inte hur jag vill göra riktigt. Får prata med bm på inskrivningen.

• Jossehaugen
    heartems skrev 2013-05-06 20:13:50 följande:
    Jossehaugen: Va roligt och välkommen! :) Ring ner till din mödrarvårdcentral och berätta att du är gravid så får du en tid för inskrivning. Första ultraljudet som alla får sker i vecka 17-20, men sen kan man välja om man vill göra ett KUB-test och det brukar isåfall ske mellan vecka 12-15.

Har inte förändrat så mycket. Tänker på vad jag äter lite mer, dels för att man inte får äta allt och för att jag inte vill gå upp jätte mycket.

Mår du bra? Har du några symptom ännu? :) Själv har jag inte ett enda! Är i vecka 6 ( 5+3 )
    Tack så mycket för svaret :)
    Måste ta reda lite på vart min mödrarvårdcentral är, (bor på landet).
    Så ska jag prata med dem :)

Hur räknar man vilken vecka man är i egentligen?

Jag är mycket tröttare, gått upp lite i vikt, och jag ser det på magen :)
    (min sambo ser det inte, eller han säger iallafall så ) 
    Sen så mår jag lite illa, men inte mycket, så har jag ömmande bröst. 
  • fluu

Också funderat på Kub-test. När jag väntade dottern erbjöds det inte här och då ville vi inte göra det ändå,men nu erbjuds det och jag vill nog göra testet. Får ta upp det med BM.
    Hoppas man kan göra det även om man inte har det i släkten och är ung.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • popcornplaya

Ja det är väll lite olika kommuner om det erbjuds eller inte. Här tror jag inte det erbjuds om man inte är över 35 eller har det i släkten.

• BeMa

Hallå hoppar gärna in här!

Plussade för exakt en vecka sen, är idag i v4+6. Men veckan har i stort sett bara bestått utav ångest. Har 3 MF i bagaget och de är de enda jag tänker på.
    Hela dagarna består av att springa på toa för att kolla om de kommer blod. Känns helt sjukt :/ Någon annan som känt så här eller är jag bara väldigt överdrivet orolig? :/ Jag försöker verkligen tänka på andra positiva saker. Som att jag dom andra 3 graviditeterna inte hade några symptom alls, nu har jag bröst som spänner som bara den!!

Detta ska ju vara en lycklig tid, varför är jag så orolig och nedstämd för? ;(

Förlåt för att jag kommer & skriver massa tråkigt bara!! Jag kanske blir på bättre humör så småningom, haha kanske bara hormoner som spökar?

Svar på tråden BF januari 2014