• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Trollbarnet
    sunnydays skrev 2013-05-06 12:52:07 följande:
    Man är ingen sämre förälder för att gården är okrattad, men jag tror att det är ett bra tecken att man oroar sig lite. Det är en jättestor grej att få barn, därför vi är gravida i 9 månader så vi hinner vänja oss :)
    Se bara till att du mår bra nu så mer lilla i magen bra :)
    Sen tror jag man kommer in i det rätt fort när bebisen väl kommer :)
    Mjo, det är ju sant. Sen har jag ju familjen ganska nära så det är ju bra. Min syster och hennes man kommer inom snar framtid börja renovera upp ett gammalt hus som familjen har i ägorna, där bredvid finns en liten stuga som jag hade tänkt renovera och göra till mitt krypin om man ska hälsa på och så..Då min syster alltid skulle ställa upp på mig så kan man ju om inte annat hälsa på där lite med bebis extra ofta så får man lite avlastning ifall det nu skulle gå helt åt skogen med att ha sambon borta.. Fina med henne, är att hon skulle bara tycka att det var roligt :)
  • Vicke

Hej! Jag väntar 3:e barnet i januari, fick ett starkt plus i fredags. Är dock oroligare än någonsin då jag fick ett MA i december, va då i vecka 14. Hoppas art det går bättre denna gång!

Ida 051005, Noah 070716
  • moto

Ingen här som har ett gravtest över? Ett sånt där det blir streck tex, inte digitalt. Har bara kvar stickor och från förra grav. har jag ett med två streck, vore kanske kul att ha ett från denna också men det digitala lös ju bara ett dygn!

• sunnydays
    Trollbarnet skrev 2013-05-06 12:59:13 följande:
    Mjo, det är ju sant. Sen har jag ju familjen ganska nära så det är ju bra. Min syster och hennes man kommer inom snar framtid börja renovera upp ett gammalt hus som familjen har i ägorna, där bredvid finns en liten stuga som jag hade tänkt renovera och göra till mitt krypin om man ska hälsa på och så..Då min syster alltid skulle ställa upp på mig så kan man ju om inte annat hälsa på där lite med bebis extra ofta så får man lite avlastning ifall det nu skulle gå helt åt skogen med att ha sambon borta.. Fina med henne, är att hon skulle bara tycka att det var roligt :)
    Det blir ju bara jätte mysigt och din syster blir nog bara glad då om hon får gosa med bebis lite :)
    Jag tror bara du känner hormoner och att hjärnan börjar hajja att du ska få en bebis :)
  • Doffan

Hej alla!
    Jag plussade i fredags och är nu gravid med mitt första barn. Känns så overkligt, slutade med mini piller i januari och så förvånad över hur fort det gick Skrattande BF 11 januari enligt app uträkning men ska på inskrivningssamtal om 2 veckor så får vi se. Inget illamående ännu känner inte av att jag är gravid överhuvudtaget än men de kommer säkert. Däremot är jag trött hela tiden hur mycket jag än sover.

• Trollbarnet
    sunnydays skrev 2013-05-06 13:06:08 följande:
    Det blir ju bara jätte mysigt och din syster blir nog bara glad då om hon får gosa med bebis lite :)
    Jag tror bara du känner hormoner och att hjärnan börjar hajja att du ska få en bebis :)
    haha ja jag hoppas samtidigt att nu är det våran tur att lyckas baka klart en bebis! Men det känns bra och sådär, hoppas det håller i sig och att min ångest vill släppa.

Skickade sms till sambon och skrev att jag hade sån hemsk ångest över det här med att kratta och att jag var livrädd för att det skulle gå åt skogen allt, fick till svar "Hormoner spökar som fan. Du har jobbat mycket, skit i det, du behöver ju inte", så skrev jag att jo men det ser ju för hemskt ut på gården, då skrev han "sprollar", kändes fint. Min älskling! Blir varm i hjärtat av något så litet som att han tycker jag kan strunta i att kratta gården.. Hjärta

HORMONER... Spöke
  • annadenise

Stort grattis va kul.ibland går det snabbt.jag slutade med p-piller 23 mars och 30 april fick jag plus på stickan.både jag och min sambo är fortfarande chockade, att de gick så snabbt hehe.välkommen till forum

Doffan skrev 2013-05-06 13:07:50 följande:
    Hej alla!

Jag plussade i fredags och är nu gravid med mitt första barn. Känns så overkligt, slutade med mini piller i januari och så förvånad över hur fort det gick  BF 11 januari enligt app uträkning men ska på inskrivningssamtal om 2 veckor så får vi se. Inget illamående ännu känner inte av att jag är gravid överhuvudtaget än men de kommer säkert. Däremot är jag trött hela tiden hur mycket jag än sover.

• tpf10

Halloj! Plussade för några dagar sedan och har BF 14 januari 2014 :)! Är så jävla glad. Vi har försökt i sju månader och äntligen gick det vägen.

• sunnydays
    tpf10 skrev 2013-05-06 13:13:18 följande:
    Halloj! Plussade för några dagar sedan och har BF 14 januari 2014 :)! Är så jävla glad. Vi har försökt i sju månader och äntligen gick det vägen.
    Grattis! Oss tog det sig också 7 försök :) Kändes overkligt att äntligen se det plusset på riktigt, klart och tydligt :)
  • tpf10
    sunnydays skrev 2013-05-06 13:20:31 följande:
    Grattis! Oss tog det sig också 7 försök :) Kändes overkligt att äntligen se det plusset på riktigt, klart och tydligt :)
    Ja grattis!!
    Haha eller hur? Jag trodde jag såg i syne först. Var ett sådant svagt svagt streck, men dagen efter fick jag gravid på det digitala.. Detta var i lördags. Är fortfarande helt chockad! :)
Svar på tråden BF januari 2014